روسیه برای تقویت تجارت با ایران بندر جدید می سازد

به گزارش مجله شرقیا، روسیه یک بندر جدید با ظرفیت 12.5 میلیون تن می سازد و بنادر ایران، هند و قزاقستان را به هم متصل خواهد نمود.

روسیه برای تقویت تجارت با ایران بندر جدید می سازد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشا تودی، یک بندر با ظرفیت 12.5 میلیون تن در منطقه کالمایکیا در نزدیکی شهر لاگان ساخته خواهد شد. این شهر بنادر ایران، هند و قزاقستان را به روسیه متصل خواهد نمود.

این بندر جدید شامل 32 پایانه تخلیه بار و تاسیسات دیگر نظیر بالابر هایی با ظرفیت همزمان 300 هزار تن غلات خواهد بود. بعلاوه پایانه هایی برای ذخیره سازی و حمل دریایی روغن های گیاهی، میوه، سبزیجات و کالا های دیگر خواهد داشت. پایانه های غلات و کانتینری هر کدام ظرفیت 5 میلیون تن و پایانه های محموله های مایع ظرفیت 500 هزار تن را خواهند داشت.

از آنجایی که قطب های حمل و نقل دریایی موجود در همسایگی این منطقه برای این منظور ایجاد نشده اند، حمل و نقل کانتینری یکی از اهداف امیدبخش این بندر جدید است. قرار است ترافیک کانتینری بیشتر از هند و کشور های حاشیه خلیج فارس به وسیله ایران انجام گردد.

این مجتمع روسی در دریای خزر، به میزان چشم گیری زمان ارسال کالا از چین و کشور های دیگر در آسیا به اروپا را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1160

به "روسیه برای تقویت تجارت با ایران بندر جدید می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برای تقویت تجارت با ایران بندر جدید می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید