تاریخ عرضه بازی رزیدنت اویل 4 برای آیفون و آیپد معین شد

به گزارش مجله شرقیا، چندی پیش اپل گوشی های تازه خود به همراه پردازنده های تازه معرفی کرد. از طرفی هفته گذشته این کمپانی از پردازنده های قدرتمند خود در زمینه لپتاپ نیز رونمایی کرد و نشان داد که همچنان یکی از رقبای بسیار قوی برای اینتل و انویدیا است. یکی از نکات مهم در مراسم رونمایی از محصولات اپل بخش گیمینگ آن است. بخشی که همواره در این شرکت نادیده گرفته می شد.

تاریخ عرضه بازی رزیدنت اویل 4 برای آیفون و آیپد معین شد

در مراسم رونمایی از آیفون 15 پرو این شرکت اظهار داشت که این گوشی توانایی اجرای عناوین بزرگ دنیای گیمینگ مثل رزیدنت اویل را دارد. نکته جالب اینجاست که این نسخه از بازی در اصل همان چیزی است که در کنسول ها و کامپیوتر وجود داشته و یک نسخه کاملاً جداگانه نیست. این موضوع قدرت بسیار زیاد پردازنده های تازه اپل را نشان می دهد.

در کنار آن در مراسم رونمایی از پردازنده های تازه اپل برای لپتاپ و دسکتاپ یعنی پردازنده های M3 این شرکت تمرکز زیادی روی بخش گرافیکی این پردازنده ها داشت. این موضوع نشان می داد که اپل در حال سازگار کردن دستگاه های خود برای گیمینگ است و با توجه به ابزار تازهی هم که چند سال پیش برای تجربه بازی های ویندوز روی مک معرفی کرد، اپل قرار است ورود قدرتمندی به دنیای گیمینگ داشته باشد.

حال شرکت کپکام اعلام نموده که در تاریخ 10 آذر (20 دسامبر) بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4 Remake) را برای دستگاه های مختلف اپل عرضه خواهد نمود. این بازی به وسیله اپ استور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و محتواهای مختلفی برای دریافت خواهد داشت.

بازی رزیدنت اویل 4 یکی از برترین عناوین این مجموعه بوده و هواداران بسیار زیادی دارد. بازسازی رزیدنت اویل 4 نیز توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند و مورد توجه گیمرهای مختلف قرار بگیرد. حال این بازسازی قرار است به طور کامل برای دستگاه های اپل یعنی آیفون، آیپد و مک بوک عرضه گردد.

در زمینه آیفون باید گفت که بازی به طور کامل برای این پلتفرم بهینه شده است. یعنی کنترل های بازی تغییر نموده و از طرفی برای دستگاه های همراه بهینه سازی شده است. همینطور اینکه این بازی از لحاظ گرافیکی تفاوت چندانی با نسخه دستگاه های دیگر نخواهد داشت که این موضوع یک نکته بسیار مثبت به شمار میرود.

بازی رزیدنت اویل 4 برای موبایل های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس عرضه خواهد شد. همینطور اینکه آیپد و مک بوک هایی که پردازنده های M1 به بالا دارند می توانند بازی رزیدنت اویل 4 را به راحتی اجرا نموده و از تجربه روان آن لذت ببرند. این محدودیت پلتفرم موبایل نشان می دهد که پردازنده A17 Pro که در آیفون 15 پرو و پرو مکس وجود دارد توانمندی بسیار زیادی در زمینه گیمینگ دارد.

بازی به طور کامل بخش داستانی رزیدنت اویل 4 را در خود داشته و هواداران می توانند محتوای دیگر را نیز دریافت نمایند. نکته جالب اینجاست که یک نسخه رایگان نیز از این بازی در اپ استور وجود دارد. در نتیجه کاربران قبل از تجربه بازی اصلی می توانند این نسخه رایگان که حالت دمو دارد را دریافت نموده و از تجربه آن لذت ببرند.

نکته جالب وجود سیستم کراس پراگرشن (Cross Progression) میان دستگاه های اپل در این بازی است. به این شکل که اگر شما بازی رزیدنت اویل 4 را در مکبوک خود تجربه نموده باشید، حال می توانید آن را در موبایل خود ادامه داده و پیش بروید. این موضوع باعث شده تا زیست بوم اپل از همواره قوی تر گردد.

دستگاه های اپل به طور کامل از کنترلرهای مختلف پشتیبانی می نمایند. در نتیجه کاربران در صورت تمایل می توانند از کنترلرهای مختلف برای تجربه بازی رزیدنت اویل 4 استفاده نمایند که در تجربه بازی تأثیر بسیار زیادی می گذارد. مخصوصاً اینکه رزیدنت اویل 4 یک بازی ترسناک و سنگین بوده که می تواند تجربه بدون کنترلر آن را مخصوصاً در گوشی های آیفون بسیار سخت بکند.

برای اینکه تجربه رزیدنت اویل روی دستگاه های اپل امکان پذیر بگردد، اپل با کپکام همکاری نموده و دستگاه های خود را با موتور انیمیشن سازی این شرکت هماهنگ نموده است. در نتیجه پردازنده های اپل به راحتی از پس اجرای عناوین مختلف ساخته شده به وسیله این شرکت بر می آیند و می توانند تجربه بسیار خوبی را به کاربران ارائه دهند.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2306

به "تاریخ عرضه بازی رزیدنت اویل 4 برای آیفون و آیپد معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ عرضه بازی رزیدنت اویل 4 برای آیفون و آیپد معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید