خبرنگاران شهرک علمی تحقیقاتی و نظام مهندسی کشاورزی اصفهان تفاهمنامه امضا کردند

به گزارش مجله شرقیا، اصفهان- خبرنگاران- تفاهمنامه همکاری بین شهرک علمی، تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با هدف افزایش حمایت از شرکت های کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد شد.

خبرنگاران شهرک علمی تحقیقاتی و نظام مهندسی کشاورزی اصفهان تفاهمنامه امضا کردند

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز دوشنبه به نقل از رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه نمود: این تفاهمنامه با هدف بهره مندی از ظرفیت های موجود، افزایش تعامل دوجانبه و اجرای سیاست های کلی کشور در راه توسعه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان فنی شرکت های دانش بنیان امضا شد.

جعفر قیصری گفت: گسترش فعالیت های علمی و تحقیقاتی و تسهیل و تقویت اشاعه دانش و دستاوردهای شرکت های فناور در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، از دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه است.

وی حمایت از ایده های نو و فناورانه و ایجاد بستر معرفی و اجرایی شدن دستاوردهای شرکت های دانش بنیان منابع طبیعی و محیط زیست، استفاده بهینه از توانایی علمی، فنی و پژوهشی دوطرف و همکاری در زمینه شناسایی و اولویت بندی چالش های بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، برگزاری همایش ها، بازدیدها و رویدادهای علمی برای کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و ارائه خدمات متقابل آموزشی و پژوهشی را از دیگر موضوع های مهم تفاهمنامه یاد شده خاطرنشان کرد.

به گزارش خبرنگاران، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور، فعالیت خود را از سال 1380 با هدف حمایت و راهنمایی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان شروع کرد.

اکنون بیش از540 شرکت دانش بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی در این شهرک مستقرند.

شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک مرکز شناخته شده در منطقه و جهان، تاثیر بسزایی در تعاملات بین المللی دارد.

ایرنیا بوکووا مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) در سال 93 از این مجموعه بازدید کرد و پس از آن در پیامی خطاب به استاندار اصفهان، کارآفرینی زنان و جوانان ایرانی را در عرصه علم و فناوری ستود و شاهد مثال و نمونه عالی آن را شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که از آن بازدید نموده بود، توصیف کرد.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری بچه ها و نوجوانان در 520 هکتار است.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان نیز تا به امروز با صدور مجوز فعالیت یکصد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان، موجب اشتغال دستکم 410 نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با رویکرد خوداتکایی و دانش مُزدمحوری شده است.

اصفهان با برخورداری از 12 درصد از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کل کشور، از رتبه برتر صدور و سازماندهی این مراکز در بین سایر استان ها برخوردار است.

این استان 10.7 میلیون هکتار زمین دارد که حدود 5 درصد آن یعنی 546 هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است و در زمان حاضر از 546 هزار هکتار زمین های کشاورزی آن فقط حدود 35 درصد معادل 197 هزار هکتار زیر کشت می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1617

به "خبرنگاران شهرک علمی تحقیقاتی و نظام مهندسی کشاورزی اصفهان تفاهمنامه امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرک علمی تحقیقاتی و نظام مهندسی کشاورزی اصفهان تفاهمنامه امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید