خبرنگاران خطای انسانی، 160 هکتار از محصول جو و گندم کازرون را طعمه حریق کرد

به گزارش مجله شرقیا، شیراز-خبرنگاران- بر اثر وقوع 2 آتش سوزی که بر اثر خطای انسانی در اراضی کشاورزی بخش جره و بالاده از توابع شهرستان کازرون رخ داد، 160 هکتار از محصولات جو و گندم (آبی و دیم) این بخش در آتش سوخت.

خبرنگاران خطای انسانی، 160 هکتار از محصول جو و گندم کازرون را طعمه حریق کرد

بخشدار جره و بالاده کازرون، شامگاه سه شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ابتدا آتش سوزی ساعت سه بعدازظهر بیست و سوم اردیبهشت 99 در مزارع گندم و جو روستاهای محمدآباد و باغ دشت این بخش رخ داد و همزمان با آن آتش سوزی دیگری در کوه های مشرف بر این 2 روستا به وقوع پیوست.

محسن شیبانی اضافه نمود: متعاقب این حادثه، نیروهای امدادی و منابع طبیعی به همراه سه دستگاه خودرو آتش نشانی، لودر و چند دستگاه تراکتور به محل یاد شده اعزام شدند.

او اعلام کرد: با یاری نیروهای امدادگر، این آتش سوزی پس از پنج ساعت به طور کامل مهار شد.

شیبانی، امکانات موجود در بخش جره و بالاده برای استفاده در چنین مواقع و حوادثی را ناکافی دانست و گفت: شهرداری این بخش تنها یک دستگاه خودرو آتش نشانی دارد.

مسوول جهاد کشاورزی بخش جره و بالاده نیز بیان داشت: پس از وقوع این آتش سوزی، با هماهنگی ستاد بحران فرمانداری ویژه شهرستان کازرون، امکانات لازم برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر مزارع روستاهای محمدآباد و باغ دشت، به این 2 روستا ارسال شد.

محمد غلامان، علت وقوع این آتش سوزی را خطای انسانی اعلام و اعلام کرد: این آتش در ساعت 20 روز بیست و سوم اردیبهشت، به صورت کامل مهار شد، اما در مجموع 160 هکتار از محصول مزارع گندم و جو (آبی و دیم) این 2 روستا کاملا در آتش سوخت.

به گفته وی، میزان خسارت وارده به مزارع 2 روستای نام برده، 13 میلیارد ریال برآورد شده است.

شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1013

به "خبرنگاران خطای انسانی، 160 هکتار از محصول جو و گندم کازرون را طعمه حریق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خطای انسانی، 160 هکتار از محصول جو و گندم کازرون را طعمه حریق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید