راه چاره هایی برای افزایش گرمای بخاری خودرو

به گزارش مجله شرقیا، کمبود گرمای بخاری یکی ازشایع ترین عیوب انواع خودرو ها است که با توجه به بعضی نکات می توان آن را افزایش داد.

راه چاره هایی برای افزایش گرمای بخاری خودرو

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، کمبود گرمای بخاری یکی از معمولی ترین عیب های انواع خودرو است و شاید شما هم این را بعضا احساس می کنید که گرمای بخاری کم است و یا اصلاً گرمایی ندارد که ناشی از بعضی مسائل است.

اولین علت ممکن است از گرفتگی و یا خرابی رادیاتور بخاری باشد. وقتی رادیاتور بخاری تبادل حرارتی مناسبی نداشته باشد و گرما را از آب به هوا منتقل نکند، بخاری گرمای لازم را نداشته و خوب گرم نمی کند.

گاهی شیلنگ آبی که وارد بخاری شده و به رادیاتور متصل است، گرفتگی دارد. آب داغ موتور نمی تواند وارد شبکه گرمایی (رادیاتور) شده و به درستی حرارت خود را به هوا بدهد. در این گونه موارد نیز گرفتگی برطرف شده و آب و گردش آن باید به حالت عادی بازگردد.

عیبی دیگر که بسیار شایع است، خرابی فن و یا دمنده بخاری است. در این حالت رادیاتور بخوبی گرم می گردد، آب داغ موتور نیز وارد سیستم می گردد، ولی در نهایت هوای محیط به درستی وارد نشده و با شبکه گرمایی برخورد نمی کند. عیب این حالت، فن یا همان دمنده بخاری است. برای برطرف این عیب باید فن بخاری را باز نموده و آن را در بیرون تست کرد، سپس عیب آن را برطرف نموده و دوباره روی سیستم نصب کرد.

گاهی آب موتور کافی نیست و سطح آن پایین است در نتیجه شبکه گرمایی بخاری نیز نمی تواند به درستی تبادل حرارتی داشته باشد، در این حالت باید به سیستم خنک کاری موتور آب اضافه کنیم. سپس سیستم را هواگیری نموده و آن را نشت یابی می کنیم.

یکی دیگر از عواملی که در کارکرد بخاری نقش بسیار مهمی دارد ترموستات خودرو می باشد. ترموستات وظیفه دارد تا جهت آب موتور را تغییر دهد. زمانی که احتیاج به خنک کردن آب نیست آب همچنان داخل موتور و اطراف آن گردش کند و وارد رادیاتور نگردد. هر زمان که دمای آن به حدی بالا رفت که احتیاج به خنک کاری و کاهش دما بود، ترموستات خود به خود باز شده و اجازه عبور آب را می دهد.

گاهی در فصل زمستان ترموستات برداشته می گردد و آب در تمامی مواقع خنک می گردد. این حالت فقط مناسب هوای گرم است و در فصل سرما باعث می گردد تا بخاری، گرمای مورداحتیاج را فراوری نکند.

گاهی ترموستات خراب است و همواره در حالت باز قرار گرفته است. در این شرایط هم باز بخاری گرمای مورداحتیاج را فراوری نمی کند برای برطرف عیب باید ترموستات تعویض شده و سیستم نشت یابی گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1347

به "راه چاره هایی برای افزایش گرمای بخاری خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره هایی برای افزایش گرمای بخاری خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید