تظاهرات ضدترامپ در مقابل کاخ سفید

به گزارش مجله شرقیا، همزمان با سخنرانی ترامپ برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، صدها نفر از مردم آمریکا با تجمع مقابل کاخ سفید خواستار کناره گیری وی از قدرت شدند.

تظاهرات ضدترامپ در مقابل کاخ سفید

همزمان با سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آخرین شب نشست ملی مجمع انتخاباتی حزب جمهوریخواه، صدها نفر از معترضان آمریکایی با تجمع مقابل کاخ سفید علیه نژادپرستی و سیاستهای دولت واشنگتن دست به تظاهرات زدند.

براساس گزارش تلگراف، درحالیکه ترامپ در سخنرانی خود پذیرش دعوت حزب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نمود معترضان در مقابل کاخ سفید شعارهایی علیه وی سر دادند و خواستار کناره گیری وی از قدرت شدند.

براساس این گزارش، معترضان با خشم و عصبانیت شعار می دادند، ترامپ،پنس همین الان کناره گیری کنید.

یکی از معترضان به خبرگزاری فرانسه گفته: ترامپ و مایک پنس هیچ کاری انجام نخواهند داد چرا که آنها رنگین پوست نیستند که در خیابان هدف تیراندازی قرار بگیرند.

تظاهرات ضدنژاد پرستی در حالی مقابل کاخ سفید برگزار گشت که چند صد متر آنطرف تر در بخش جنوبی محوطه کاخ سفید، ترامپ در حال تعریف از خود و سیاستهای دولتش برای پذیرفتن نامزدی حزب بود.

به نوشته رسانه های آمریکایی، ترامپ طی سخنرانی یک ساعت و نیمه در این مراسم، از دستاویزهای متعددی برای جمع کردن رأی استفاده کرد، از مبارزه با ویروس کووید19 گرفته تا اعزام اولین فضانورد به سیاره مریخ!

وی همچنین در ادامه تلاش ها برای تخریب جو بایدن رقیب انتخاباتی خود از حزب دموکرات، با بیان اینکه این ماراتن ریاست جمهوری مهمترین انتخابات در تاریخ آمریکاست، گفت مردم باید بین نجات دادن رؤیای آمریکایی (دولت خودش) و تسلیم شدن در برابر جریان رادیکال که افسار آشوب طلبان، طغیان گران و مجرمان خشن را باز می گذارد، یکی را انتخاب کنند.

تظاهرات علیه نژادپرستی از زمان قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست به دست یک پلیس سفیدپوست در سرتاسر آمریکا شروع شد و خیلی زود به تظاهرات علیه دولت و سیاستهای وی نیز منجر شد.

مواضع ترامپ علیه معترضان مسالمت جو باعث خشم بیشتر معترضان شد و دامنه آن را گسترده تر کرد. دولت آمریکا برای مهار اعتراضات در چندین ایالت این کشور از نیروهای ویژه ارتش هم کمک گرفت با این حال اعتراضات در برخی از ایالتها از جمله ایالت اورگن و ویسکانسین همچنان ادامه دارد.،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1197

به "تظاهرات ضدترامپ در مقابل کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ضدترامپ در مقابل کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید