تحقیقی جدید وجود آب روی سیاره ونوس را رد کرد

به گزارش مجله شرقیا، تحقیقی جدید درباره ونوس نتیجه پژوهش های پیشین را رد می نماید. طبق آن آب و هوای ونوس هیچ گاه گرم نبوده و روی سطح آن آب مایع وجود نداشته است.

تحقیقی جدید وجود آب روی سیاره ونوس را رد کرد

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری داشجو، تحقیقی جدید به تازگی ستاره شناسان را شگفت زده کرد. طبق این تحقیق میلیون ها سال قبل سیاره ونوس از حیات پشتیبانی می نموده و دمای آب و هوای آن کمتر بوده است. در نتیجه آب روی مایع سطح آن وجود داشته و به این ترتیب شرایط آن شبیه زمین بوده است.

اما تحقیقی جدید از جریان گدازه های موجود روی سطح ونوس نشان می دهد این ایده ها صحت ندارند و آب و هوای این سیاره گرم و مرطوب نبوده است.

محققان انستیتو LPI با یاری اطلاعات مربوط به رصد سیارات شیوه جریان یافتن مواد مذاب آتشفشانی روی سطح سیاره را آنالیز کردند. تا پیش از این دانشمندان تصور می کردند رشته کوه ها روی ونوس مانند بعضی قاره ها روی زمین از جنس گرانیت هستند. برای تشکیل بلندی های گرانیتی باید اقیانوس هایی از آب وجود داشته باشد. این یکی از دلایلی بود که سبب شد دانشمندان تصور نمایند روی ونوس آب سطحی وجود داشته است.

اما تحقیقات انستیتو LPI از جریان گدازه ها روی منطقه Ovda Regio ونوس نشان داد آن ها از جنس گرانیت نیستند. در حقیقت این گدازه ها از مواد بازالتی تشکیل شده اند. گدازه های بازالتی برای تشکیل نیازمند آب نیستند بنابراین رصد آن ها نه تنها به معنای وجود اقیانوس روی ونوس نیست بلکه شواهد مربوط به این نظریه را نیز تضعیف می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 488

به "تحقیقی جدید وجود آب روی سیاره ونوس را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقی جدید وجود آب روی سیاره ونوس را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید