ثبت افتخاری دیگر برای جدایی نادر از سیمین

به گزارش مجله شرقیا، فیلم اصغر فرهادی یکی از نامزدهای بخش فیلم خارجی زبان هفدهمین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان است.

ثبت افتخاری دیگر برای جدایی نادر از سیمین

انجمن منتقدان فیلم رسانه ای ( BFCA) بانی جوایز سینمایی انتخاب منتقدان، روز سه شنبه اسامی نامزدهای 24 بخش این دوره جوایز خود را گفت.

جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی، در تاریکی ساخته آنی یژکا هولاند، لو آور به کارگردانی آکی کوریسماکی، پوستی که در آن زندگی می کنم ساخته پدرو آلمودوار و الان کجا برویم؟ به کارگردانی نادین لبکی نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی زبان هستند.

از سوی دیگر، فیلم سه بعدی هوگو به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و فیلم سیاه و سفید و صامت هنرمند ساخته میشل هازاناویسیوس هر یک با نامزدی در 11 بخش، پیشتاز نامزدهای هفدهمین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان هستند.

هوگو در بخش هایی چون بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر جوان (آسا باترفیلد) و فیلمنامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه است و هنرمند هم در بخش هایی مانند بهترین فیلم، بازیگر مرد (ژان دوژاردن)، بازیگر زن مکمل (بره نیس بژو)، فیلمنامه اقتباسی و گروه بازیگری نامزد شده است.

فیلم های کمک و راندن هر یک در هشت بخش نامزد دریافت جایزه هستند. فرزندان و اسب کارزار هم هر یک در هفت بخش بخت دریافت جایزه را دارند. هر چهار فیلم در بخش بهترین فیلم نامزد شده اند.

دیگر نامزدهای بخش بهترین فیلم عبارتند از فوق العاده بلند و بیش از حد نزدیک، نیمه شب در پاریس، مانیبال و درخت زندگی

در بخش بهترین بازیگر مرد، جرج کلونی برای فرزندان، لئوناردو دی کاپریو برای جی. ادگار، میشائل فاسبندر برای شرم، رایان گاسلینگ برای راندن و براد پیت برای مانیبال در کنار ژان دوژاردن رقابت می کنند.

کلونی برای فیلم های فرزندان و عید مارس در بخش بهترین گروه بازیگری هم نامزد است. او با 13 بار نامزدی رکوردار نامزدان جوایز انتخاب منتقدان است و برای شب بخیر و پیروز باشید جایزه ویژه این گروه را گرفته است.

وایولا دیویس برای کمک، الیزابت اولسن برای مارتا مارسی می مارلنه، مریل استریپ برای بانوی آهنین، تیلدا سوئینتن برای باید درمورد کوین صحبت کنیم، چارلیز ترون برای جوانی و میشل ویلیامز برای هفته من با مریلین نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن هستند.

استریپ پیش از این دو بار برای فیلم های شک و جولی و جولیا برنده جایزه انتخاب منتقدان شده و ترون هم سال 2003 برای اهریمن جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت. ویلیامز سال 2005 برای کوهستان بروکبک برنده جایزه بهترین بازیگر زن مکمل شد.

مراسم هفدهمین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان 12 ژانویه 2012 (22 دی ماه) در هالیوود پالادیوم در کالیفرنیا برگزار و به طور زنده از شبکه VH1 پخش می شود.

انجمن منتقدان فیلم رسانه ای همچنین در این مراسم با اعطاء جایزه موسیقی+فیلم از اسکورسیزی تقدیر خواهد کرد.

این انجمن سال 1995 تاسیس شد و اکنون با بیش از 250 منتقد تلویزیونی، رادیویی و آنلاین بزرگترین سازمان منتقدان سینما در ایالات متحده و کاناداست.

جوایز سینمایی انتخاب منتقدان شاخصی بسیار خوب برای پیش بینی برندگان جوایز اسکار است. به عنوان مثال پارسال هر چهار برنده اسکار بازیگری - کالین فیرث، ناتالی پورتمن، کریستین بیل و ملیسا لئو - ابتدا جوایز انتخاب منتقدان را دریافت کردند.

پارسال همچنین 18 بازیگر از 20 بازیگر نامزد اسکار ابتدا نامزد این جوایز شدند.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 560

به "ثبت افتخاری دیگر برای جدایی نادر از سیمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت افتخاری دیگر برای جدایی نادر از سیمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید