بهترین روش برای استخدام نیروی کار مناسب چیست؟

به گزارش مجله شرقیا، سایت های اینترنتی کاریابی یکی و دو تا نیستند و ویژگی های آنها هم لزوما شبیه به هم نیست. اگر کسی دنبال کار باشد زیر سنگ را هم دنبال موقعیت شغلی می شود اما کارفرماها که نمی توانند همه جا آگهی استخدام بگذارند و به همه سایت ها اشتراک بپردازند. پس باید دنبال یک راه ارزان اما پرمخاطب باشند که نیروی کار مورد نظر را پیدا نمایند.

بهترین روش برای استخدام نیروی کار مناسب چیست؟

معمولا بعضی از سایت ها امتیازهای بیشتری دارند و گشت و گذار در بعضی دیگر از سایت ها هم از اول بی فایده است.

دیوار از آن سایت هایی است که هم به درد کارفرماها می خورد و هم به کار بیکاران می آید. چرا؟ چون تعداد بازدید سایت دیوار آنقدر بالاست و کاربران ثابت و غیر ثابت زیادی دارد که باعث شده تنوع مشاغل در آن بیشتر از وبسایت های دیگر باشد. اگر یک کارفرما هستید و دارید به این فکر می کنید که آگهی شغلی خود را کجا بگذارید، به شما می گوییم که چرا دیوار از بین همه گزینه های موجود به صرفه تر به نظر می رسد.

بازدید بالا از هر آگهی

متوسط بازدید هر آگهی های استخدامی در کلان شهرها 910 بار است. یعنی اگر شما یک آگهی نیروی کار بگذارید، این آگهی در دیوار 910 بار دیده می گردد. یکی از دلایل این بازدید بالا، تعداد کاربران زیاد دیوار است. دیوار 35 میلیون کاربر دارد. می دانید این یعنی چه؟ یعنی بیش از به یک سوم جمعیت ایران این اپلیکیشن را می شناسند و حتی اگر برای پیدا کردن فرصت کاری هم آن را باز ننمایند و فقط در صفحه آگهی ها بچرخند، شانس بیشتری دارید که آگهی تان را یک جوری به دستشان برسانید. مثلا همین که صفحه خانه دیوار را لمس نمایند، آخرین آگهی ها از چهار جهت جغرافیایی جلوی چشممان ظاهر می گردد و این فرصت را دارید که آگهی موقعیت کاری را حتی به دست آنهایی که دنبال کار نمی گردند هم برسانید. آنها ممکن است با رسیدن اتفاقی به آگهی شما، یاد دوستی، آشنایی و یا فامیلی بیفتند و آن را برای آنها فوروارد نمایند. بنابراین به طور کلی بازدید بالای آگهی در دیوار یکی از عوامل رجحان این وب سایت است.

مخاطب گسترده

به جز تهران، روزی هزار و 850 آگهی استخدام در کلان شهرها منتشر می گردد. با تهران این عدد به حدود دو هزار و 200 آگهی استخدام در روز می رسد. پس قاعدتا همانطور که تعداد آگهی زیاد است، تعداد تقاضا هم اینجا بالاتر است. یعنی اینجا نیروی کار بیشتری در مقایسه با سایت های دیگر رفت و آمد می نمایند. درنتیجه احتمال دیده شدن آگهی استخدام در دیوار بالاست.

بازدهی بالا

شاید فکر کنید این همه بازدید از آگهی های استخدام فقط به خاطر تعداد بالای کاربران سایت است. اگرچه داشتن 35 میلیون کاربر در دیوار در این موضوع بی تاثیر نبوده، اما این تعداد بازدید بالا نتیجه مثبتی هم در ادامه برای کارفرمایان داشته. مثلا تخمین زده می گردد که تعداد کل افراد استخدام شده در 11 ماه ابتدای سال 1399 در شهر تهران که دیوار باعث استخدام آنها بوده به 290 هزار نفر می رسد.

جذب سریع

از زمانی که فردی در دیوار آگهی می گذارد تا نیرو جذب کند معمولا پنج روز طول می کشد. این را از اینجا می گردد فهمید که افراد به طور میانگین آگهی خودشان را تا چهار پنج روز نگه می دارند. یعنی تجربه کاربران نشان داده که کارفرمایان کمتر نیاز به تمدید آگهی می بینند و به همین خاطر کمتر هزینه تمدید آگهی را می پردازند. از طرف دیگر دسترسی راحت تر دیوار برای حذف آگهی باعث می گردد که بعد از جذب نیرو، دیگر تماسی برای کار نداشته باشند. خاصیت آگهی های دیوار این است که اگر به صورت فوری به یک نیروی کار نیاز دارید، این نیرو را با سرعت بیشتری می توانید در دیوار پیدا کنید.

اطلاع رسانی بهتر

یکی از دلایلی که افراد در جست و جوی کار دیوار را بیشتر از روش های دیگر می پسندند این است که شماره تماس آگهی گذار در اطلاع رسانی شده است. آنها مجبور نیستند یک بار درخواست کار بدهند و تا 10 روز منتظر نتیجه بمانند.

قیمت هر آگهی

برای کارفرما به غیر از دایره مخاطبان، چیزی که اهمیت دارد نرخ هر آگهی است. با اینکه دیوار اخیرا یک افزایش قیمت داشته اما باز هم به نسبت ارزان تر از سایت های دیگر اجازه نشر آگهی را می دهد. دلیل آن هم این است که در سایت های جست و جوی کار شما باید یک اشتراک سه ماهه یا یک ساله بخرید که می توانید در آن به تعداد محدودی آگهی بگذارید اما در دیوار این کار را با یک بار خریدن آگهی انجام می دهید.

پنل ویژه کارفرمایان

شفافیت و آگاهی بین کارفرما و کارجو، دو شرط مهم برای آغاز یک همکاری است. کارفرما به دنبال این است تا نیرویی استخدام کند که به بهترین شکل بتواند از پس کار بر بیاید و کارجو نیز به دنبال استخدام در بهترین شرکت و شرایط ممکن بر اساس توانایی ها و استعداد خود است. شناخت بهتر بین کارجو و کارفرما باعث می گردد تا هر دوی آن ها به شرایط ایده آل مد نظر خود نزدیک تر شوند. به همین دلیل پنل ویژه کارفرمایان دیوار راه اندازی شده که هم اکنون می توان در آن پیش ثبت نام کرد. با استفاده از این پنل، کارفرما می تواند با برند کارفرمایی و با نام شرکت خود آگهی استخدام منتشر کند، که به اعتبار آگهی ها و برند شرکت یاری خواهد نمود. از جمله مزایای این پنل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بسته های آگهی و نردبان مقرون به صرفه با هدف تسهیل فرآیند مدیریت پرداخت
  • برخورداری از صفحه اختصاصی پروفایل برای کسب وکار کارفرما
  • نمایش لوگو و نام برند کارفرما در صفحه آگهی فرصت شغلی
  • امکان ثبت آگهی به صورت شخصی یا با برند کسب وکار در دسته استخدام دیوار

ثبت نام در فاز اول فعلا فقط در استان تهران انجام می گردد و به زودی در سایر شهرها نیز راه اندازی خواهد شد و پس از پیش ثبت نام، مراحل بعدی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1612

به "بهترین روش برای استخدام نیروی کار مناسب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش برای استخدام نیروی کار مناسب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید