داوری اعطاء نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شمال غرب درتبریز شروع شد

به گزارش مجله شرقیا، مرضیه ترکمانیان در مراسم شروع به کار دوره داوری آثار صنایع دستی، بر توجه خاص داوران این دوره به مقوله خلاقیت و نوآوری در فراوری محصولات صنایع دستی و اهمیت اعطای نشان ملی مرغوبیت به آثار فاخر تاکید نمود و گفت:

داوری اعطاء نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شمال غرب درتبریز شروع شد

با توجه به حساسیت و دقت نظر بسیار داوران در انتخاب آثار، اخذ این عنوان، فرصت مناسبی برای ارتقای کیفی سطح فراوریات صنایع دستی برای رقابت با فراوریات داخلی و محصولات مشابه خارجی به شمار می­ رود.

معاون اداره کل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شناسایی ظرفیت ها و نقاط قوت و ضعف محصولات صنایع دستی را لازمه برنامه ریزی در سطح کلان به منظور توانمندسازی هنرمندان و برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش آگاهی آنها دانست.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برگزاری چنین مراسمی، اخذ نشان ملی مرغوبیت را منوط به فاخر بودن اثر هنری از تمام جهات عنوان و توضیح داد:

دارا بودن هویت بومی، منطقه ای و ملی محصول، دانش فنی بالا، نقش و تکنیک فنی قوی، فراوری و فرآیند فراوری، کیفیت مواد اولیه، طراحی محصول و کاربردی بودن آن و نیازسنجی و توان رقابتی در بازار را از شاخص های سنجش آثار به وسیله داوران گفت. وجود اساتید دانشگاهی در ترکیب داوران از نقاط قوت این دوره محسوب می گردد و این امر می تواند مشوق هنرمندان جوان در زمینه خلاقیت در فراوری صنایع دستی باشد.

لازم به ذکر است در این دوره داوری آثار ارسالی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ظرف مدت سه روز به منظور اعطای نشان ملی مرغوبیت انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2054

به "داوری اعطاء نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شمال غرب درتبریز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوری اعطاء نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شمال غرب درتبریز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید