طرح فراوری بوقلمون گوشتی 20 هزار قطعه ای در ملایر شروع شد

به گزارش مجله شرقیا، عملیات اجرایی مرحله اول نخستین طرح فراوری زنجیره ای بوقلمون گوشتی 20 هزار قطعه ای کشور دوشنبه 18 آذر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در بخش سامن روستای آورزمان ملایر شروع شد.

طرح فراوری بوقلمون گوشتی 20 هزار قطعه ای در ملایر شروع شد

از فروشگاه پرنده پارسی دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری همدان در این آیین اجرای طرح های فراوری زنجیره ای همچون طرح فراوری بوقلمون گوشتی را در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری اثرگذار دانست.

سیدمحمود عسگریان ادامه داد: زنجیره ای بودن این طرح برای ما دارای ویژگی است و امیدواریم در کوتاهترن زمان ممکن به بهره برداری برسد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری همدان با بیان این که گوشت بوقلمون سرشار از فسفر و کلسیم است تاکید نمود: با حمایت دستگاه های اجرایی مرتبط مراحل بعدی این طرح بزرگ زنجیره ای در شهرستان ملایر تکمیل گردد.

عسگریان ضمن تقدیر از سرمایه گذار این طرح که از استان دیگری در همدان سرمایه گذاری نموده است گفت: با توجه به این که اجرای مرحله نخست این طرح از سرمایه شخصی است، امیدواریم به سرعت تکمیل و بهره برداری گردد.

وی با بیان این که در برنامه راهبردی استان همدان هر سال باید حدود 20 هزار شغل ایجاد گردد، اضافه کرد: برای ایجاد این رقم اشتغال معین شده هر سال پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می گیرد که سهم شهرستان ملایر 25 درصد از این رقم سرمایه گذاری است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار ویژه ملایر نیز در این آیین گفت: تمامی مراحل اخذ مجوز و اقدامات لازم برای طرح فراوری بوقلمون گوشتی 20 هزار قطعه ای در این شهرستان انجام شد و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط همکاری لازم را به عمل آورند تا این طرح به نتیجه برسد.

لیلا غفاری اضافه کرد: تمام تاکید ما بر ایجاد اشتغال پایدار به ویژه اشتغال روستایی است که با حمایت از اینگونه طرح های بزرگ زنجیره ای می توانیم اشتغال مورد نظر را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر این که بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار در این شهرستان مهیا است، از این که سرمایه گذار طرح زنجیره ای بوقلمون گوشتی در ملایر یک زن است، ابراز خرسندی کرد و گفت: تا تکمیل مراحل مختلف این طرح پای کار هستیم و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.

10 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای طرح بوقلمون گوشتی

مدیرعامل مجتمع صنعت ماکیان گستر پرگاس نیز در این آیین بیان نمود: برای اجرای مرحله نخست طرح فراوری بوقلمون گوشتی 20 هزار قطعه ای در زمینی به وسعت 20 هزار و 65 متر مربع 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری می گردد که در صورت حمایت مسئولان این طرح سه ماهه به بهره برداری می رسد.

فاطمه نائینی زاده ادامه داد: این طرح در 6 مرحله شامل فراوری و پرورش مولد بوقلمون، جوجه کشی، کشتارگاه، کارخانه دام، ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه اجرا و در مجموع 60 میلیارد تومان برای اجرای این طرح زنجیره ای هزینه می گردد.

وی سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشور را حدود 700 گرم مطرح نمود و گفت: این رقم سرانه باید به 2. 5 کیلو برسد که احتیاج به ایجاد واحدهای فراوریی و زنجیره ای است.

سرمایه گذار طرح فراوری بوقلمون گوشتی 20 هزار قطعه ای ادامه داد: از طرفی به دلیل نبود مراتع و چرای دام، برای تامین پروتئین در کشور با مشکل روبرو هستیم که بوقلمون بهترین طیور برای تامین پروتئین مورد احتیاج و غذای سالم در کشور است.

نائینی زاده وجود فسفر، کلسیم، آنتی اکسیدان و کلسترول پایین را از ویژگی های غذایی گوشت بوقلمون عنوان و بیان نمود: این طرح نخستین طرح زنجیره ای کامل فراوری گوشت بوقلمون در کشور است که برای تکمیل احتیاج به حمایت داریم.

وی همچنین خواهان اختصاص کد آی. آر (IR) برای کشتارگاه بوقلمون شد و گفت: این کد یک برند جهانی است و در حال حاضر کشتارگاهی در کشور با این کد نداریم.

مدیرعامل مجتمع صنعت ماکیان گستر پرگاس ادامه داد: هم اکنون درخواست های زیادی از کشورهای مختلف همچون ارمنستان، بلاروس، گرجستان و امارات داریم، اما به دلیل نداشتن کشتارگاهی با کد جهانی با مشکل روبرو ایم.

نائینی زاده با بیان این که تجار خارجی آماده عقد قرارداد با ما هستند اضافه کرد: این آمادگی را داریم که در زمینه فراوری همبرگر، سوسیس، کنسرو و صنایع تبدیلی گوشت بوقلمون فراوری و صادرات داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با تامین گوشت 20 هزار قطعه ای بوقمون، پس از مرحله مادر و ایجاد کشتارگاه به فراوری 100 هزار قطعه ای برسیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 624

به "طرح فراوری بوقلمون گوشتی 20 هزار قطعه ای در ملایر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فراوری بوقلمون گوشتی 20 هزار قطعه ای در ملایر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید