دروتموند 2 - بایرن مونیخ 3؛ برد تعیین کننده باواریایی ها در شب مصدومیت شدید کیمیش

به گزارش مجله شرقیا، خبرگزاری خبرنگاران- بایرن مونیخ بازهم توانست در خانه دورتموند پیروز شود و به تنهایی بر صدر جدول بوندسلیگا تکیه بزند.

دروتموند 2 - بایرن مونیخ 3؛ برد تعیین کننده باواریایی ها در شب مصدومیت شدید کیمیش

به گزارش خبرنگاران، پیروزی بایرن مونیخ آسان و البته دلچسب هم نبود، یوسوا کیمیش، مهره تاثیرگذار بایرن مونیخ در نیمه اول شدیدا مصدوم شد و جایش را به کورنتن تولیسو داد. دو گل روبرت لواندوفسکی در این دیدار به خاطر تصمیم VAR مردود اعلام شد. در یکی از حساس ترین بازی های این هفته فوتبال اروپا دو تیم دورتموند و بایرن مونیخ در سیگنال ایدونا پارک به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه لحظاتی پیش با نتیجه 3-2 به سود تیم مهمان انتها یافت.

در همان لحظات ابتدایی بایرن مونیخ توانست به گل اول دست پیدا کند اما رابرت لواندوفسکی در مصافی تقریباً تک به تک توپ را به تور کنار دروازه کوبید تا کار بدون گل دنبال شود. در دقیقه 13 باز هم این ستاره لهستانی بایرن یعنی رابرت لواندوفسکی بود که می توانست گلزنی کند. ارسال دقیق ژروم بواتنگ با ضربه سر خوب لواندوفسکی همراه بود اما رومن بورکی با یک واکنش استثنایی دروازه اش را بسته نگه داشت.

در دقیقه 21 ارلینگ هالند در مصافی تک به تک با دروازه بایرن مونیخ قرار گرفت اما ضربه آرام او با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه عبور کرد. در دقیقه 24 بالاخره قفل دروازه ها شکست و این بایرن مونیخ بود که توانست به گل اول دست پیدا کند. حرکت خوب سرژ گنابری از جناح چپ و ارسال او به دهانه دروازه با ضربه تمام کننده رابرت لواندوفسکی همراه بود اما بعد از مراجعه داور به VAR آفساید سختگیرانه ستاره لهستانی گرفته شد تا گل او مردود شود.

در دقیقه 41 دورتموند می توانست دروازه بایرن مونیخ را باز کند اما ضربه والی اکسل ویتسل با اختلاف زیاد از کنار دروازه عبور کرد. در حالی که بازی به لحظات پایانی خود در نیمه اول نزدیک می شد، دورتموند به گل فزونی دست یافت. ارسال خوب رافائل گریرو به دهانه دروازه با بغل پای مطمئن مارکو رویس همراه بود تا بازی 1-0 شود.

بایرن مونیخ اما در دقیقه پایانی وقت اضافه نیمه اول به یک ضربه خطا پشت محوطه جریمه دست یافت. ضربه ایستگاهی تمرین شده بازیکنان بایرن مونیخ توسط داوید آلابا به شکلی فوق العاده نواخته شد و به تور دروازه دورتموند چسبید تا دو تیم با تساوی 1-1 راه رختکن شوند. دورتموند می توانست در همان لحظات ابتدایی نیمه دوم به گل فزونی دست پیدا کند اما بی دقتی ارلینگ هالند باعث شد که توپ راهی اوت شود. چند لحظه بعد این بایرن مونیخ بود که توانست به گل دوم دست پیدا کند. ارسال لوکاس هرناندز از جناح چپ با ضربه سر هنرمندانه رابرت لواندوفسکی همراه بود تا کار 2-1 شود.

در دقیقه 50 بایرن مونیخ تا آستانه به ثمر رساندن گل سوم نیز پیش رفت اما ضربه کینگزلی کومان با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد. دقیقه 63 اشتباه بونا سار توپ را در موقعیت بسیار خوب در اختیار جیووانی رینا قرار داد اما ضربه فنی او با واکنش بهتر مانوئل نویر همراه شد. تورگان هازارد می توانست بلافاصله بعد از ورود به زمین در دقیقه 70 بازی را مساوی کند اما ضربه او بدون زاویه بود و به همین خاطر مانوئل نویر به راحتی آن را دفع کرد. در دقیقه 74 سرژ گنابری حرکت فوق العاده ای را از جناح چپ انجام داد. این ستاره آلمانی بعد از یک حرکت در عرض ضربه ای را روانه دروازه کرد اما شوت او با فاصله ای بسیار کم راهی اوت شد.

در دقیقه 80 بایرن مونیخ ضد حمله فوق العاده ای را ترتیب داد. پاس عالی رابرت لواندوفسکی برای لروی سانه با حرکت خوب و ضربه مهار نشدنی این بازیکن همراه شد تا کار 3-1 شود. چند دقیقه بعد دورتموند توانست فاصله را به حداقل برساند. پاس رافائل گریرو ارلینگ هالند را در موقعیتی تک به تک قرار داد و این بازیکن بعد از دیپلم مانوئل نویر گلزنی کرد تا نتیجه 3-2 شود. در حالیکه دورتموند امیدوار بود گل تساوی بخش را به ثمر برساند اما بایرن مونیخ توانست بازهم گلزنی کند. شوت رابرت لواندوفسکی بعد از برخورد به مدافع دورتموند تغییر جهت داد و از بالای سر رومن بورکی عبور کرد و وارد دروازه شد اما باز هم VAR این صحنه را آفساید تشخیص داد و گل مردود اعلام شد. در ادامه تغییری در نتیجه مسابقه حاصل نشد تا بازی با نتیجه 3-2 تمام شود و بایرن مونیخ به صدر جدول صعود کند.

شرح گل ها:

دورتموند 1-0 بایرن مونیخ؛ مارکو رویس 1+45`: با ورود رافائل گریرو به محوطه جریمه، او با پاسی کات بک، مارکو رویس را صاحب توپ کرد و کاپیتان دورتموند با شوتی تک ضرب و جالب، توپ را به زیر طاق دروازه نویر فرستاد.

دورتموند 1-1 بایرن مونیخ؛ داوید آلابا 5+45`: روی یک ضربه آزاد، بازیکنان بایرن مونیخ در حرکتی تمرین شده توپ را برای داوید آلابا کاشتند و مدافع اتریشی به زیبایی توپ را وارد دروازه بورکی کرد.

دورتموند 1-2 بایرن مونیخ؛ روبرت لواندوفسکی 47`: سانتر دیدنی و دقیق لوکاس هرناندز با ضربه سر لواندوفسکی همراه شد و مهاجم لهستانی بالاتر از هوملس، با ضربه سرش دروازه تیم سابقش را گشود.

دورتموند 1-3 بایرن مونیخ؛ لروی سانه 79`: در یک ضدحمله برق آسا، روبرت لواندوفسکی از زمین خودی حرکتی را شروع کرد و توپ را در محوطه جریمه حریف، به لروی سانه رساند و سانه با فریب یک مدافع حریف، توپ را به درون دروازه فرستاد.

دورتموند 2-3 بایرن مونیخ؛ ارلینگ هالند 83`: پاس دیدنی رافائل گریرو، ارلینگ هالند را با نویر تک به تک کرد و مهاجم نروژی پس از دریبل زدن نویر، توپ را به درون دروازه بایرن مونیخ فرستاد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1321

به "دروتموند 2 - بایرن مونیخ 3؛ برد تعیین کننده باواریایی ها در شب مصدومیت شدید کیمیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروتموند 2 - بایرن مونیخ 3؛ برد تعیین کننده باواریایی ها در شب مصدومیت شدید کیمیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید