تور اروپا ارزان: طوفان سهمگین در آلمان و شمال اروپا 9 قربانی گرفت

به گزارش مجله شرقیا، وقوع طوفان سهمگین در شمال اروپا و آلمان 9 قربانی گرفت و حرکت قطارها در بسیاری منطقه ها آلمان را متوقف نموده و هرج و مرج زیادی ایجاد کرد.

تور اروپا ارزان: طوفان سهمگین در آلمان و شمال اروپا 9 قربانی گرفت

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طوفان شدید و سهمگین موسوم به زینپ روز آدینه بخش های وسیعی از نیمه شمالی آلمان از جمله پرجمعیت ترین استان آلمان در نوردراین- وستفالن را درنوردید.

طبق اعلام راه آهن آلمان در استان های شلسویگ-هولشتاین، هامبورگ، نیدرزاکسن و برمن و بعلاوه قسمت هایی از نوردراین-وستفالن ترددهای قطارهای بین شهری و منطقه ای متوقف شده است.

به نوشته رسانه های آلمانی، دستکم 9 نفر در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بر اثر طوفان سهمگین جان خود را از دست دادند. تنها در آلمان سه مورد مرگ بر اثر این طوفان گزارش شده است.

گروه های آتش نشانی در بعضی منطقه ها آلمان تعداد تاریخی فراخواندن برای انجام عملیات را ثبت کردند.

به علت این طوفان سهمگین آتش نشانی برلین عصر آدینه مجددا شرایط فوق العاده اعلام نمود. شرایط اضطراری به این مفهوم است که تماس ها برای کممک به مقدار ای زیاد می گردد که دیگر نمی توان آن را پردازش کرد و اولویت بندی در دستور کار قرار می گیرد.

آتش نشانی مرکز چهارشنبه شب و صبح پنج شنبه هم شرایط فوق العاده اعلام نموده بود و طی 24 ساعت بیش از 1360 عملیات مربوط به آب و هوا در این منطقه انجام شد.

این طوفان صحنه های وحشتناکی را به جا گذاشت. در برمن آلمان یک جرثقیل 55 متری سقوط نموده و با یک ساختمان اداری در حال ساخت برخورد کرد. پلیس هنوز اطلاعاتی درباره خسارت احتمالی این حادثه نداده است.

به علت وقوع طوفان زینپ چندین منطقه در استان برمن آلمان شب گذشته تخلیه شدند. پلیس از احتمال وقوع سیل هم خبر داده و در این باره هشدار داده است.

بر اساس اطلاعات پلیس بعد از ظهر روز گذشته درختی روی یک خودروی در حال حرکت در استان هسن آلمان سقوط کرد و راننده این خودرو مجروح شد و یک سرنشین 26 ساله هم با شدت بیشتری آسیب دید.

سرویس هواشناسی آلمان (DWD) به علت طوفان زینپ هشدارهایی را برای منطقه ها شمال ، مرکز و شرق آلمان صادر نموده است.

سازمان هواشناسی آلمان پیش بینی نموده که سرعت طوفان در قسمت هایی از شمال کشور از 140 کیلومتر در ساعت بیش تر گردد. برای منطقه ها واقع در نزدیکی دریای شمال نیز دوباره هشدارهایی در خصوص طوفان های احتمالی داده می گردد.

در منطقه ها طوفان زا گورستان ها، باغ وحش ها و بازارهای هفتگی تعطیل اعلام شدند.

سازمان هواشناسی آلمان بعلاوه به شهروندان نسبت به ماندن در فضای باز در هنگام طوفان هشدار می دهد.

علاوه بر آلمان بعضی کشورهای اروپایی نیز از طوفان سهمگین در امان نبودند. طبق آخرین خبرها، در بریتانیا، هلند، بلژیک و ایرلند هم چندین نفر جان باختند. برق ده ها هزار خانوار نیز به علت خسارات شدید طوفان قطع شده است.

کارشناسان هواشناسی هشدار می دهند طوفان زینپ که از روز آدینه آغاز شده تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

طوفان زینپ تخت تاثیر جریان های جوی در ارتفاع بالا به سرعت حرکت می نماید و تغییر جهت می دهد و به همین علت پیش بینی دقیق این پدیده کار ساده ای نیست.

پیش بینی می گردد تا اول هفته آینده در نیمه شمالی آلمان مقدار بارندگی بین 40 تا 80 لیتر در هر متر مربع باشد. این مقدار می تواند در منطقه ها کوهستانی تا 100 لیتر در متر مربع هم برسد که در این صورت خطر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها نیز وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2022

به "تور اروپا ارزان: طوفان سهمگین در آلمان و شمال اروپا 9 قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: طوفان سهمگین در آلمان و شمال اروپا 9 قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید