علی اف: آماده مذاکره با پاشینیان هستم

به گزارش مجله شرقیا، رئیس جمهور آذربایجان گفت که آماده مذاکره با نخست وزیر ارمنستان است.

علی اف: آماده مذاکره با پاشینیان هستم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان امروز شنبه طی سخنانی با اشاره به ملاقاتهایی که بین هیئت سازمان ملل با وزارت خارجه های ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام گرفت، اظهارداشت: این ملاقاتها برای اولین بار پس از جنگ سال گذشته قره باغ انجام گرفته است. ما بدنبال این هستیم که بر رسمیت شناختن خاک طرفین روابطمان را عادی کنیم. ما بعلاوه در خصوص آمادگی خود برای کار بر روی پیمان صلح آینده با ارمنستان صحبت کردیم.

وی اضافه نمود: روسیه و ترکیه به اسم همسایه های ارمنستان و جمهوری آذربایجان نقش مهمی در برقراری استقرار، امنیت و توسعه آینده منطقه داشته اند. پوتین و اردوغان طی روزهای گذشته با یکدیگر ملاقات کردند. آنها جدای از مسائل دو جانبه خود، موضوع ارمنستان و آذربایجان را هم آنالیز کردند. نقش این دو کشور را بسیار مثبت و با ارزش می دانیم. از نظر من این اساس همکاری منطقه ای تازه است.

رئیس جمهور آذربایجان بعلاوه گفت: اگر پاشینیان آماده باشد، برای ملاقات با او آماده هستم.

علی اف با اشاره به اینکه برای بازگشت شهفرایندانمان به منطقه ها آزاد شده، بزرگترین مسئله منطقه ها مین گذاری شده است، اظهارداشت: تا زمانیکه این منطقه ها پاکسازی نشده باشد، شهفرایندان را به آنجا نخواهیم برد. برای بازسازی این منطقه ها 1.3 میلیارد دلار اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه در موضوع بازگرداندن شهفرایندان و بازسازی این منطقه ها، بزرگترین رقیبمان زمان است، اضافه نمود: تیمهای خنثی سازی مین را افزایش داده ایم. تعداد نیروهای نظامی مان هم در این فرایند افزایش یافته بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1834

به "علی اف: آماده مذاکره با پاشینیان هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: آماده مذاکره با پاشینیان هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید