فریب ابزار شفافیت تبلیغات فیس بوک ساده است

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، در حالی که فیس بوک مدعی است از مدت ها قبل قوانینی را برای شفاف سازی هویت سفارش دهندگان و منتشرکنندگان تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی در نظر گرفته، تحقیقات محققان نشان می دهد فریب فیس بوک در این زمینه و تداوم پنهان کاری ممکن است.

فریب ابزار شفافیت تبلیغات فیس بوک ساده است

جهت دریافت مشاوره خدمات کانون تبلیغاتی از بهترین و مجربترین تیم تبلیغاتی کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ حرفه ای و ارائه تیزرهای تبلیغاتی را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فیس بوک این سیاست ها را به دنبال دخالت ادعا شده روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 اعمال کرد. اما آنها در زمینه ایجاد شفافیت در شبکه اجتماعی مذکور چندان مؤثر نبوده اند.

آنالیز که در این زمینه در دانشگاه نیویورک صورت گرفته، ثابت می نماید بیش از 357 هزار آگهی تبلیغاتی سیاسی در فیس بوک بدون تعیین بودن سفارش دهنده آنها منتشر شده اند. بر همین اساس، بیش از 68 هزار صفحه در فیس بوک تبلیغاتی را به ارزش 37 میلیون دلار خریداری نموده و به نمایش گذاشته اند، اما هویت سفارش دهندگان آنها را افشا ننموده و در این زمینه مخفی کاری نموده اند.

محققان این طرح گفته اند سیستم رسیدگی به میزان شفافیت آگهی های سیاسی در فیس بوک از حفره ها و آسیب پذیری های متعددی برخوردار است و فیس بوک هنوز برای حل این مشکل فکری ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 844

به "فریب ابزار شفافیت تبلیغات فیس بوک ساده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب ابزار شفافیت تبلیغات فیس بوک ساده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید