خبرنگاران افزون بر هزار واحد آسیب دیده از سیل در جنوب کرمان بازسازی می گردد

به گزارش مجله شرقیا، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با اشاره به برنامه ریزی اجرا شده برای ساخت و تعمیر واحدهای آسیب دیده از سیل در این استان گفت: امیدواریم با همکاری بنیاد مسکن، بانک ها و دیگر ارگان ها هزار و 10 واحد آسیب دیده از سیل در جنوب این استان تا هفته دولت احداث گردد.

خبرنگاران افزون بر هزار واحد آسیب دیده از سیل در جنوب کرمان بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات برآورد هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در نشست هماهنگی تسهیلات بانک های عامل ستاد بازسازی سیل با اشاره به خسارت های زیاد حوادث متعدد طبیعی به مردم در این استان اضافه کرد: یکی از مسائل کرمان به بی اطلاعی مدیران کشوری از شرایط مردم در مناطق محروم بویژه در جنوب و شرق استان برمی گردد و بسیاری از مدیران در جریان مسائل نیستند.

وی با اشاره به اهمیت سفر مقامات و مدیران کشوری به استان کرمان توضیح داد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به جنوب استان، از مدیران خواستم به نحوی برنامه ریزی نمایند که دکتر نوبخت حتما برای لحظاتی در یک خانه کپری مهمان مردم گردد که این رخ داد و نتیجه این سفر تنها در یک مورد به ساخت 10 هزار واحد مسکونی ویژه محرومین انجامید و از بهمن ماه 97 تا بهمن ماه 98 تعداد 6 هزار واحد ساخته شد.

استاندار کرمان توضیح داد: از نظر اخلاقی در برابر مردم آسیب دیده از سیل مسئولیم و باید برای حل مسائل آن ها کوشش و از حق آن ها دفاع کنیم.

فدائی با اشاره به مسائل متعدد معیشت، مسکن و اشتغال در جنوب استان کرمان بویژه مناطق سیل زده رودبارجنوب گفت: شرایط مردم در این مناطق با وجود ظرفیت های متعدد کشاورزی به دلیل مدیریت نادرست حاکم بر کشاورزی سخت است و مردم در وضع خوبی بسر نمی برند.

وی اضافه کرد: برای ساخت هزار و 10 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل که احتیاج به بازسازی دارد و همچنین 623 واحد احتیاجمند تعمیر در جنوب استان برنامه ریزی شده است که امیدواریم احداث این واحدها تا هفته دولت تمام گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان نیز با اشاره به آغاز فعالیت ساخت و ساز و تعمیر واحدهای آسیب دیده از سیل در جنوب و شرق این استان گفت: در حوزه ریگان حدود 40 تا 50 واحد به دلیل سیل آسیب دیده که کار بازسازی و تعمیر این واحدها آغاز شده است.

علی اکبر سلطانی نژاد با اشاره به آغاز فعالیت بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی در زهکلوت و جازموریان توضیح داد: به ازای واحدهای آسیب دیده در بانک های عامل افتتاح حساب شده و تا امروز 150 واحد احداثی شهر زهکلوت و روستاهای اطراف پیریزی شده و 10 واحد تا مرحله فنداسیون پیش رفته است.

وی با تأکید بر برنامه ریزی برای احداث 1010 واحد مسکونی در جنوب استان به وسیله شش بانک عامل اضافه کرد: سهمیه بانک ملی با 170 و بانک های مسکن، تجارت، صادرات، ملت و رفاه هر کدام با 168 واحد مسکونی برای ارائه تسهیلات دیده شده است که تسهیلات 50 میلیون تومانی را به صورت 5 درصد در بخش شهری و تسهیلات 40 میلیون تومانی را به صورت 4 درصد در بخش روستایی و دوره بازپرداخت 15 ساله به صورت ضمانت زنجیره ای به متقاضیان ارائه می دهند که 25 میلیون تومان نیز بصورت بلاعوض داده می گردد.

وی گفت: از مجموع 1010 واحد مسکونی احداثی در جنوب استان، تعداد 602 واحد به مناطق شهری و 408 واحد به مناطق روستایی اختصاص دارد که اولویت احداث ابتدا در زهکلوت، رودبار و کهنوج است و البته برای قلعه گنج و دیگر نقاط نیز واحدهای احداثی داریم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اختصاص مبالغی در قالب بلاعوض، یاری هزینه معیشتی و خرید وسایل برای واحدهای آسیب دیده از سیل توسط دولت بیان داشت: در بخش شهری 12 میلیون تومان و در بخش روستایی 10 میلیون تومان بلاعوض برای احداث واحدهای مسکونی، تا سقف 5 میلیون تومان بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی و همچنین تا سقف پنج میلیون تومان به عنوان یاری هزینه معیشتی برای واحدهای آسیب دیده اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 829

به "خبرنگاران افزون بر هزار واحد آسیب دیده از سیل در جنوب کرمان بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزون بر هزار واحد آسیب دیده از سیل در جنوب کرمان بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید