ترکیب منحصر به فرد

به گزارش مجله شرقیا، ایموجی ها تقریبا به پای ثابت تمام گفت وگوهای آنلاین ما تبدیل شده اند و حتی دیگر در مکاتبات کاری هم می توان آنها را پیدا کرد. این صورتک های ساده ضمن نشان دادن احساس هایی مثل هیجان زدگی، خوشحالی یا ناراحتی می توانند کمی لحن هم به متن ها اضافه نمایند.

ترکیب منحصر به فرد

کاربران اپل به طور سنتی ایموجی های جدید خود را با هر به روزرسانی سیستم عامل دریافت می نمایند، اما کاربران اندروید معمولا با استفاده از اپلیکیشن های مختلف این احتیاج را برآورده می نمایند اما بسیاری از کاربران اندروید نمی دانند با استفاده از اپلیکیشن رسمی کیبورد گوگل برای اندروید یا همان Gboard، علاوه بر داشتن مجموعه کاملی از ایموجی ها و امکانات کاربردی، می توانید ایموجی های اختصاصی خودتان را بسازید! در ادامه می خواهیم شما را بیشتر با قابلیت های کمتر شناخته شده این اپلیکیشن توانا آشنا کنیم تا بتوانید در تماس های بعدی دوستان و اطرافیانتان را با ایموجی های متفاوت و خاص خودتان غافلگیر کنید.

از کجا آغاز کنیم؟

گوشی های ساخته یکی دو سال اخیر که از نسخه های رسمی اندروید استفاده می نمایند، معمولا این اپلیکیشن را به صورت پیش فرض روی گوشی شما نصب نموده اند اما ممکن است این صفحه کلید، روش پیش فرض گوشی شما برای ورود اطلاعات نباشد و از صفحه کلید سازنده برای این کار استفاده گردد.

برای این که بدانید Gboard صفحه کلید اصلی شما است یا نه، در تنظیمات گوشی وارد

System > Languages & Input > Virtual Keyboard شوید و فهرست نمایش داده شده را کنترل کنید.

اگر در این قسمت Gboard را مشاهده کردید، کافی است آن را لمس کنید تا به عنوان صفحه کلید پیش فرض یا Default Keyboard معین گردد. اگر Gboard روی گوشی شما نصب نیست، می توانید به سادگی با مراجعه به Play Store آن را دریافت و نصب کنید.

ایموجی های تشدید دار

برای استفاده از قابلیت های اختصاصی ایموجی Gboard، باید یادتان باشد هنگام استفاده از ایموجی های خود صفحه کلید بهره ببرید و نه مثلا صفحه کلید داخلی پیغام رسانی که در آن مشغول چت کردن هستید.

برای دسترسی به ایموجی های کیبورد گوگل، کافی است قسمت میانی پایین صفحه کلید را که یک علامت ایموجی دارد لمس کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید. برای فرستادن ایموجی های عظیم تر از حد معمول می توانید انگشت تان را روی آن قرار دهید تا مجموعه ای از صورتک های عظیم و اغراق شده بالای صفحه کلید نمایش داده شوند. حالا کافی است ایموجی موردنظرتان را انتخاب و لمس کنید تا ارسال گردد.

ایموجی های شخصی

قابلیت جالب تر صفحه کلید گوگل، امکان فرستادن ترکیب یا Comboهای اختصاصی ایموجی خودتان در گفت وگوهای آنلاین است. در این قسمت با وارد کردن ترکیب های دو ایموجی پشت هم، می توانید به ایموجی های عظیم و مخفی صفحه کلید گوگل دسترسی داشته باشید.

برای مثال با وارد کردن دوبار پشت هم ایموجی صورتک یخ زده، می توانید یک کریستال برفی خیلی عظیم بفرستید یا اگر ایموجی زیپ شدن لب ها و انگشت جلوی دهان را پشت هم وارد کنید، یک ایموجی عظیم ترکیبی از این دو برای شما نمایش داده خواهد شد.

برای پیدا کردن ترکیب های جالب تر می توانید خودتان دست به کار شوید و هرچقدر می توانید ترکیب های مختلف را امتحان کنید. مطمئن باشید که Gboard می تواند تا مدت ها شما را غافلگیر و سرگرم کند.

خشایار مریدپور - روزنامه نگار فناوری / ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1571

به "ترکیب منحصر به فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب منحصر به فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید