برگزاری کارگاه آیینی کتیبه نگاری سنتی در نقش خانه اصفهان

به گزارش مجله شرقیا، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان از برگزاری کارگاه آیینی کتیبه نویسی به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم در نگارخانه نقش خانه اطلاع داد.

برگزاری کارگاه آیینی کتیبه نگاری سنتی در نقش خانه اصفهان

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، جعفر جعفرصالحی عصر روز گذشته 2 شهریورماه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش، این برنامه کارگاهی در نگارخانه نقش خانه اصفهان همه روزه تا تاریخ دهم شهریور ماه از ساعت 10 الی 16 برگزار می گردد.

او اضافه نمود: در این برنامه کارگاهی، اشعار محتشم کاشانی شاعر مشهور شیعه که در رثای شهادت امام حسین (ع) سروده شده به صورت کتیبه و با قلم های جلی توسط چند نفر از هنرمندان کتیبه نگار اصفهانی نگاشته می گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان تأکید کرد: با توجه به کاربرد این اشعار از چهارصد سال پیش تا کنون به صورت کتیبه در رشته های مختلف صنایع دستی و همچنین در راستای پیوند هر چه بیشتر این فن خطاطی با حال و هوای ایام محرم، این کارگاه همراه با نمایش ابزار و ادوات کتیبه نگاری بر روی کاشی، پارچه و کاغذهای سنتی برپا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1149

به "برگزاری کارگاه آیینی کتیبه نگاری سنتی در نقش خانه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه آیینی کتیبه نگاری سنتی در نقش خانه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید