جوانان دریافت کننده واکسن های فایزر و مدرنا دچار مشکل قلبی شدند

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، تعدادی از دریافت کنندگان نوجوان و جوان واکسن های کووید 19 فایزر یا مدرنا در آمریکا از مسائل قلبی خبر داده اند. البته به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا هنوز تعیین نیست این مشکل دقیقا به واکسن مربوط باشد.

جوانان دریافت کننده واکسن های فایزر و مدرنا دچار مشکل قلبی شدند

گروه ایمنی واکسن مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا بیان نمود تعداد اندکی از جوانان دریافت کننده دوز دوم واکسن های ساخته شده با فناوری mRNA با این چالش روبرو شده اند و همچنین مشکل قلبی در مردان بیشتر از زنان رصد شده است.

گروه ایمنی این سازمان بیان نمود بیشتر موارد مسائل قلبی معتدل بوده است و مقامات همچنان در حال بررسی هستند.

از سوی دیگر یک گروه از مشاوران سلامت اشاره کرد با توجه به اطلاعات موجود احتمال دارد این مشکل ربطی به واکسیناسیون نداشته باشد.

طبق نتایج تحقیقی که سال گذشته در وب سایت انستیتو ملی بهداشت آمریکا منتشر شده در سراسر جهان از هر 100 هزار نفر، 10 تا 20 فرد پس از واکسیناسیون با التهاب ماهیچه قلب روبرو می شوند. اما به گفته کارشناسان این مشکل عموماً معتدل است و حتی امکان دارد برخی از این موارد اصلاً شناسایی نشوند.

در حال حاضر در آمریکا برای افراد کمتر از 18 سال واکسن فایزر تزریق می شود و 4.5 میلیون شهروند 12 تا 18 ساله یک دوز از این واکسن را دریافت کرده اند. همچنین 1.8 میلیون نفر هم به طور کامل واکسینه شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1765

به "جوانان دریافت کننده واکسن های فایزر و مدرنا دچار مشکل قلبی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان دریافت کننده واکسن های فایزر و مدرنا دچار مشکل قلبی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید