راست افراطی ده درصد کرسی های مجلس اروپا را خواهد گرفت

به گزارش مجله شرقیا، تهران- خبرنگاران- یک نظرسنجی معتبر نشان می دهد که راست های افراطی در انتخابات مجلس اروپا بیش از ده درصد کرسی ها را به دست خواهند آورد این در حالی است که رشد راست افراطی در کشورهای گوناگون اروپایی باعث نگرانی نیروهای دموکرات شده است.

راست افراطی ده درصد کرسی های مجلس اروپا را خواهد گرفت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، نتایج یک نظرسنجی معتبر که به سفارش بنیاد برتلزمان اجرا شده نشان می دهد که در انتخابات مجلس اروپا احزاب مردمی و سوسیال دموکرات ها و سبزها با کاهش آرا روبرو خواهند شد این در حالی است که بخش قابل توجهی (6.2 درصد) از مردم اعلام کرده اند که قصد دارند چپ گرایان افراطی را انتخاب کنند.

نکته قابل توجه آنجاست که نتیجه نظرسنجی برتلزمان نشان می دهد که فراکسیون های راست گرایان پوپولیست (ENF) و راست های افراطی (EFDD) کرسی های خود در مجلس اروپا را افزایش خواهند داد. 3/10 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی برتلزمان گفته اند که یک حزب راستگرا را انتخاب خواهند کرد.

راست گرایان مدت هاست که در آرزوی تشکیل یک فراکسیون بزرگ در مجلس اروپا هستند. و هدف اصلی آنها حذف اتحادیه اروپا و جایگزینی آن با نهاد دیگری است؛ نهادی که به منافع ملی کشورهای عضو بیش از منافع فراملی اهمیت دهد.

این نظر سنجی نشان می دهد که حدود 68 درصد پرسش شوندگان مصمم اند در انتخابات شرکت کنند. در آلمان حتی 73 درصد گفته اند که رای خواهند داد. این در حالی است که آمار رای دهندگان در انتخابات سال 2014 کمتر از 43 درصد بود.

این انتخابات قرار است از روز 23 تا 25 مه / 2 تا پنج خرداد برگزار شود و حدود 400 میلیون نفر در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و قرار است 751 کننده مجلس اروپا را انتخاب کنند.

در این میان 50 میلیون رای دهنده بریتانیایی نیز هستند. این در حالی است که بریتانیا بر اساس برنامه قبلی قرار بود روز 29 مارس (9 فروردین) از اتحادیه اروپا خارج شود. اما با تعویق برگزیت اکنون رای دهندگان بریتانیایی نیز می توانند برای انتخاب کنندگان خود در مجلس آینده اروپا پای صندوق های رای بروند.

رای دهندگان بریتانیایی 73 کننده خود را در مجلس اتحادیه اروپا انتخاب خواهند کرد. این در حالی است که این کنندگان ممکن است چند هفته پس از آغاز به کار مجلس جدید اروپا مجبور شوند به دلیل برگزیت از سمت کنندگی کنار بروند.

موضوعات مهم در این انتخابات شامل مخارج اتحادیه اروپا، تغییرات آب و هوایی و حقوق کارگران و کارمندان می شود. اما ملی گرایان و راست افراطی در سراسر اتحادیه اروپا از افزایش ورود پناهجویان به کشورهای عضو ابراز نگرانی می کنند.

حدود دو هفته پیش بسیاری از راست های افراطی از سرتاسر اروپا به دعوت وزیرکشور ایتالیا، ماتئو سالوینی در نشستی شرکت کردند. سالوینی، رهبر حزب راست گرای لیگ شمال در ایتالیا، می خواست پیش از انتخابات مجلس اروپا، اتحادی از احزاب راست گرای ناسیونالیست تشکیل دهد. به گزارش رسانه ها، او به دنبال فراکسیونی متشکل از 150 کننده راست گرا در مجلس اتحادیه اروپاست.

در حال حاضر سه فراکسیون راست گرا در مجلس اروپا حضور دارند؛ یکی اروپای ملت ها و آزادی که حزب پوپولیستی برای آزادی هلند به رهبری خیرت ویلدرز و حزب اتحاد ملی فرانسه به رهبری ماری له پن عضو آن هستند. یک فراکسیون دیگر با نام محافظه کاران اروپایی و اصلاح طلبان که کنندگان حزب لهستانی پیس عضو آن هستند و دیگری اروپایی آزادی و دموکراسی مستقیم که یورگ مویتن از آلترناتیو برای آلمان عضو آن است. نقطه مشترک تمام احزاب راست افراطی نفی اتحادیه اروپا است.

9229

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 197

به "راست افراطی ده درصد کرسی های مجلس اروپا را خواهد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راست افراطی ده درصد کرسی های مجلس اروپا را خواهد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید