عکس ، ترکیب مرگبار موشک هایپرسونیک با زیردریایی هسته ای برای اولین بار

به گزارش مجله شرقیا، رئیس بزرگ ترین شرکت سازنده کشتی در روسیه گفت که کشورش در فرایند تجهیز زیردریایی های هسته ای تازه خود به موشک های زیرکن مافوق صوت واقع شده است.

عکس ، ترکیب مرگبار موشک هایپرسونیک با زیردریایی هسته ای برای اولین بار

به گزارش خبرنگاران، الکسی رحمانوف، مدیر اجرایی شرکت کشتی سازی یونایتد در مصاحبه ای که امروز دوشنبه نووستی منتشر کرد، گفت: زیردریایی های هسته ای چند منظوره پروژه یاسن-ام به طور منظم به سامانه موشکی زیرکن مجهز می شوند. کار در این زمینه در دست انجام است.

زیردریایی های کلاس یاسن که با نام پروژه 885M هم شناخته می شوند، زیردریایی های موشک کروز با توان هسته ای هستند که به عنوان بخشی از برنامه نوسازی ارتش و ناوگان دریایی روسیه و برای جایگزینی زیردریایی های حمله هسته ای دوران شوروی ساخته شده اند.

موشک های مافوق صوت زیرکن مستقر در دریا، دارای برد 900 کیلومتر هستند و می توانند چند برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت نمایند و دفاع در برابر آنها سخت می گردد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اوایل امسال گفت که روسیه به عنوان بخشی از کوشش های این کشور برای تقویت نیروهای هسته ای خود، عرضه انبوه موشک های زیرکن را شروع خواهد نمود. ناوچه چند منظوره آدمیرال گورشکوف روسیه که در اوایل سال توانایی حمله اش در غرب اقیانوس اطلس آزمایش شد، به موشک های زیرکن مجهز شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2288

به "عکس ، ترکیب مرگبار موشک هایپرسونیک با زیردریایی هسته ای برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، ترکیب مرگبار موشک هایپرسونیک با زیردریایی هسته ای برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید