پکن: روابط چین با آمریکا دستخوش دشواری های جدی شده است

به گزارش مجله شرقیا، معاونان وزیر خارجه چین امروز در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا، ضمن انتقاد از تخریب روابط دوجانبه، خواهان عمل در چارچوب توافقات پیشین دو کشور شدند.

پکن: روابط چین با آمریکا دستخوش دشواری های جدی شده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت چین امروز (آدینه) با انتقاد از سیاست های تقابل جویانه دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در قبال پکن، گفت روابط دو کشور در این مدت راه سختی را طی نموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لی یوچنگ معاون وزیر خارجه چین با بیان اینکه روابط پکن-واشنگتن دستخورش دشواری های جدی شده است، گفت اما دو طرف باید در چارچوب توافقی که سران آمریکا و چین برای بهبود روابط دوجانبه به آن رسیده اند، عمل نمایند.

به نوشته رویترز، یوچنگ این اظهارات را در دیدار با استفن بیگان فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور کره شمالی بیان نموده و بر حفاظت پکن از منافع امنیتی و حکومتی خود تاکید نمود.

بیگان از چند روز پیش برای گفت وگو با مسئولان کره جنوبی و چین درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، به شرق آسیا سفر نموده است.

بر این اساس، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا همچنین با لو ژائوهوی دیگر معاون وزیر خارجه چین دیدار و درباره تحولات اخیر کره شمالی از جمله آزمایش ها در تاسیسات موشکی سوهائی گفت وگو نموده است.

به نوشته رویترز، بیگان در حالی با این دو مقام چینی دیدار نموده که هنوز جزئیات بیشتری از گفت وگوهای دو طرف و همچنین احتمال تماس پشت پرده این مقام آمریکایی با مسئولان کره شمالی منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 568

به "پکن: روابط چین با آمریکا دستخوش دشواری های جدی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: روابط چین با آمریکا دستخوش دشواری های جدی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید