بزرگترین و مهم ترین رودخانه های گرجستان

به گزارش مجله شرقیا، طبیعت وصف نشدنی گرجستان یکی از اصلی ترین دلایل سفر به گرجستان است . این طبیعت زیبا نوعی سرمایه برای گرجی ها محسوب می شود . رودخانه ها ، کوه ها و دره ها ، جنگل ها و پارک های ملی جزئی از منابع ملی گرجستان و یا هر کشور دیگری هستند . گرجستان از نظر سیستم رودخانه غنی است به طوری که این کشور در حدود 25 هزار رودخانه بزرگ و کوچک با طول تقریبی 55 هزار کیلومتر دارد که به حوضه های دریای سیاه و دریای کاسپین تعلق دارند . در حال حاضر فعالیت های تفریحی چون رفتینگ و قایقرانی - ورزش بی نهایت به دلیل تنوع زیاد رودخانه های کوهستانی در گرجستان در میان مردم محلی و گردشگران تور گرجستان محبوب شده است . در این مقاله قصد داریم بزرگترین و مهم ترین رودخانه های گرجستان را معرفی کنیم همراه ما باشید .

بزرگترین و مهم ترین رودخانه های گرجستان

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بزرگترین و مهم ترین رودخانه های گرجستان

رودخانه های گرجستان : کورا

رودخانه کورا Kura یا متکواری Mtkvari در گویش محلی ، یکی از اصلی ترین و مهمترین رودخانه های گرجستان می باشد . این رودخانه با آغاز از شمال شرق ترکیه و عبور از میان کشورهای گرجستان و آذربایجان به رود ارس پیوسته و در خاتمه به دریای خزر می ریزد . طول کل این رودخانه بیش از 1500 کیلومتر است که از این طول حدود 351 کیلومتر آن در خاک گرجستان است . چندین شهر گرجستان در ساحل رودخانه کورا واقع شده اند که از مهمترین آنها می توان به تفلیس ، برجومی ، متستخا و گوری اشاره کرد . بهتر است بدانید که پل زیبا و دیدنی صلح در تفلیس نیز بر روی رودخانه متکواری ساخته شده است .

رودخانه های گرجستان : آراگوی

آراگوی Aragvi از دیگر گزینه هایی است که می توان در میان زیباترین رودخانه های گرجستان جای داد . این رودخانه و حوضه آن در گرجستان در دامنه های جنوبی کوه های قفقاز واقع شده اند . رودخانه آراگوی در شرق گرجستان در متستخا به رودخانه کورا پیوسته و به دریای خزر می ریزد . سد Zhinvali با نیروگاه برق آبی 130 مگاواتی بر روی آراگوی واقع شده است . این رودخانه با سطوح مختلف پیچیدگی ، فرصت های عالی برای رفتینگ و قایقرانی در اختیار گردشگران تور گرجستان قرار می دهد .

رودخانه های گرجستان : ریونی

ریونی Rioni رودخانه اصلی غرب گرجستان است . این رودخانه از کوه های قفقاز از ارتفاع 2960 متری سطح دریا در ناحیه راچا Racha سرچشمه گرفته و در نزدیکی شهر پوتی به دریای سیاه می ریزد . رود ریونی با حدود 327 کیلومتر طول از جاذبه های گرجستان بوده و طویل ترین رودخانه ای است که کاملا در درون مرزهای گرجستان جریان دارد . رود ریونی نه تنها یکی از بزرگترین رودخانه های گرجستان ، بلکه بزرگترین رودخانه در کل قفقاز جنوبی می باشد . گفتنی است که جریان ریونی بسیار سریع است و قایقرانی یا رفتینگ در رودخانه می تواند بسیار خطرناک باشد .

رودخانه های گرجستان : ترک

ترک Terek را می توان یکی از معروف ترین رودخانه های گرجستان دانست . این رودخانه با اندازه حوضه بیش از 43 هزار کیلومتر مربع از قفقاز شمالی از ارتفاع 2713 متری از سطح دریا نشئت گرفته و بعد از طی راستای 623 کیلومتری در خاک کشورهای گرجستان و روسیه به دریای کاسپین می ریزد . از آنجایی که آب رود ترک بسیار شتابان و سرکش است بسیاری از شاعران آن را نماد آزادی ، مبارزه و روحیه شجاع می دانند .

رودخانه های گرجستان : اینگوری

اینگوری یک رودخانه در گرجستان غربی است . این رودخانه با 213 کیلومتر طول از شمال شرقی سوانتی نزدیک ناحیه راچا و از قفقاز بزرگ از نزدیکی بلندترین قله گرجستان ، شخارا سرچشمه گرفته و نقش مهمی در فراهم آوردن قدرت هیدرولیکی برای منطقه ایفا می نماید . رودخانه اینگوری در طول راستا از سرزمین های آبخازیا و گرجستان عبور کرده و وارد دریای سیاه می گردد . سد اینگوری - بزرگترین سد هیدرولیکی قفقاز - بر روی رودخانه اینگوری ساخته شده است . اینگوری از زیباترین رودخانه ها و جاذبه های طبیعی گرجستان به شمار می اید .

منبع: لذت سفر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 833

به "بزرگترین و مهم ترین رودخانه های گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین و مهم ترین رودخانه های گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید