آنالیز سریال مصاحبه با خون آشام (Interview with the Vampire)

به گزارش مجله شرقیا، سریال مصاحبه با خون آشام با الهام از رمان معروف آن رایس (Anne Rice) -به همین نام- ساخته شده . این سریال به وسیله شبکه AMC فراوری و پخش می گردد و در ژانر وحشت و درام قرار گرفته است. کارگردانی این سریال برعهده آلن تیلور (Alan Taylor) است و هنرپیشگانی چون جیکوب اندرسون (Jacob Anderson) در نقش لوئیس، سام رید (Sam Reid) در نقش لستات، و بیلی بیسی (Bailey Bass) در نقش کلودیا در آن به ایفای نقش پرداخته اند

آنالیز سریال مصاحبه با خون آشام (Interview with the Vampire)

منبع الهام و شباهت ها و تفاوت ها سریال با فیلم مصاحبه با خون آشام

سریال مصاحبه با خون آشام به اندازه زیاد از رمان معروف آن رایس الهام گرفته، اما تفاوت هایی با فیلمی به همین نام که در سال 1994 با بازی تام کروز و برد پیت ساخته شد، دارد. سریال کوشش نموده است تا با استفاده از عناصر مدرن تر و نگاهی تازه به داستان، شخصیت ها و جهان خون آشام ها را بازآفرینی کند. اگرچه هر دو اثر در اصل از یک منبع الهام گرفته اند، سریال در بعضی جزئیات و روینمودهای روایتی، متفاوت عمل نموده.

آ لن تیلور، کارگردان سریال، پیش تر به خاطر کارگردانی قسمت هایی از سریال های معروفی چون بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و سوپرانوها (The Sopranos) مشهور بود. در این سریال، جیکوب اندرسون نقش لوئیس، یک خون آشام تازه کار و پیچیده را بازی می نماید. سام رید در نقش لستات، خون آشام مجذوب نماینده و مرموزی که لوئیس را به جهانی خون آشام ها وارد می نماید، هنرنمایی نموده و بیلی بیسی در نقش کلودیا، یک کودک خون آشام که در نتیجه تصمیمات لستات و لوئیس به این جهان وارد شده ، بازی می نماید.

جیکوب اندرسون و سام رید توانسته اند با اجرای خود، عمق و پیچیدگی شخصیت های لوئیس و لستات را به خوبی به نمایش بگذارند. بعلاوه، استفاده از جلوه های ویژه و طراحی صحنه های زیبا و تاریک، مجذوب نمایندهیت بصری سریال را افزایش داده است. روایت داستانی منسجم و پرداخت به جزئیات شخصیت ها و روابط آن ها نیز از دیگر نقاط قوت این سریال محسوب می گردد.

مصاحبه با خون آشام دارای نقاط ضعفی نیز است. بعضی منتقدان به طولانی بودن بعضی از صحنه ها و افت ریتم در قسمت هایی از سریال اشاره نموده اند. بعلاوه، تغییراتی که در داستان اصلی رمان اعمال شده است، ممکن است برای بعضی از هواداران قدیمی آن رایس ناامیدنماینده باشد. علاوه بر این، بعضی از تماشاگران به تفاوت های فرهنگی و زمانی که در سریال لحاظ شده است، نقد دارند و معتقدند که این تغییرات می تواند باعث از دست رفتن بخشی از اصالت داستان اصلی گردد.

داستان سریال

سریال مصاحبه با خون آشام ببه داستان زندگی لوئیس، یک مرد جوان که به یک خون آشام تبدیل شده، می پردازد. روایت این سریال به وسیله مصاحبه ای که اکنون بین لوئیس و یک روزنامه نگار به نام دنیل مولوی (Eric Bogosian) صورت می گیرد، برای ما تعریف می گردد. این مصاحبه به عنوان قاب داستانی اصلی عمل می نماید و به بینندگان اجازه می دهد که خاطرات لوئیس از زندگی خون آشامانه اش در اوایل قرن بیستم شروع برای ما بازنمایی گردد.

در این زمان لوئیس (جیکوب اندرسون) به عنوان یک تاجر پیروز در نیواورلئان زندگی می نماید. لوئیس با مسائل شخصی و خانوادگی روبرو است و به علت از دست دادن عزیزانش به شدت احساس تنهایی می نماید. در این زمان است که با لستات (سام رید)، یک خون آشام قدیمی و قدرتمند، آشنا می گردد. لستات با مجذوب نمایندهیت و کاراکتر مرموزش، لوئیس را به سمت جهانی خون آشام ها می کشاند و او را به یک خون آشام تبدیل می نماید.

پس از تبدیل شدن به خون آشام، لوئیس و لستات زندگی خود را به عنوان موجودات جاودانه شروع می نمایند. آن ها در پی شکار قربانیان خود و لذت بردن از قدرت های نوشان هستند. اما با گذشت زمان، لوئیس به علت طبیعت اخلاقی و انسانی اش با زندگی خون آشامانه به مشکل برمی خورد. او نمی تواند به راحتی مانند لستات از خون آشام بودن لذت ببرد و این تفاوت در دیدگاه ها به تنش هایی بین آن ها منجر می گردد.

یکی از نقاط عطف داستان زمانی است که لوئیس و لستات با کلودیا (بیلی بیسی) آشنا می شوند.

چرا باید سریال مصاحبه با خون آشام را دید؟

یکی از دلایل اصلی برای تماشا این سریال، بازی های برجسته و تاثیرگذار هنرپیشگان آن است. جیکوب اندرسون در نقش لوئیس، سام رید در نقش لستات، و بیلی بیسی در نقش کلودیا توانسته اند با اجرای خود، عمق و پیچیدگی شخصیت هایشان را به خوبی به نمایش بگذارند. هر کدام از این بازیگران به شکلی منحصربه فرد توانسته اند احساسات و درگیری های درونی شخصیت های خود را به تصویر بکشند.

داستان مصاحبه با خون آشام با پرداخت به موضوعاتی همانند هویت، جاودانگی و اخلاقیات خون آشام ها، بیننده را درگیر می نماید. روایت به وسیله مصاحبه ای در دوران مدرن، بازگویی خاطرات و ماجراهای گذشته را به شکلی مجذوب نماینده و منحصربه فرد تبدیل می نماید. این ترکیب از روایت مدرن و فلش بک های تاریخی به داستان عمق و مجذوب نمایندهیت بیشتری می بخشد.

طراحی صحنه های زیبا و تاریک و استفاده از جلوه های ویژه، باعث افزایش مجذوب نمایندهیت بصری سریال شده است. فضای گوتیک و رازآلود نیواورلئان و پاریس به خوبی به تصویر کشیده شده و به تماشاگران حس و حال خاصی از جهانی خون آشام ها می دهد. این جزئیات دقیق و طراحی های بصری باعث می گردد که تماشاگران به راحتی در جهانی داستان غرق شوند.

اگر از هواداران رمان های آن رایس هستید، این سریال با وفاداری به منبع اصلی و در عین حال ارائه تفسیری تازه و مدرن، می تواند تجربه ای لذت بخش باشد. سریال کوشش نموده است تا با حفظ عناصر کلیدی داستان، نگاهی نو و متفاوت به آن داشته باشد و این توازن بین اصالت و نوآوری، یکی از دلایل پیروزیت سریال است

سریال مصاحبه با خون آشام به آنالیز موضوعات انسانی و فلسفی می پردازد که فراتر از یک داستان ساده خون آشامانه است. مسائل اخلاقی، درگیری های درونی و کوشش برای یافتن معنا در زندگی جاودانه، همگی از موضوعاتی هستند که سریال به خوبی به آن ها پرداخته و باعث می گردد تماشاگران به تفکر واداشته شوند.

7 قسمت فصل دوم این سریال هم پخش شده و اگر این ژانر تلویزیونی را دوست دارید، شاید فرصتی باشد برای سریال بینی ماراتونی شما!

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 تیر 1403 بروزرسانی: 5 تیر 1403 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2321

به "آنالیز سریال مصاحبه با خون آشام (Interview with the Vampire)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز سریال مصاحبه با خون آشام (Interview with the Vampire)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید