تداوم حمله طرفداران حزب نارندرا مودی به مساجد در هند

به گزارش مجله شرقیا، رسانه ها از تداوم حمله به مساجد مسلمانان در یکی از استان های هند از سوی طرفداران حزب راستگرای افراطی وابسته به دولت هند خبر دادند.

تداوم حمله طرفداران حزب نارندرا مودی به مساجد در هند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای امنیتی هند روز چهارشنبه پس از حمله گروه های راست گرا به ام مذهبی مسلمانان در یکی از منطقه ها شمال این کشور، مدعی محافظت از مساجد شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات هند تجمع بیش از چهار نفر را در پرتنش ترین بخش های شمالی استان تریپورا ممنوع نموده اند، در حالیکه پلیس درباره انتشار پیغام های تحریک آمیز در رسانه های اجتماعی نیز هشدار داده است.

تریپورا با اکثریت مسلمان هم مرز با بنگلادش است. چندی قبل ناآرامی هایی در این منطقه بابت اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در جشن های هندو شروع شد و به 12 منطقه در بنگلادش نیز توسعه یافت.

هند نسبت به حملات و مشکلاتی که در تریپورا در حاشیه تجمع صدها تن از پیروان گروه راستگرای ویشوا هندو پریشاد رخ داد، ابراز نگرانی نموده است. گفته می گردد در این منطقه دستکم چهار مسجد تخریب و مغازه ها و خانه های متعلق به مسلمانان غارت شد.

تریپورا به وسیله بهاراتیا جاناتا، حزب نخست وزیر نارندرا مودی، اداره می گردد. رهبران جامعه اقلیت مسلمان هند می گویند که از زمان به قدرت رسیدن حزب ملیگرای هندو در سال 2014، به طور فزاینده ای با حملات روبرو شده اند.

مقام های هندی به بهانه قوانین کرونایی، بارها جمعیت مسلمان این کشور را مورد آزار و اذیت قرار داده اند. مقامات دهلی نو مدعی شدند پروتوکل های قرنطینه رعایت نشده بوده و این بی توجهی ها اقدام مجرمانه هستند.

تصویب قانون تابعیت هند در انتها سال 2019 موجی از اعتراضات گسترده در این کشور به راه انداخت. بر اساس قانون نو تنها افغان ها، بنگلادشی ها و پاکستانی های غیر مسلمان که در هند پناهنده می شوند می توانند در این کشور درخواست تابعیت نمایند. پس از تصویب این قانون در هند اعتراضات زیادی از سوی مسلمانان صورت گرفت که با خشونت کم سابقه ای مورد سرکوب نهاده شد.

در هفته های گذشته انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به افراد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بودند واکنش های زیادی را برانگیخت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1884

به "تداوم حمله طرفداران حزب نارندرا مودی به مساجد در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم حمله طرفداران حزب نارندرا مودی به مساجد در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید