دست به کار شدن بخش خصوصی برای شیرین سازی آب دریا

به گزارش مجله شرقیا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از حمایت بخش خصوصی در پروژه های شیرین سازی آب و انتقال به حاشیه ساحل و سپس نقاط مختلف کشور اطلاع داد و گفت: با ایجاد بسته های حمایتی قطعا حضور بخش خصوصی در این عرصه پررنگ تر خواهد شد.

دست به کار شدن بخش خصوصی برای شیرین سازی آب دریا

حمیدرضا جانباز در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر این مساله که اکنون با دولت و مجلس شورای اسلامی به طور جدی به دنبال ایجاد راهکارهایی برای افزایش فعالیت بخش خصوصی در حوزه شیرین سازی آب دریا هستیم، اظهار کرد: هدف این است تا از این طریق بتوانیم مشکل کمبود آب مناطقی را که با این مساله دست و پنجه نرم می نمایند حل کنیم.

وی ادامه داد: هدف این است که با ایجاد سازوکارهایی اقداماتی را انجام دهیم تا نوسانات ارزی دغدغه بخش خصوصی نباشد و این بخش چالشی در حوزه قیمت تمام شده آب نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این راستا صورت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر در ساحل جنوب کشور بیش از یک میلیون مترمکعب شیرین سازی آب دریا هدف گذاری شده است.

رضا اردکانیان - وزیر نیرو - نیز اخیرا اعلام نمود که در زمینه آب شیرین کن ها، 142 قرارداد مشارکت بخش خصوصی با سرمایه ای بالغ بر 7300 میلیارد تومان منعقد شده است و وزارت نیرو برنامه های ویژه ای را برای این موضوع در نظر گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 122

به "دست به کار شدن بخش خصوصی برای شیرین سازی آب دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست به کار شدن بخش خصوصی برای شیرین سازی آب دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید