بهترین غذاهای سنتی باتومی

به گزارش مجله شرقیا، یکی از کارهایی که در سفر می توان انجام داد چشیدن غذاهای محلی و سنتی است . غذاهای گرجستان ترکیبی از آشپزی غرب و شرق است در واقع به سبب موقعیت این کشور در اوراسیا و نزدیکی به جاده ابریشم ، گرجی ها بهترین سبک ها را وارد آشپزی خود کرده اند به همین سبب از نظر خیلی ها غذاهای گرجی از بهترین ها در دنیا می باشند . در منطقه آجارا و شهر ساحلی باتومی نیز چندین غذای خوشمزه طبخ می گردد که به راحتی نمی توان از کنار آن ها گذر نمود . برای سرو این غذاها گردشگران تور گرجستان می توانند به رستوران های باتومی البته آنهایی که غذاهای محلی و سنتی را در منوی خود دارند مراجعه نمایند . در ادامه به معرفی بهترین غذاهای سنتی باتومی پرداخته شده است . با ما همراه باشید .

بهترین غذاهای سنتی باتومی

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

خاچاپوری آجارایی

خاچاپوری آجارایی یکی از محبوب ترین غذاهای منطقه آجارا است که انواع مختلفی دارد . معمولا انواع خاچاپوری های گرجی برای وعده های صبحانه ، ناهار و شام مناسب هستند اما خاچاپوری آجارایی فقط برای وعده های صبحانه و شام سرو می شود . این خاچاپوری در واقع پای پنیر به همراه تکه ای کره است که گاهی در بالای آن یه تخم مرغ نیز دیده می شود .

سینوری

سینوری از دیگر غذاهای محلی باتومی است که از ترکیب خمیر پخته شده مخصوص با پنیر خامه ای گرجی و کره به دست می آید . این غذا یکی از مقوی ترین غذاهای آجارایی است که در سرتاسر کشور گرجستان شناخته شده می باشد اما در میان مردمان غرب این سرزمین بسیار محبوب می باشد .

بورانو

بورانو از دیگر غذاهای محبوب باتومی است که از پنیر سولگون و کره ذوب شده درست می شود . بدین صورت که کره ذوب شده را بر روی پنیر می ریزند گرمای کره موجب می شود پنیر آب شده و کش بیاید .

چیربولی

چیربولی از دیگر غذاهای خوشمزه باتومی است که از تخم مرغ و سسی خاص با ترکیب گردو و گوجه فرنگی درست می شود . چنین مخلوطی از طعم دهنده ممکن است به نظر عجیب و غریب باشد ، اما قطعا ارزش چشیدن را دارد . گفتنی است که Chirbuli معمولا در وعده صبحانه سرو می شود .

یخنی

یخنی (Iakhni) یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای باتومی است که از ترکیب گوشت گاو و میزان زیادی ادویه به دست می آید . این غذا از نظر کالری بسیار غنی بوده و هواداران زیادی دارد . در سفر به باتومی پیشنهاد می شود با مراجعه به رستوران های محلی باتومی این غذای خوشمزه را امتحان کنید .

منبع: لذت سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 852

به "بهترین غذاهای سنتی باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای سنتی باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید