رکورد شکنی تیم ملی تکواندو در گرند اسلم چین

به گزارش مجله شرقیا، تیم ملی تکواندو مردان ایران با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز در رقابت های گرند اسلم رکوردی ویژه در تاریخ حضور تکواندوکاران کشورمان در این مسابقات ثبت کرد.

رکورد شکنی تیم ملی تکواندو در گرند اسلم چین

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت های گرند اسلم از سال 2017 به پیشنهاد کشور چین، موافقت فدراسیون جهانی و با هدف جذابیت بیشتر این رشته المپیکی در 2 بخش تیمی و انفرادی راه اندازی شد. رقابت های تیمی که داستان متفاوتی داشت و با سبک و سیاق نو برگزار گردید، ولی در بخش انفرادی WT برای اعتبار بخشی به این رقابت ها سهمیه ششم حضور در المپیک را به گرند اسلم اختصاص و برای آن رنکینگی جدا و اختصاصی ترتیب داد.

در کنار سهمیه اختصاصی به رقابت های گرنداسلم، جوایز دلاری قابل توجه به تکواندوکاران مطرح جهان انگیزه مضاعفی برای حضور در این مسابقات داد. در واقع کسی که در این مسابقات به مدال طلا می رسید هم شانس خود را برای حضور در المپیک افزایش می داد و هم جایزه 70 هزار دلاری دریافت می کرد.

پیش از رقابت های 2023 که 2 روز گذشته در شهر ووشی چین به خاتمه رسید، 3 دوره گرند اسلم در سال های 2017 تا 2018 برگزار گردیده بود که کشورمان در مجموع یک طلا، 3 نقره و 4 برنز کسب نموده بود. از این تعداد 3 نقره و 2 برنز آن در مسابقات مقدماتی اولین دوره در سال 2017 کسب شد. در رقابت های اصلی هم تکواندوکاران کشورمان یک طلا و 2 برنز کسب کردند. در مرحله نهایی سجاد مردانی تنها مدال طلای ایران را به همراه یک نشان برنز کسب کرد و آرمین هادی پور نیز یک مدال برنز به دست آورده است.

در رقابت های 2023 شاگردان بیژن مقانلو به تنهایی همه رکورد ها را به سود خود جابجا کردند. در مرحله مقدماتی نمایندگان کشورمان 6 مدال شامل 2 طلا، 3 نقره، یک برنز به همراه 9 جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند. در مرحله نهایی نیز یک طلا، 2 نقره و یک برنز به وسیله نمایندگان کشورمان به دست آمد. طلای آرین سلیمی، 2 نقره مهران برخورداری و دانیال بزرگی در کنار یک برنز رضا کلهر شانس تکواندو ایران را برای کسب 3 سهمیه المپیک در اوزان 68-، 80- و 80+ کیلوگرم به مقدار قابل توجهی افزایش داده است

ملی پوشان تکواندو در صدد هستند تا در مرحله دوم رقابت های گرند اسلم در ماه دسامبر، ضمن مدال آوری باز هم رکورد ها را به نفع خود تغییر دهند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2235

به "رکورد شکنی تیم ملی تکواندو در گرند اسلم چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد شکنی تیم ملی تکواندو در گرند اسلم چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید