شرایط فاجعه بار پناهندگان کشتی نجات آلان کردی رسوایی دیگری برای اروپا

به گزارش مجله شرقیا، کشتی نجات آلان کردی که حامل تعداد زیادی از پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه بوده و در شرایط بدی به سرمی برد چند روزی است که همچنان منتظر اجازه یک کشور اروپایی برای تخلیه مهاجران است.

شرایط فاجعه بار پناهندگان کشتی نجات آلان کردی رسوایی دیگری برای اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه دی ولت آلمان در مطلبی به اوضاع فاجعه بار پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه در کشتی نجات آلان کردی آلمان که روزهاست منتظر اجازه کشورهای اروپایی برای لنگر انداختن در منطقه ای از آب های متعلق به این کشورها است پرداخته و نوشت: شرایط در عرشه کشتی آلان کردی همچنان بدتر می گردد.

بر اساس اعلان سازمان امدادرسان موسوم به چشم دریا حدود 10 مهاجر در این کشتی به یاریهای پزشکی نیازمندند. به گفته یک سخنگوی سازمان امدادی چشم دریا درخواست های مکرر ما به ایتالیا و مالت تا به حال شکست خورده و پاسخی به دنبال نداشته است. این یک رسوایی است.

بر اساس اعلان سازمان امدادی چشم دریا کشتی نجات آلان کردی از تخلیه مهاجران نیازمند به یاری های پزشکی منع شده است.

جولیان پاهلکه، سخنگوی این سازمان امدادی روز گذشته در سخنانی گفت که حدود 10 مهاجر روی عرشه این کشتی چند ساعتی هست که بیهوش شده اند. آن ها باید فورا از کشتی پیاده شده و تحت درمان قرار گیرند. ما دیگر نمی توانیم کاری کنیم. این پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه در شرایط بسیار بدی بوده اند و باید فورا کشتی را ترک نمایند.

به گفته پاهلکه نه مراکز نجات در رم و نه در مالت به این درخواست های مکرر ما پاسخی نداده اند. مالت تخلیه این مهاجران را رد نموده و ایتالیا هم پاسخی نمی دهد. به گزارش این سازمان امدادی، انجمن آلمانی نجات کشتی های کشف شده در برمن آلمان (DGzRS) هم امدادرسان ها را به گارد ساحلی لیبی ارجاع داده ست.

به گفته پاهلکه این اقدام این مراکز اروپایی یک رسوایی بوده و بسیاری از توافقات بین المللی را نقض می نماید.

لیبی که پناهندگان به آن جا ارجاع داده می شوند کشوری بدون ساختار دولتی است و بر اساس ارزیابی سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری در اردوگاه های پناهندگان لیبی وضعیت های غیر انسانی حاکم است.

در مجموع حود 69 پناهنده در عرشه کشتی آلان کردی حضور دارند که تا به حال 15 نفر آن ها که نوزاد و کودک بوده اند کشتی را ترک نموده اند.

این کشتی پنج شنبه گذشته این پناهندگان را جلوی سواحل لیبی نجات داد. به گفته سخنگوی سازمان امداد چشم دریا هوا بسیار سر است و پناهندگان نجات داده شده زیر آسمان باز قرار دارند و بسیاری از آن ها از این شرایط خسته شده اند. در این اوضاع هیچ کس نمی خواهد مسئولیت را بر عهده گیرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کشورهای اروپایی و مقامات آن خواست که در این راستا همکاری نمایند. اما اینکه آیا این درخواست را از ایتالیا، مالت و یا کشوری دیگرداشته است هنوز تعیین نیست.

در این شرایط هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان بی توجه به این اوضاع درباره روند فعلی نجات دریایی پناهندگان ابراز رضایت نموده است.

وی روز گذشته در حاشیه دیدار با همتایان اروپایی خود در بروکسل گفت که به اعتقاد او توافق بین آلمان و سه کشور اروپایی در ماه سپتامبر برای تقسیم پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه نتایج زیادی داشته است. وی درباره این توافق بسیار ابراز رضایت کرد.

زیهوفر در ماه سپتامبر با همتایان خود از فرانسه، ایتالیا و مالت درباره یک معاهده برای نجات پناهندگان در دریای مدیترانه به توافقی دست یافت. البته تا به حال هیچ مکانیسمی برای تقسیم مهاجران نجات یافته از دریای مدیترانه شکل نگرفته است و هیچ کشور دیگری به جمع این کشورهای توافق نماینده نپیوسته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 538

به "شرایط فاجعه بار پناهندگان کشتی نجات آلان کردی رسوایی دیگری برای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فاجعه بار پناهندگان کشتی نجات آلان کردی رسوایی دیگری برای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید