حسن رنگرز: نامه اتحادیه جهانی زیبنده کشتی ایران نبود

به گزارش مجله شرقیا، واکنش ها به نامه اتحادیه جهانی همچنان ادامه دارد. این بار حسن رنگرز که دوره ای به عنوان نایب رئیس فدراسیون کشتی فعالیت نموده وقوع چنین بدهی را بی تدبیری مدیریتی می داند.

حسن رنگرز: نامه اتحادیه جهانی زیبنده کشتی ایران نبود

محسن وظیفه - بحث تهدید آمیز بودن نامه اتحادیه جهانی به سرپرست فدراسیون کشتی به دلیل بدهی های سنگین معوقه به بحث روز کشتی تبدیل شده است. حالا با معین شدن ابعاد مختلف این نامه خیلی ها به تحلیل زوایای مختلف ین نامه می پردازند که در این بین حسن رنگرز، نایب رئیس سابق فدراسیون کشتی یکی از همین افراد است. رنگرز درباره این نامه و بدهی های فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی گفت: بدهی فدراسیون کشتی از چند جهت باید مورد آنالیز قرار بگیرد اما در نهایت مهمترین موضوعی که برای کشتی ایران با انتشار این نامه وجود دارد، زیبنده نبودن این نامه است. البته این روزها بی اخلاقی ها در کشتی به اوج خود رسیده و مرزبندی ها و خط کشی هایی انجام شده که حتی نقد فنی مسائل را هم بعضی بر نمی تابند. در حالی که باید نامه اتحادیه جهانی را کاملا فنی آنالیز کرد و متوجه توهین آمیز بودن نامه شد.

او ادامه داد: یک رویه معینی در اتحادیه جهانی وجود دارد که باید طبق آن رویه حرکت کرد. اتحادیه جهانی دستور العملی برای کشورهایی که لیگ دارند، در نظر گرفته است. هند که لیگ بسیار خوبی دارد و البته آلمان که سابقه طولانی دارد و به تازگی هم یک لیگ ضعیفی را هم فرانسه دارد. این ها کشورهایی هستند که به جز ایران دارای لیگ کشتی هستند و حتما باید این دستور العمل را اجرا نمایند. در این دستور العمل یک عدد معینی وجود دارد که باشگاه ها باید بابت دریافت رضایتنامه کشتی گیران خارجی پرداخت نمایند. کشتی گیران هم در رده های مختلفی تقسیم می شوند؛ خارجی های دارای مدال جهانی و المپیک، دارای مدال قاره ای و دارای عنوان ملی که برای هر یک از این گروه ها یک مبلغی باید به حساب اتحادیه جهانی واریز شود. حالا باشگاه ها این مبالغ را به حساب فدراسیون واریز کردند و فدراسیون هم باید به حساب اتحادیه جهانی واریز می کرد.

رنگرز با انتقاد از فدراسیون کشتی که پول کشتی خارجی را در جای دیگری هزینه کرد، گفت: برای روشن شدن ماجرا باید به این موضوع اشاره نمود که وقتی دولت بودجه را به مجلس ارائه می نماید، بعد از تصویب بودجه در مجلس، برای دولت ردیف بودجه معین می شود و محل هزینه کرد بودجه معین می شود. خروج دولت از ردیف و هزینه کردن بودجه یک بخشی در بخش دیگری یک تخلف است که انجام می شود و حتما ورود دستگاه های نظارتی را در پی دارد. در کشتی هم چنین اتفاقی اتفاق افتاده است و فدراسیون کشتی پول ترانسفر کشتی گیران خارجی را در جایی دیگر هزینه نموده و همین یک بدهی بزرگ را به وجود آورده است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه رفتار فدراسیون کشتی یک تخلف بوده ادامه داد: فدراسیون کشتی باید این مبلغ را که از باشگاه ها دریافت نموده بود را سر جای خوشد هزینه می کرد اما با یک نگاه منصفانه هم باید بگویم که این مشکل همواره در همه فدراسیون ها وجود داشته که به دلیل مسائل اقتصادی و برای تامین هزینه های بعضی از مسافرت ها فدراسوین ها مجبور شدند که این پول را بیاورند و به جای واریز کردن به حساب اتحادیه جهانی در جاهایی که فدراسیون دچار مشکل بوده هزینه نموده است ما این انتقاد و نقد به فدراسیون وجود دارد که چرا این ماجرا را مدیریت نکرد؟

رنگرز با انتقاد از بی تدبیری مدیران قبلی فدراسیون انتشار این نامه را زیبنده کشتی ایران ندانست: بحثی که الان وجود دارد و ایرادی که به مدیریت قبلی می توان گرفت این است که چرا در این سال ها این ماجرا مدیریت نشده است؟ این یک بی تدبیری مدیریتی است که اتفاق افتاده . زیبنده کشتی ایران با آن صندلی بین المللی نیست که اتحادیه جهانی چنین نامه ای را به خاطر بدهی ها بنویسد و کشتی ایران را تهدید به تعلیق کند.

قهرمان سابق کشتی فرنگی با انتقاد از بی توجهی به نامه اتحادیه جهانی گفت: اتحادیه جهانی قبل از این هم یک نامه تهدید آمیز برای ایران نوشته بود که فدراسیون نسبت به آن حساسیتی را نشان نداده است. وظیفه فدراسیون کشتی بود که این ماجرا را مدیریت می کرد. اگر چند مسابقه بی اهمیت که در این سال ها کشتی ایران آن را برگزار کرد از برنامه فدراسیون خارج می شد یا اگر قید چند تورنمنت بین المللی نه چندان مطلوب را فدراسیون می زد این پول پرداخت می شد و هرگز این نامه که تاکید می کنم زیبنده کشتی ایران نبود، ارسال نمی شد.

رنگرز همچنین با تاکید بر این که باید این نامه را خیلی جدی ارزیابی کرد، ادامه داد: حتما صندلی کشتی ایران در سطح جهان مانع از این شده که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشیم چرا که مسائل اقتصادی برای اتحادیه جهانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتما فدراسیون را به خاطر پرداخت نشدن این بدهی تعلیق می کردند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 220

به "حسن رنگرز: نامه اتحادیه جهانی زیبنده کشتی ایران نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن رنگرز: نامه اتحادیه جهانی زیبنده کشتی ایران نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید