شیوه های سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی ، رازهای زندگی ساده و آرام

به گزارش مجله شرقیا، سفر کردن یکی از لذت بخش ترین کارهای جهانست و مقرون به صرفه سفر کردن می تواند این لذت را چند برابر کند. اگر شما هم از آن دسته هستید که علاقه دارید به دور جهان سفر کنید و برترین و جالب ترین نقاط جهان را ببینید اما مطمئن نیستید چگونه می توانید سفر مقرون به صرفه و بی دردسری داشته باشید، در مطلب سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی خبرنگاران قصد داریم نکات مهم در خصوص مقرون به صرفه سفر کردن و شیوه های سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی را برای شما بازگو کنیم. این نکات به شما یاری خواهند کرد که از پول خود کمتر خرج کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید در سفر بمانید و در هنر مقرون به صرفه سفر کردن به یک متخصص تبدیل شوید. شاید با بودجه ای کمتر از ده دلار در روز بتوانید به نقاط خارق العاده سفر کنید، با شخصیت های متنوع دیدار نمایید، چیزهای باورنکردنی و شگفت انگیز را ببینید و به این سفر بی خاتمه ادامه دهید. بسیاری از توریستان با تجربه و کارکشته سفر با کوله پشتی را می دانند و در طول سفرهای خود نکات آن را به کار می بندند. اگر شما یک توریست تازه کار هستید و به سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی علاقه دارید، این مطلب خبرنگاران را بخوانید و سپس سفر خود را شروع کنید.

شیوه های سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی ، رازهای زندگی ساده و آرام

رازهای مقرون به صرفه سفر کردن با کوله پشتی: در پی یک جای رایگان برای اقامت باشید

برای بیشتر جهانگردان یکی از اصلی ترین هزینه های سفر، هزینه اقامت است. رزرو کردن یک اتاق یا یک تخت در یک هتل یا خوابیدن در خوابگاه های چند نفره مهمانخانه ها، بهرحال هزینه ای دارد و از بودجه شما کم می نماید. اگر در حال سفر هستید، فرقی نمی نماید سفرتان قرار است چقدر طول بکشد پس بهتر است روی خریدن یک چادر اردوگاهی سرمایه گذاری کنید و سپس با اردو زدن در هزینه اقامت خود صرفه جویی نمایید. یکی از مزیت های فوق العاده این نوع اقامت این است که می توانید هزاران غروب و طلوع آفتاب خیره نماینده را در میان طبیعت دیدن کنید فقط به خاطر این که در طبیعت چادر زده و در یک خوابگاه تنگ و تار در یک مهمانخانه اقامت ننموده اید. چادر های مسافرتی اغلب سبک هستند و به شما این امکان را می دهند که در هر جایی که اراده می کنید، توقف کنید و شب را بگذرانید در ضمن با استفاده از چادرهای مسافرتی به مقدار بسیار زیادی در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. البته اردو زدن همیشگی اصلا جالب نیست و در فصل های سرد سال به غیر از موارد استثنا بهتر است انجام نگیرد. یکی از روش های بهتر برای صرفه جویی در هزینه های اقامت و مقرون به صرفه سفر کردن، کوچ سرفینگ Couchsurfing یا همان مهمان مردم محلی بودن است. وقتی در سفر به یک کشور مهمان منزل مردم آن کشور می شوید هم محل اقامتی رایگان دست و پا نموده اید و هم دوستان تازه. کل این پیشنهاد بسیار ساده است. مهمان کسی شوید و در خانه او به صورت رایگان اقامت کنید. کوچ سرفینگ Couchsurfing یک روش فوق العاده برای پیدا کردن دوستان تازه و آگاهی کسب کردن در خصوص فرهنگ و سنت و رسوم مردم یک کشور است. این روش به ویژه در کشورهایی مانند ونزوئلا، پاکستان و ایران بسیار جواب می دهد چرا که مردم این کشور ها بسیار خونگرم هستند و به جهانگردان علاقه دارند. یک روش دیگر به نام هاوس سیتینگ house sitting نیز وجود دارد که بعضی از جهانگردانی که مقرون به صرفه سفر می نمایند، آن را به کار می برند. در بین شیوه های سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی شما تعهد می دهید که از خانه یک شخص مراقبت کنید و در عوض در این خانه اقامت کنید و از شهری که در آن هستید بازدید نمایید.

رازهای مقرون به صرفه سفر کردن با کوله پشتی: به صورت رایگان رفت و آمد کنید

دومین نکته مهم در خصوص سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی این است که از روش هیچ هایک کردن hitchhiking بهره ببرید و مسافت های طولانی را به صورت رایگان بپیمایید. این روش بسیار ساده است. کافیست در کنار جاده بایستید و با نشان دادن انگشت یا در دست گرفتن یک پلاکارد از راننده های خودروهای عبوری درخواست کنید شما را به مقصدتان برسانند. این را در نظر داشته باشید که حتی در کشورهای مقرون به صرفه قیمتی مانند هند یک اتوبوس از یک شهر به شهر دیگر حداقل 20 دلار از شما هزینه دریافت می نماید. ممکن است این مبلغ در کشور های غربی به نظر بی ارزش بیاید و نتوان کار خاصی با آن انجام داد اما در کشوری مانند هند شما می توانید با این مبلغ یک اتاق مقرون به صرفه کرایه کنید. وقتی در چنین موقعیتی 20 دلار کم بیاورید و نتوانید آن اتاق را بگیرید با عصبانیت و پشیمانی به خاطر خواهید آورد که 20 دلار از پول خود را برای یک صندلی اتوبوس تلف نموده اید. هیچ هایک کردن hitchhiking در غرب معروفیت بدی پیدا نموده اما حقیقت این است که انسان های بیشتری به خاطر تصادف اتوبوس یا خودرو می میرند تا به خاطر هیچ هایک کردن hitchhiking و اغلب کسانی که شما را سوار خودرو خود می نمایند، این کار را از روی مهربانی یا کنجکاوی صحبت کردن با یک فرد خارجی انجام می دهند و نه به خاطر این که به شما صدمه بزنند. ممکن است داستان های ترسناکی در این مورد ساخته شده باشد اما داستان های مربوط به اتوبوس ها، قطار ها و هواپیماها ترسناک تر هستند. برای هیچ هایک کردن hitchhiking شما می بایست یک پلاکارد درست کنید که نام مقصدتان (به زبان انگلیسی و زبان همان کشور) روی آن نوشته شده باشد و سپس نقطه خوبی را برای ایستادن و درخواست سواری کردن پیدا کنید. وقتی سوار خودرو یکی از افراد محلی می شوید، حتما با آن ها همکلام شوید و آن ها را به یک نوشیدنی یا پرداخت پول بنزین خودروشان دعوت کنید. آن ها اغلب قبول نمی نمایند اما اگر هم این کار را بکنید، هزینه اش از هزینه ای که قرار بوده به خاطر جابجایی بپردازید، بسیار کمتر خواهد بود. این را در بین شیوه های سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی در نظر داشته باشید که امکان هیچ هایک کردن hitchhiking در هر جایی وجود ندارد و اگر این امکان نبود، از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید. اگر از جهانگردان با تجربه سوال کنید به شما می گویند که هر چقدر سفر شما بیشتر طول بکشد و در برنامه سفر خود کمتر عجله کنید، هزینه کمتری برای آن صرف خواهید کرد. آرام سفر کنید و در نتیجه می توانید مقرون به صرفه سفر کنید.

رازهای مقرون به صرفه سفر کردن با کوله پشتی: غذای محلی بخورید

غذای محلی در همه جا خوشمزه، مقرون به صرفه و فراوان است از غذا فروش های جاده خائو سان در تایلند تا بانوان تورتیلا فروش در آنتیگوآ همه جا همین طور است. اگر در رستوران هایی که برای جهانگردان فعالیت می نمایند یا رستوران های زنجیره ای بین المللی غذا بخورید هم مجبورید هزینه زیادی بپردازید و هم فرصت لمس کردن فرهنگ کشوری که در آن سفر می کنید را از دست می دهید. پس به خیابان بروید. در سوراخ سمبه های کوچه های شهر در پی غذاخوری ها، واگن های فروش خوراکی و دکه های فروش میوه جات بگردید. رستوران ها همه جا گران قیمت هستند و حتی در کشورهای مقرون به صرفه نیز بودجه شما را به خاتمه می رسانند. اما غذای خیابانی مقرون به صرفه و خوشمزه بوده و روشی عالی برای آشنایی با فرهنگ محلی آن شهر یا کشور به شمار می رود. اگر جایی در خیابان، دکه یا گاری فروش غذا دیدید که مردم محلی جلوی آن صف بسته بودند، مطمئن باشید همان جایی است که می بایست از آن غذا خریداری کنید. در سفر به قاره آسیا آشپزی کردن و پختن غذایتان خیلی نمی تواند به پایین آوردن هزینه ها یاری کند و ارزش امتحان کردن ندارد اما در سفر به قاره اروپا، استرالیا یا آمریکای جنوبی می توانید با پختن شام و نهار برای خودتان در هزینه های خورد و خوراک در زمان سفر با کوله پشتی صرفه جویی کنید. نودل، ماکارونی و سبزیجات معمولا مقرون به صرفه هستند و با داشتن یک اجاق کوچک می توانید در هر جایی که هستید آشپزی کنید. بهتر است همواره کمی ادویه یا ترشی و غیره همراه داشته باشید که به غذای ساده خود کمی هیجان نیز اضافه کنید. البته می توانید غذا خوردن در رستوران ها و کافه های خاص را نیز تجربه کنید فقط مراقب باشید این کار به یک عادت تبدیل نگردد و کل بودجه شما را نبلعد.

رازهای مقرون به صرفه سفر کردن با کوله پشتی: یاد بگیرید که چانه بزنید

چانه زدن یک هنر باستانی برای مذاکره کردن در خصوص قیمت یک سوغاتی، خوراکی، اتاق یا سواری است. در بعضی نقاط دنیا می توانید در خصوص قیمت و هزینه هر چیزی که فکرش را بکنید چانه بزنید. مثلا در سفر به هندوستان متوجه خواهید شد که اگر چانه نزنید هر دقیقه و هر ساعت می بایست هفت برابر مبلغ هر چیزی را بپردازید. توصیه می گردد در خصوص همه چیز چانه بزنید. لباس، سوغاتی، اتاق مهمان خانه، حمل و نقل و جابجایی و غیره. بدترین چیزی که طرف مقابل شما در زمان چانه زدن می تواند بگوید این است که دست از احمقانه حرف زدن بردار اما در نهایت احتمال بسیار بالایی وجود دارد که حرف شما پیروز گردد و مقدار زیادی پول پس انداز کنید. تنها به خاطر داشته باشید که چانه زدن را به روش سبک، محبت آمیز و همراه با شوخی انجام دهید. اگر این نکات را در بین شیوه های سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی رعایت کنید، اجناس را به قیمت پایین تر و مقرون به صرفه تر خواهید خرید و تخفیف بهتر و بیشتری نصیبتان خواهد شد.

رازهای مقرون به صرفه سفر کردن با کوله پشتی: تا آنجا که می توانید کانال بزنید

پسر عموی دوست خواهر مادر شما در بانکوک زندگی می نماید. فوق العاده است. می توانم به دیدار او بروم؟! شنیدن این جملات ممکن است احمقانه به نظر برسد اما به همین روش می توانید با کسانی آشنا شوید که یک رابطه بسیار بسیار دور و بی اهمیت با آن ها دارید و در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. چه خودتان در طول سفر با افراد مختلف دوستی برقرار کنید یا دوست یکی از دوستانتان را در کشوری که از آن بازدید می کنید دیدار کنید، آشنایی با آدم های تازه می تواند یک روش عالی برای پس انداز کردن باشد. بنابراین سعی کنید از لحاظ اجتماعی به اشخاص مختلف کانال بزنید و به این وسیله با مکانی که در آن سفر می کنید بیشتر آشنا شوید. یک راه فوق العاده دیگر برای پایین آوردن هزینه ها این است که یک دوست جهانگرد پیدا کنید. به نظر بدیهی می رسد اما وقتی یک دوست جهانگرد همواره همراهتان باشد، قدرت خرید شما دوبرابر می گردد. هزینه اتاق های مهمان خانه ها نصف می گردد، تاکسی ها مقرون به صرفه تر می شوند و حتی می توانید غذایتان را با هم تقسیم کنید. اگر هم نتوانستید دوستان خود را به همسفر شدن با خودتان ترغیب کنید، از فضای مجازی استفاده نمایید. راهکار جایگزین هم این است که همان چند روز اول محبوب ترین مهمان خانه را پیدا کنید و مطمئن باشید در آن ها با افراد فوق العاده ای آشنا خواهید شد که با شما هم جهت و هم عقیده هستند و می توانند همسفر خوبی برای شما باشند. اگر در کانال زدن خوب عمل کنید حتی می توانید یک شغل عالی در یک کشور خارجی پیدا کنید. این شغل چه کار کردن در یک مهمان خانه برای چند ساعت در روز باشد و در مقابل یک تخت رایگان دریافت کنید و چه یاری کردن به یک قایقران روی رودخانه ای در تایلند که در ازای آن به شما ناهار داده گردد، یک شغل است و باعث می گردد در هزینه های خود به مقدار بسیار زیادی صرفه جویی کنید. این مورد در سفر با کوله پشتی به شما بسیار یاری خواهد نمود.

رازهای مقرون به صرفه سفر با کوله پشتی: یک شغل دست و پا کنید

درست است که شما به سختی کار نموده که بتوانید سفر کنید و نمی خواهید در حین سفر هم مجبور به کار کردن باشید، این کاملا قابل درک است. اما نکته خوب در خصوص شغل های مسافرتی این است که شما می توانید تنها یک هفته در آن کار مشغول باشید تا هزینه هایتان را تا حدی بپوشاند و این شغل ها معمولا بدون استرس و مفرح هستند. واضح ترین انتخاب های شما کار در یک بار یا مهمان خانه است اما کار کردن در مزرعه نیز یک گزینه عالی دیگر برای جهانگردانی که با کوله پشتی سفر می نمایند به شمار می رود. پیدا کردن یک شغل موقت در طول سفر خیلی سخت نیست و به مقدار یک بعدازظهر سوال کردن از مردم و حتی شاید کمتر زمان می برد. بعد از مدتی خودتان متوجه خواهید شد که این شغل ها اصلا مانند شغل های دائمی و واقعی نیستند و در انجام آن ها آرامش بیشتری دارید و اصلا احساس نمی کنید در حال اجرا دادن کار سختی هستید. شما حتی می توانید شغل مورد نظر خود را از راه جستجو در اینترنت پیدا کنید. نکته مهم در خصوص این شغل ها این است که اصلا لازم نیست خیلی پرمهارت باشید بلکه همان رفتار مثبت، هوش و تمایل به کار باعث می گردد استخدام شوید. این کار باعث می گردد در هزینه های خود به شدت صرفه جویی کنید و بتوانید سفر خود را طولانی تر سازید. اگر در پی کاری دائمی تر و رسمی تر هستید، می توانید تدریس زبان انگلیسی را بر عهده بگیرید.

رازهای مقرون به صرفه سفر با کوله پشتی: یک شغل اینترنتی دائمی برای خود خلق کنید

اینترنت به احتمال زیاد قدرتمند ترین ابزاری است که ما در دست داریم و راه های بی شماری برای استفاده از آن وجود دارند که باعث می شوند بتوانیم سفر خود را طولانی تر کنیم. در نهایت شروع کردن یک شغل اینترنتی می تواند برترین روش برای داشتن یک زندگی ماجراجویانه باشد و به شما این فرصت را می دهد تا به تنهایی برای خود یک امپراطوری بسازید. تنها به خاطر داشته باشید که این کار احتیاج به زمان دارد و اصلا امکان پذیر نیست که بتوانید در زمان سفر با کوله پشتی به سرعت ثروتمند شوید. توصیه می گردد قبل از این که کار اینترنتی خود را شروع کنید، سفر ماجراجویانه را شروع کنید تا بتوانید از تجربیات آن در کار خود بهره ببرید. ممکن است در ابتدا این کار در زمان سفر با کوله پشتی به تجربه سفرتان کمی لطمه بزند اما در درازمدت باعث می گردد از سفر خود و به دست آوردن تجربیات تازهتر که می توانید آن ها را در اینترنت با دیگران تقسیم کنید، بیشتر لذت ببرید و در عین حال هزینه سفر خود را تامین نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2205

به "شیوه های سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی ، رازهای زندگی ساده و آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه های سفر مقرون به صرفه با کوله پشتی ، رازهای زندگی ساده و آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید