ربات خدمت رسان پزشکی رونمایی شد

به گزارش مجله شرقیا، ربات ساخته شده توسط محققان کشور به عنوان ربات خدمت رسان پزشکی امروز در بیمارستان شهید هاشمی نژاد رونمایی شد.

ربات خدمت رسان پزشکی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ،متخصصان یک شرکت دانش بنیان در مدت زمانی کوتاه پیروز به طراحی و ساخت یک ربات خدمت رسان پزشکی شدند. این ربات ایران ساخت با نام کیوان لایف بات با ویژگی های خود در زمان شیوع بیماری های با ضریب بالای انتقال، ارتباط درمانگر و بیمار را کم می نماید. ربات پزشکی کیوان لایف بات امروز به عنوان عضوی از کادر درمان بیمارستان شهید هاشمی نژاد و همزمان در قطر و روسیه فعالیت خود را آغاز کرد.

کیوان لایف بات یک ربات پزشکی برای یاری رسانی به کادر پزشکی و درمان است. ایده طراحی و ساخت آن همزمان با شیوع کرونا و اوج دریافت آن در کشور در اوایل سالجاری شکل گرفت و در نهایت با کوشش متخصصان یک شرکت دانش بنیان این ربات به دنیا آمد.

فعالان زیست بوم دانش بنیان تهدید را به فرصت تبدیل کردند

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در مراسم رونمایی از این ربات گفت: زیست بوم فناوری و نوآوری با پیروزیت توانسته است ضمن شناسائی احتیاجها، محصولات و خدمات کاربردی خود را در جامعه ارائه دهد و نمونه آن در بحران کرونا بیش از پیش برای مردم و مسئولان نمایان شد که دستاوردها و محصولات ایران ساخت احتیاجهای جامعه را برطرف کردند. رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات هم اقدامی به همین دلیل است. و آغاز حرکت جدیدی در زمینه همیاری کادر درمان و بیمارستانی است و نفوذ فناوری های هوش مصنوعی رباتیک در صنعت بیمارستانی است این ربات همزمان با این رونمایی و به خدمت گرفته شدن در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران در شهرهای قطر و روسیه نیز عرضه می گردد.

مشاور معاون علمی و فناوری ادامه داد: این موضوع خود اثبات نماینده وجود خلاقیت و توانمندی و اقتدار علمی جوانان این کشور است که احتیاجها را شناسایی و برای برطرف آن اقدام می نمایند.و از تهدید ها فرصت می سازند پس باید به آنها اعتماد کرد و فرصت داد و حمایت کرد. همانطور که امروز شاهد هستیم که شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها از تهدید جهانی یک فرصت ساختند.

کرمی اعلام کرد: افرادی همچون مسئولان و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید هاشمی نژاد قابل تقدیر هستند در بحران کرونا در بسیاری از کشورها کادر درمان و پزشکان کار را رها کردند و مردم بی پناه را تنها گذاشتند، اتفاقی که در ایران به همت پزشکان و کادر درمانی شجاع فهیم و ایثارگر هرگز رخ نداد. در کنار پزشکان و کادر درمانی شجاع اتفاقی دیگر رقم خورد و آن فراوری و ارائه محصولات و تجهیزات ایران ساخت به مردم ایران و سایر کشورها بود. فعالان زیست بومی که در زمان بحران داروها، تجهیزات و محصولات لازم برای مقابله با کرونا را فراوری و بومی سازی کردند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری به یک فرصت بحران کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: هرچند بحران کرونا آسیب های بسیاری به مردم کشور وارد کرد اما محاسنی هم داشت و آن نمایش اقتدار علمی و فناوری بود. بحرانی که تصویری از ایران قدرتمند را نمایش داد. کرونا فرصتی برای به روز رسانی پروتکل ها دانش و فناوری بود. امروز شرکت های دانش بنیان در فراوری محصولات به قدری توانمند شده اند که علاوه بر برطرف احتیاج کشور می توانند محصولات خود را صادر نمایند به عنوان نمونه فراوری ماسک N95 و یا کیت تشخیص کرونا ظرف 20 روز پس از شیوع کرونا فراوری انبوه شد و اکنون ظرفیت فراوری آن بیش از احتیاج کشور است و می توانیم صادرات آن را ببینیم حتی اکنون خط فراوری این ماسک ها را نیز صادر می کنیم.

کرمی همچنین به حمایت از استارت آپها و شرکت های دانش بنیان اشاره نمود و گفت: این حمایت تنها دولتی نیست بلکه حمایت بخش خصوصی و اجتماعی است و همه در کنار هم برای رشد و پیشرفت زیست بوم فناوری و نوآوری باید همدل شویم. زیرا حمایت از این زیست بوم حمایت از اقتصاد دانش بینان و رهایی از اقتصاد نفتی و واردات محوری است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1023

به "ربات خدمت رسان پزشکی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات خدمت رسان پزشکی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید