5 استارتاپ نوآورانه اروپایی در حوزه E-Learning

به گزارش مجله شرقیا، فناوری E-Learning مورد اقبال عمومی تری از سوی مردم دنیا قرار گرفته و بنابراین فرصت خوبی برای استارتاپ هایی که در این حوزه فعالیت می نمایند، فرارسیده تا در یک بازار انبوه، فرایند کاری خود را پیش ببرند

5 استارتاپ نوآورانه اروپایی در حوزه E-Learning

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شیوع ویروس کرونا، لزوم ایجاد فرایندهای آنلاین در بخش آموزش را بیش از پیش نشان می دهد. در همین زمان که شما مشغول خواندن این گزارش هستید، تعامل های آموزشی زیادی در سراسر جهان، به صورت آنلاین، در حال رخ دادن است. بر همین اساس، با توجه به اهمیت فناوری E-Learning در جهان امروز، در ادامه به معرفی استارتاپ های پیشرو اروپایی می پردازیم که با تمرکز بر این شیوه آموزشی، به دنبال ارتقای فرایندهای آموزشی و حتی تغییر الگوهای یادگیری هستند.

آموزش آنلاین؛ احتیاج امروز

در سال های اخیر بسیاری از مردم جهان شروع به استفاده از خدمات آموزش الکترونیکی نموده اند که این امر به دلیل مزایای عمده ای است که این شیوه از آموزش دارد. انسان ها، با استفاده از این رویکرد نوآورانه، می توانند در هر کجای جهان که باشند، تنها به شرط داشتن اینترنت، در حوزه های مورد علاقه خود آموزش ببینند؛ ضمن اینکه وقت آنها نیز برای خودشان بوده و می توانند برنامه ریزی بهتری برای استفاده از زمان آزاد خود داشته باشند. همچنین دیگر احتیاجی نیست که به صورت روزانه به مراکز آموزشی و تحصیلی بفرایند، بلکه به وسیله کامپیوترهای خود می توانند این فرایند را در منزل خود هم انجام دهند، یا اینکه دیگر قرار نیست برای شرکت در یک کلاس، صبح زود از خواب بیدار شوند، یا برای شرکت در کلاس ها به دنبال پرستار بچه باشند و … . از مزایای این شیوه آموزشی هر اندازه که بگوییم کم گفتیم، اما فراموش نکنیم که ما در حال سپری کردن یک دوران بحرانی هستیم و مهم ترین مزیتی که شیوه آموزش آنلاین می تواند برای ما داشته باشد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در عین حال بهره مند شدن از فضای کلاس های آموزشی است. از این نظر نیز فناوری E-Learning مورد اقبال عمومی تری از سوی مردم جهان قرار گرفته و بنابراین فرصت خوبی برای استارتاپ هایی که در این حوزه فعالیت می نمایند، فرا رسیده است تا در یک بازار انبوه، فرایند کاری خود را پیش ببرند.

سهم 28 درصدی انگلیس از بازار E-Learning اروپا

طبق آماری که در سال 2019 ارائه شده است، بازار آموزش الکترونیک به طور سالانه 7.6 درصد رشد دارد که البته این میزان رشد در شرایط کنونی، به احتمال زیاد افزایش پیدا خواهد نمود. بنابراین باید بگوییم که این فناوری صندلی خود را در میان مردم جهان پیدا نموده و استارتاپ های زیادی نیز در این زمینه فعالیت خود را شروع نموده اند. کشور انگلیس با داشتن 28 درصد از سهم بازار اروپا، پیشروترین کشور در بخش E-Learning در این قاره محسوب می گردد و آلمان نیز در بین کشورهای اروپایی، صندلی دوم را دارد. یکی از دلایلی که برای رشد این فناوری در انگلیس ذکر می گردد، سیاست های دولت است که دانشجویان را به داشتن ابزارهای دیجیتال و فرایند شخصی سازی آموزش، ترغیب می نماید. با توجه به اینکه اروپا پتانسیل بسیار بالایی در زمینه رشد بازار آموزش آنلاین دارد، در ادامه به معرفی 5 استارتاپ مطرح اروپایی در این حوزه می پردازیم.

تجربه جذاب دیجیتال با Aula

استارتاپ انگلیسی Aula که در سال 2016 راه اندازی شده است، در قالب یک پلتفرم ارتباطی، امکان تعامل بین مربیان و یادگیرندگان را فراهم می نماید و کاربران می توانند با استفاده از این پلتفرم، جزوات خود را به اشتراک گذاشته، در بحث های کلاسی شرکت نموده و سؤالات مورد نظر خود را مطرح نمایند و در قالب یک رابطه تعاملی با استادان و معلمان خود وارد گفت وگو شوند. استفاده از Aula این امکان را برای دانشگاه ها فراهم می نماید که تجربه دیجیتالی جذاب تری را برای دانشجویان فراهم نمایند.

از سوی دیگر، یکی از نکات جالب توجهی که درباره این استارتاپ و شاید تمام استارتاپ های حوزه E-Learning صدق می نماید، کاهش هزینه های آموزشی است که به عنوان یک شاخصه جذاب برای یادگیرندگان مطرح می گردد.

استارتاپی برای غیر دانشگاهیان

استارتاپ انگلیسی دیگری که در زمینه آموزش آنلاین فعالیت می نماید، WhiteHat است که در سال 2016 راه اندازی شده. این استارتاپ آموزش باکیفیت به جوانان را در دستور کار خود قرار داده تا به آنها در فرایند یافتن یک شغل مناسب و مطابق با مهارت شان، یاری کند. هدف اصلی این استارتاپ توانمندسازی استعداد هایی است که به رغم اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل نشده اند، اما می توانند با کسب مهارت های کیفی، مشاغل عالی را به دست بیاورند.

بر این اساس، مهم ترین فرایندی که در فرایند آموزشی این استارتاپ وجود دارد، رقابت با دانشگاه های برتر جهت تربیت افرادی است که اگرچه به دانشگاه نمی فرایند، اما در صورت فراگیری آموزش های لازم و کاربردی، می توانند به مشاغل متناسب با مهارتی که کسب نموده اند، دست پیدا نمایند.

LearnLife به دنبال تغییر در الگوهای یادگیری

استارتاپ اسپانیایی LearnLife بر اساس ایجاد الگوهای جدید یادگیری شکل گرفته و به دنبال این است که شروعگر تغییراتی مثبت در فرایندهای آموزشی باشد. این استارتاپ که در سال 2017 راه اندازی شده ، بر لزوم بازنگری الگوهای یادگیری تأکید نموده و با توجه به پیشرفت فناوری دیجیتال، دریچه های تازه ای را به سوی آموزش الکترونیکی باز می نماید. به طور کلی در فرایند شکل گیری و فرایند اجرایی این استارتاپ می توان گفت گروهی از همکاران جهانی گرد هم آمده اند تا ایده های خود را در زمینه آموزش الکترونیک پیاده نموده و فرایندهای پیشرفته تری را به منظور آموزش دانش آموزان اجرا نمایند.

یک استارتاپ آموزش آنلاین در حوزه پزشکی

استارتاپ هلندی LeQuest به منظور استفاده از آموزش آنلاین، زمینه تخصصی تری را انتخاب نموده و حوزه پزشکی را مد نظر قرار داده است. به این صورت که آموزش های خود را به پزشکان متخصص ارائه داده و نحوه استفاده از وسایل پزشکی را به صورت آنلاین به آنها آموزش می دهد. هدف عمده این استارتاپ، ارتقا بخشیدن به کیفیت خدمات درمانی است و به وسیله آموزش به جامعه متخصصان حوزه پزشکی، فعالیت خود را پی می گیرد.

همچنین این استارتاپ در صورت کامل شدن فرایند آموزشی و تأیید یادگیری توسط کارآموزان، گواهینامه تسلط بر دستگاه مذکور را نیز به آنها اعطا می نماید.

دلیل شکل دریافت ایده آموزش در حوزه پزشکی، پیشرفت دستگاه های پزشکی بود، به این صورت که فعالان این حوزه در مواردی قادر به استفاده از این دستگاه ها نبودند و بنابراین شکل گیری استارتاپی که جدیدترین دستگاه های حوزه پزشکی را شناسایی نموده و نحوه کاربرد آنها را به صورت آنلاین در اختیار جامعه پزشکان قرار دهد، ایده کارآمدی محسوب می شد که به وسیله LeQuest پیگیری شد.

یادگیری مشارکتی با استارتاپ 360Learning

از جمله استارتاپ های قدیمی تری که در زمینه آموزش آنلاین در سال 2010 شکل گرفت، استارتاپ فرانسوی 360Learning است که با ارائه یک بستر مشارکتی آنلاین، این امکان را برای کاربران فراهم می نماید که متناسب با احتیاجهای خود، دوره های آموزشی آنلاین را بگذرانند. همچنین کاربران می توانند با استفاده از قالب های وب که در این پلتفرم وجود دارند، بدون هیچ فرایند پیچیده و سختی، دوره های آموزشی و انواع مختلفی از آزمون ها و ابزارهای ارزیابی را به صورت شخصی شده، ایجاد نمایند.

مهم ترین نکته ای که در فرایند برنامه های آموزشی این پلتفرم وجود دارد، بحث یادگیری مشارکتی است، چراکه اساس فلسفه آنها بر این اصل پایدار است که تیم های یادگیری می توانند در کنار هم رشد نموده و سریع تر آموزش ببینند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 991

به "5 استارتاپ نوآورانه اروپایی در حوزه E-Learning" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 استارتاپ نوآورانه اروپایی در حوزه E-Learning"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید