تغییر جلد نیازمند دانش در خصوص عقبه انتشارات است، طراح باید نقطه تغییر و وفاداری به هویت را پیدا کند

به گزارش مجله شرقیا، محمد روح الامین، طراح و گرافیست در گفت وگو با خبرنگاران ؛ هرچه که در محتوای کتاب ها دقیق تر و عمیق تر شویم بعلاوه تسلطش در حوزه گرافیک خوب باشد حتما کار شاخصی انجام می گردد و به جهت ویترین و کاور دیده می گردد و در بین این همه آثاری که وجود دارد می تواند کشش داشته باشد.

تغییر جلد نیازمند دانش در خصوص عقبه انتشارات است، طراح باید نقطه تغییر و وفاداری به هویت را پیدا کند

وی اضافه نمود: گرافیک چیزی نیست که فقط در حوزه نرم افزار و گیفت و تصویر ببینیم بلکه گرافیک یک محتوا یا اثر هنری است که در کتاب، فیلم نامه هم استفاده می گردد. همانطور که رهبری هم تاکید کردند هنرمندانی که در حوزه های مختلف کار می نمایند باید کتاب بخوانند و اضافه نموده های فکری و ذهنی خود را ارتقا دهند تا در کارشان هم مشهود باشد. فهم و درک و تسلط بر کتاب و طراحی خوب باید باهم توامان باشد.

روح الامین گفت: ناشری که طراحی خوب دارد به جای این که التماس مخاطب را بکند، مخاطب و علاقه مند به کتاب مشتاقانه به سمت کتابش خواهد آمد. امروز بیشتر از گذشته کاورها اهمیت دارند و کتاب هم به عنوان محصول فرهنگی پر مغز این شخصیت و توقع را از ناشر دارد که طرح جذابی داشته باشد.

این طراح و گرافیست در مورد تغییر جلد و نگرانی تغییر هویت گفت: ناشر باید برای این کار از کسی یاری بگیرد که عقبه انتشارات را بداند. اینکه در نقطه ای بایستد که هم گذشته اهمیت داشته باشد و هم تغییر معنا داشته باشد اگر مثلا به جوانی بسپارد که فقط در فکر تغییر باشد به مشکل خواهد خورد. یا ادمی که خیلی در نوستالژی مانده باشد تغییر و پیشرفت حاصل نمی گردد. باید ادمی باشد که به هویت انتشارات قدیمی و بزرگ وفادار باشد و باید با آزمون و خطا نقطه تغییر را پیدا کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2253

به "تغییر جلد نیازمند دانش در خصوص عقبه انتشارات است، طراح باید نقطه تغییر و وفاداری به هویت را پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر جلد نیازمند دانش در خصوص عقبه انتشارات است، طراح باید نقطه تغییر و وفاداری به هویت را پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید