خبرنگاران توجه دولت به آموزش و پرورش قابل تحسین است

به گزارش مجله شرقیا، بجنورد- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: در سال های اخیر، بودجه وزارت آموزش و پرورش افزایش چشمگیری داشته که این امر قابل تحسین است و نشان از توجه دولت به حوزه تعلیم و تربیت دارد.

خبرنگاران توجه دولت به آموزش و پرورش قابل تحسین است

احمد برادران روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با پیگیری های استاندار، اقدامات خوبی در زمینه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همت دولت تدبیر 45 مدرسه خشتی و گلی و 17 مدرسه سنگی استان برچیده شده است و مدارس مستحکم جایگزین آن شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، ساخت استخرهای ورزشی و خوابگاه های شبانه روزی را از دیگر اقدامات اجرا شده برای توسعه فضاهای آموزشی استان مطرح نمود.

برادران گفت: یکی از موارد مهم در استان، ایمن سازی سامانه گرمایشی مدارس است که خراسان شمالی از استان های پیشتاز در این زمینه است.

وی با اشاره به حذف تمام بخاری های نفتی از مدارس سطح استان در سال 97، گفت: با حرکت جهادی، بخاری های نفتی از 345 مدرسه با هزار و 378 کلاس درس برچیده شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: برای حذف بخاری های گازی از مدارس استان نیز اقدام شد و سیستم گرمایش هزار و 278 کلاس درس در 282 مدرسه استاندارد شد.

برادران خاطرنشان کرد: برچیدن بخاری های گازی از مدارس، در سطح کشور در دست پیگیری است اما خراسان شمالی که در سال 97 بخاری های نفتی را از مدارس برچیده بود، زودتر از سایر استان ها حذف بخاری های گازی را نیز محقق کرده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش گفت: غفلت از آموزش و پرورش به معنای غفلت از آینده کشور است.

180 هزار دانش آموز در 2 هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار معلم تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1370

به "خبرنگاران توجه دولت به آموزش و پرورش قابل تحسین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توجه دولت به آموزش و پرورش قابل تحسین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید