لباس های خود را هنگام ورود به منزل کجا قرار دهیم؟

به گزارش مجله شرقیا، باشگاه خبرنگاران/ با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد خود را در خانه قرنطینه نموده اند و جایی نمی فرایند، اما با این حال افراد شاغل مجبورند برای تامین معاش زندگی روزانه از منزل خارج شوند. آیا تا بحال فکر نموده اید که هنگام بازگشت به منزل چگونه باید لباس ها و سایر وسایل از قبیل ساعت مچی، دست بند، کیف و ... را ضدعفونی کنیم؟

لباس های خود را هنگام ورود به منزل کجا قرار دهیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

متخصصان عفونی تاکید دارند در این روز های بحرانی تا جایی که می توانیم از خارج کردن وسایل غیر ضروری به بیرون منزل خودداری کنیم و به محض رسیدن به منزل آن ها را با محلول یا الکل ضدعفونی کنیم.

اما با توجه به جهانی شدن ویروس کرونا سوالات و ابهاماتی در ذهن همه ما به وجود آمده است که یکی از آن ها نحوه نگهداری و یا نظافت لباس هایی است که در خارج از منزل آن ها را می پوشیم. بر اساس شواهد، ویروس کرونا می تواند روی سطوحی مانند لباس یا پارچه باقی مانده و از همان طریق هم منتقل گردد. وزارت بهداشت جهانی بیشترین توصیه را مبنی بر شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون یا مایع گذاشته است و کمتر به نحوه نظافت لباس ها توجه نموده است.

شواهد موجود در زمینه پاسخ به این سوال نشان دهنده این نکته است که سازمان بهداشت جهانی می گوید: اسپری کردن مواد الکلی روی لباس ها توصیه نخواهد شد و هیچ لزومی به انچام چنین کاری نیست و همچنین استفاده از سشوار برای از بین بردن ویروس کرونا تاثیری نخواهد داشت.

بر اساس مطالعات علمی که دانشمندان انجام داده اند هیچ نیازی به شستشوی روزانه لباس ها نیست، اما توصیه می گردد که لباس ها در کمد یا فضایی جداگانه قرار بگیرند و به این صورت اگر ویروسی دارند آن را به اعضای خانواده منتقل نکنند.

مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس خطرناک کرونا، شستشوی دست ها، استفاده از دستکش، پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه، عطسه یا عدم تماس با افراد است.

حتما به یاد داشته باشید که در لحظه ورود به منزل دستکش و ماسک خود را به نزدیک ترین سطل زباله در بسته محل زندگی خود بیندازید و پس از رسیدن به منزل دستان خود را به مدت 20 تا 30 ثانیه با آب و صابون بشویید و حال به درآوردن لباس ها و آویزان کردن آن ها در در کمد و فضایی جداگانه اقدام کنید و در سرانجام پس از تعویض لباس ها مجدد دستان خود را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بشویید.

منبع: همگردی
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 792

به "لباس های خود را هنگام ورود به منزل کجا قرار دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس های خود را هنگام ورود به منزل کجا قرار دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید