حرم امام رضا (ع) موقتا بسته شد

به گزارش مجله شرقیا، سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی گفت: به دلیل شست وشو و تنظیف روضه منوره حضرت رضا علیه السلام امکان تشرف و زیارت ضریح در حرم مطهر رضوی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه وجود ندارد. البته دیگر بخش های حرم رضوی فعال است.

حرم امام رضا (ع) موقتا بسته شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مصطفی فیضی امروز شنبه 24 اسفندماه 1398 گفت: با توجه به محدودیت های اعمال شده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این آستان مقدس در ایام نوروز پذیرای زائران نخواهد بود.

او با اشاره به شرایط بحرانی کشور و شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به منظور همراهی با مسئولان بهداشت، سلامت و درمان کشور که امروزه در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، با عذرخواهی از پیشگاه حضرت امام رضا(ع) و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، با توجه به شرایط به وجود آمده در ایام نوروز پذیرای زائران و مجاوران حرم رضوی نخواهیم بود.

فیضی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی، ارادت به حضرت امام رضا(ع) زمان و مکان ندارد و دل های تمام مومنان مزار بزرگان و معصومین(ع) است؛ از همین رو در این شرایط ضروری است زائران و مجاوران گرامی از راه دور ارتباط قلبی، عاشقانه و خاضعانه با معصومین(ع) برقرار کنند تا انشاءالله شفاعت این بزرگوران شامل حال همگان شود.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه بارگاه منور رضوی را همچنان دارالشفا می دانیم، اظهار داشت: در شرایط کنونی لزومی ندارد که صرفا با حضور در این مکان مقدس خواسته ها و حوائج خود را بیان کنیم بلکه زائران، عاشقانه و با دلی آکنده از محبت معصومین(ع) بدون محدودیت زمانی و مکانی می توانند حاجت خود را خدمت معصومین(ع) قلبا با این حضرات مطرح کنند.

فیضی شرح داد: با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور، به هیچ عنوان به مبانی اعتقادی مردم خدشه ای وارد نخواهد شد و حتی از گذشته محکم تر و جدی تر به ولایت و اهل بیت(ع) اعتقاد داریم؛ اما شرایط از لحاظ عقل و منطق حکم می کند دستگاه های اجرایی را همراهی کنیم تا ان شاءالله از شیوع این ویروس و ابتلاء مردم به آن جلوگیری کنیم که قطعا رضایت حضرت رضا(ع) را به دنبال خواهد داشت.

طی دو روز گذشته برای خراسان رضوی به لحاظ شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری و شرایط قرمز اعلام شده و از براساس تصمیم ستاد پیگیری و مبارزه با ویروس کرونا مراکز اقامتی خراسان رضوی تعطیل شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 866

به "حرم امام رضا (ع) موقتا بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرم امام رضا (ع) موقتا بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید