خداحافظی رکابزن ملی پوش بخاطر بی پولی!

به گزارش مجله شرقیا، علی اصغر موسی زاده درباره تصمیم خود مبنی بر کنار گذاشتن دوچرخه سواری حرفه ای اعلام کرد: لوازم دوچرخه سواری من برای بازی های کشور های اسلامی مقداری رده پایین بود از این رو از جیب خودم لوازم تازه خریداری کردم. 55 میلیون آن را خودم پرداخت کردم. 20 میلیون دیگر به جای مانده بود که آن زمان آقای انوشیروانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردیبل بود، گفت که نتیجه بگیرم، این پول پرداخت می گردد. خوشبختانه ایران در استقامت جاده مدال طلا گرفت، اما مدیر کل تغییر کرد و این 20 میلیون هم پرداخت نشد، چون یکی، دو نفر در اداره کل استان هستند که با پرداخت پول به ورزشکار مخالفند.

خداحافظی رکابزن ملی پوش بخاطر بی پولی!

او ادامه داد: پاداش مدال طلای بازی های کشور های اسلامی 1500 یورو بود. آقای وفایی مربی تیم ملی به ما گفت مدال طلا بیاوریم، 1500 یورو می گیریم، اما وقتی به ایران آمدیم این مبلغ، 15 میلیون تومان شد و همان را هم هنوز پرداخت ننموده اند و هر زمان پیگیری می کنیم می گویند پولی به حساب فدراسیون نیامده است. در شهر مشکین شهر مراسم تجلیل برگزار کردند که فرماندار یک چفیه جایزه داد این در حالی بود که در سایت خودشان اعلام نموده بودند که 6 میلیون تومان هم پاداش داده اند. در واقع هیچ پولی به من پرداخت نشد و من هم پیش کسی که لوازم خریده بودم، بد قول شدم.

موسی زاده در پاسخ به این پرسش که یعنی فرماندار هیچ پولی به شما پرداخت نکرد، گفت: خیر، هیچ چیزی ندادند و هیچ یاری مالی نشد. من چند بار گفته بودم که باید این پول را پرداخت کنم و اگر یاری نگردد، مجبورم دوچرخه ام را بفروشم. به نظرم دوچرخه سواری را کنار بگذارم بهتر از این است که با ذلت و بدبختی رکاب بزنم. برایم سخت است به این شکل ورزش کنم و روحیه ام را از دست داده ام. دوچرخه ام را می فروشم تا بدهی را پرداخت کنم و کار دیگری را نیز آغاز نموده ام.

ملی پوش دوچرخه سواری در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک به فرد مدال آور پاداش می داد و آیا قرار بوده به آن ها هم پاداشی تعلق بگیرد؟ تاکید نمود: در دوچرخه سواری کار تیمی مهم است و هیچ رکابزنی بدون یاری نمی تواند به تنهایی روی سکو برود. از این رو در پیست که بهنام آرین نقره گرفت، هم به او و هم به محمد گنج خانلو که یاریش نموده بود، هر کدام 1200 یورو دادند. زمانی که آرین دوباره نقره گرفت و باز هم 1200 یورو به آرین و 1200 یورو به امیرحسین جمشیدیان پرداخت کردند. در استقامت جاده بازی های کشور های اسلامی با این امکانات ضعیف یاری کردیم و گنج خانلو مدال طلا گرفت، اما 1500 یورو به گنج خانلو پرداخت کردند و قرار بود به ما هم پاداش بدهند، اما این کار انجام نشد.

او با اشاره به مسائل مالی خود گفت: قرارداد لیگ من 60 میلیون تومان است و با جایزه بزرگ ها و تورایران - آذربایجان کلا 90 میلیون تومان در سال در آوردم که 75 میلیون آن برای خرید لوازم رفت. روز اول بازی های کشور های اسلامی نیز زمین خوردم و 10 میلیون هم آنجا هزینه ام شد و در واقع از 90 میلیونی که من عایدی داشتم، هیچ چیزی برایم باقی نماند.

ملی پوش دوچرخه سواری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه تصمیمش برای کنار گذاشتن جدی است؟ تاکید نمود: بله، با تیم قرارداد دارم و منتظرم مرحله آخر لیگ تمام گردد و پس از آن کنار بروم. خیلی از دوچرخه سواران حرفه ای به علت مسائل مالی این رشته را کنار گذاشته اند و من هم می بینم آینده ای ندارم و تا الان هیچ پولی دستم را نگرفته است. هر چقدر شرح می دهیم که در دوچرخه سواری کار تیمی مهم است و ما هم یاری نموده ایم که مدال طلا در بازی های کشور های اسلامی به دست بیاید، اما می گویند باید خودت مدال می گرفتی.

او در خاتمه گفت: کنار گذاشتن برای من اصلا راحت نیست به هر حال من هم وقت و هزینه زیادی گذاشته ام، اما آینده شوخی بردار نیست و چاره ای ندارم.

منبع: فرارو
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2169

به "خداحافظی رکابزن ملی پوش بخاطر بی پولی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی رکابزن ملی پوش بخاطر بی پولی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید