دلیل اهمیت استراتژیک استان الجوف برای متجاوزان

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران، سرویس بین الملل - فاطمه صالحی: با وجود آنکه بسیاری از شخصیت ها وابسته به مقاومت یمن مخالفت خود را با آتش بس ادعایی عربستان اعلام نموده اند اما به نظر می رسد ریاض نیز از ابتدا به این آتش بس دو هفته ای ادعایی خود پایبند نبوده و همچنان به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می دهد.

دلیل اهمیت استراتژیک استان الجوف برای متجاوزان

سعودی ها با استفاده از بازوی های رسانه ای خود کوشش می نمایند تا مسئولیت را متوجه نیروهای مقاومت نموده و آنها را ناقض آتش بس معرفی نمایند.

در این میان بحث اقدامات عربستان سعودی و امارات برای گسترش ویروس کرونا در یمن و در مناطق تحت کنترل نیروهای مقاومت همچنان مطرح است.

عبدالوهاب الخیل مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش یمن در مصاحبه با مهر تاکید نمود: ائتلاف متجاوز سعودی از همان ابتدا نیز به آتش بس خود و هیچ یک از آتش بس های اعلام شده از شروع تجاوز تا به امروز پایبند نبوده است. ما با توجه به تجربه های گذشته خود مطمئناً می دانیم که اعلام آتش بس مساوی با افزایش عملیات نظامی عناصر ائتلاف سعودی در جبهه های مختلف است. این اقدام همزمان با پوشش رسانه ای دروغین از سوی آنها و متهم کردن نیروهای مقاومت به عدم پایبندی به آتش بس صورت می گیرد تا آمریکا و کشورهای استکبار جهانی بیانیه علیه نیروهای یمنی در شورای امنیت صادر نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: در مورد آتش بس اخیر نیز این مسئله رخ داد. متجاوزان پیشروی های نظامی در تعدادی از جبهه های داخلی و جبهه های مرزی انجام دادند و این اقدامات همزمان شد با پوشش هوایی و افزایش حملات هوای طی سه روز گذشته اما با یاری خداوند تمام این کوشش ها تا به امروز ناکام مانده است.

الخیل در مورد اهمیت استراتژیک استان الجوف برای رژیم سعودی تاکید نمود، ما معتقدیم که آتش بس اخیر تنها یک کوشش شکست خورده برای تقویت قدرت متجاوزان با هدف بازپس دریافت مناطق آزاد شده در این کشور در نهم، مأرب و استان الجوف است. عملیات اخیر نیروهای مقاومت در این مناطق باعث شده تا ضربه محکمی به متجاوزان و مزدوران آنها وارد آید. استان الجوف از اهمیت استراتژیک بسیار زیادی برخوردار است چرا که این استان دارای ذخایر نفتی بوده و رژیم سعودی چشم طمع به آن دارد.

این فعال یمنی در مورد بهانه های بشردوستانه عربستان تاکید نمود، بعضی افراد ساده دل در ابتدای تجاوز عربستان به یمن این بهانه ها را باور می کردند اما عربستان سعودی که دست هایش به خون یمنی ها آغشته شده و در ششمین سال تجاوز وحشیانه آنها به یمن و همچنین علیه زنان و بچه ها یمنی به سر می بریم می بینیم که متجاوزان بیمارستان ها و مراکز پزشکی و مدارس را هدف بمباران خود قرار می دهند و نمی گذارند بیماران برای معالجه از کشور خارج شده و بنادر این کشور را محاصره نموده اند دیگر کسی این بهانه ها را باور نمی کند.

وی در ادامه اضافه کرد، بر اساس قوانین بین المللی و پروتکل های حقوق بشر این اقدامات جزو نسل کشی و جنایات جنگی به شمار می رود. اگر کسی خواستار اجرای طرح بشردوستانه در یمن است باید به دنبال توقف کامل جنگ در این کشور باشد همانطور که محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن این طرح را ارائه داد.

الخیل در مورد اقدامات عربستان و امارات برای گسترش ویروس کرونا در یمن تاکید نمود، عربستان و امارات همیشه به دنبال گسترش ویروس کرونا به ویژه در مناطقی که تحت اشغال آنها نیست کوشش می نمایند و این مسئله در چارچوب جنگ بیولوژیک علیه ملت یمن می گنجد. سعودی ها این کار را به دلیل شکست های نظامی خود طی 5 سال گذشته انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 950

به "دلیل اهمیت استراتژیک استان الجوف برای متجاوزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل اهمیت استراتژیک استان الجوف برای متجاوزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید