دو عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند

به گزارش مجله شرقیا، دو عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، بر اساس پایگاه استنادی ESI در بین دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

دو عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دو عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، در بین دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

علی مصطفایی پور و محمد مظلوم اردکانی بر اساس اعلام پایگاه های اطلاعاتی WOS و ESI پیروز شدند در سال 2019 بین یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار بگیرند.

ملاک مشخص رتبه بر اساس 3 شاخص است که عبارتند از: نسبت تعداد کل استناد ها به مقالات استناد کننده با متوسط جهانی 1.5، تعداد متوسط خود استنادی پژوهشگران به ازای هرمقاله با متوسط جهانی 6 و درصد متوسط خود استنادی پژوهشگران که متوسط درصد جهانی آن رقم 14 است.

پایگاه استنادی ESI هر ساله براساس معیار های بین المللی آخرین رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در میان مؤثرترین دانشگاه های پراستناد جهان را از 10 سال گذشته که مدام در حال به روزرسانی است اعلام می نماید. موسسات، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می توانند در بین یک درصد برتر جهان قرار بگیرند که این استنادات بیانگر ارزشمندی و کیفیت یافته ها و تولیدات علمی هستند.

همچنین معیار انتخاب پژوهشگر برتر تعداد استنادات انجام شده به تولیدات آن ها می باشد که بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته اند براساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند در دسته پژوهشگران یک درصد و20 درصد برتر جهان قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 685

به "دو عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید