تحصن یک مادر کُرد در ترکیه علیه پ.ک.ک

به گزارش مجله شرقیا، یک مادر کُرد٬ پس از تحصن سه روزه٬ توانست پسرش را در آخرین دقایق نجات داده و مانع از رفتن او به کوهستان و عضویت در شاخه نظامی پ.ک.ک شود.

تحصن یک مادر کُرد در ترکیه علیه پ.ک.ک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ملیت٬ هاجیره آکار نام یک مادر کُرد دیاربکری در ترکیه است که پیش تر یک فرزند پسر و یکی از بستگان او که هر دو از اعضای شاخه نظامی پ.ک.ک بوده اند٬ در درگیری با ترکیه کشته شده اند.

او روز پنجشنبه هفته گذشته متوجه شد که پسر دومش مهمت آکار نیز به منظور عضویت در پ.ک.ک و رفتن به کوهستان٬ خانه را ترک کرده است.

این مادر کُرد٬ با بررسی گوشی تلفن همراه فرزندش متوجه شد که افراد سازمان دهنده که قصد داشته اند او را به کوهستان های شمال عراق بفرستند٬ هر دو از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها هستند. بنابراین در برابر دفتر مرکزی این حزب در دیاربکر تحصن کرد.

پس از تحصن 48 ساعته این مادر کُرد در برابر ساختمان حزب مزبور٬ از سویی تعدادی دیگر از مادران نیز به او پیوستند و از دیگر سو برخی از هواداران حزب دموکراتیک خلق ها به او و مادران دیگر حمله ور شدند. اما پایان بعدازظهر دیروز تحصن این مادر کُرد نتیجه داد و مامورین امنیتی ترکیه توانستند با بررسی تصاویر دوربین های ترافیک٬ رد مهمت آکار را پیدا کرده و او را در آخرین دقایق پیش از ترک کشور به مادرش بازگردانند.

همچنین دو تن از اعضای شاخه جوانان حزب دموکراتیک خلق ها نیز در این ماجرا بازداشت شدند.

رسانه های نزدیک به پ.ک.ک اعلام کرده اند که تحصن این مادر کُرد٬ یک اقدام برنامه ریزی شده از سوی حکومت برای توجیه برکنار کردن سه شهردار کُرد در روزهای اخیر بوده است. با این حال٬ رسانه های ترکیه از این زن دیاربکری به عنوان مادر نجات دهنده یاد کرده و از دیگر مادران نیز خواسته اند به منظور بازگرداندن فرزندانشان در برابر دفاتر حزب دموکراتیک خلق ها٬ تحصن کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 295

به "تحصن یک مادر کُرد در ترکیه علیه پ.ک.ک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصن یک مادر کُرد در ترکیه علیه پ.ک.ک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید