مانچینی: درد ایتالیا خودباوری است

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران ، روبرتو مانچینی می گوید تنها خودباوری می تواند ایتالیا را از یک تیم متوسط به تیمی در کلاس جهانی تبدیل کند. ژورژینیو با گل خود آتزوری را از شکست خانگی برابر لهستان در نخستین دیدار لیگ ملت ها از لیگ A گروه 3 نجات داد. اشتباه هافبک چلسی اجازه داد هم تیمی سابق او در ناپولی، پیوتر زیلینسکی قبل از انتها نیمه اول بازی در بولونیا میهمان را پیش بیندازد اما خودش 12 دقیقه مانده به انتها بازی گل تساوی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

مانچینی: درد ایتالیا خودباوری است

مانچینی 58 ساله بعد از حذف شوکه کننده قهرمان چهار دوره جام جهانی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روی نیمکت تیم کشورش نشسته. مربی سابق اینترمیلان و منچسترسیتی با تعویض های تاثیرگذار خود از جمله آوردن فدریکو کیزا، مهاجم آینده دار فیورنتینا، روند بازی را تغییر داد و در نخستین بازی رسمی اش شکست نخورد. مانچینی گفت: می دانستم بازی سختی است. آنها تیمی هستند که در حال حاضر اعتماد به نفس بیشتری نسبت به ما دارند. در نیمه اول چند اشتباه فنی داشتیم اما در نیمه دوم بچه ها خیلی خوب بازی کردند. ماریو بالوتلی که برای نخستین بار بعد از جام جهانی 2014 در یک مسابقه رسمی ایتالیا را همراهی می کرد، شب بدون حادثه ای را سپری کرد تا اینکه بعد از یک ساعت جای خودش را به آندره آ بلوتی داد در حالی که برخی تماشاگران او را تشویق و عده ای هو می کردند. مانچینی درباره مهاجم 28 ساله نیس گفت: ماریو باید بازی کند، او بازیکن باتجربه ای در عرصه بین المللی است اما سطح آمادگی او در حال حاضر یک مساله است. او ادامه داد: بازیکنان جوان زیادی در این تیم هستند که آینده خوبی دارند و فکر می کنم این را در نیمه دوم دیدیم چون حرکت رو به جلو داشتیم و مهم تر اینکه اشتباهات نیمه اول را تکرار نکردیم. کیزا یکی از همان بازیکنان جوانی است که می تواند در آینده بدرخشد. پسر 20 ساله مهاجم سابق ایتالیا، انریکو کیزا یک بار لوکاژ فابیانسکی را به واکنش وا داشت و با خطای یاکوب بلاژیکوفسکی روی او پنالتی به دست آمد. ایتالیا در بازی بعدی خود در لیگ ملت ها دوشنبه در لیسبون به مصاف پرتغال می رود که کاپیتان و ستاره اش، کریستیانو رونالدو را به همراه ندارد. ژرژینیو که متولد برزیل است، نیز گفت: نتوانستیم خط پاسکاری را پیدا کنیم تا بازی مان ریتم بگیرد. من شخصا اشتباهات زیادی داشتم، زمان می برد، ما زیاد در کنار هم بازی نکرده ایم اما مطمئنم چون تیمی داریم که کوشش می نماید فوتبال بازی کند. روی ضربه پنالتی ترسی نداشتم، می دانستم تیم به تساوی احتیاج دارد. اگر موقع پنالتی بترسید احتمال اشتباهتان بیشتر است. یرزی برژک مربی لهستان که بعد از حذف این تیم از مرحله گروهی جام جهانی 2018 راهنمایی تیم کشورش را به دست گرفته نیز گفت: امتیاز مهمی است اما حیف شد که نتوانستیم از فرصت هایمان بهتر استفاده کنیم.

کیه لینی: بوفون از تیم ملی نرفته است

بازی خانگی ایتالیا مقابل لهستان در دور اول مرحله گروهی لیگ ملت های اروپا، نخستین بازی آتزوری از جام جهانی 2006 بود که در آن هیچ یک از قهرمانان آن جام جهانی در ترکیب این تیم حضور نداشتند چون تنها بازمانده های تیمی که قهرمان شد، جان لوئیجی بوفون و دانیله دروسی دعوت نشدند. جورجو کیه لینی، کاپیتان جدید آتزوری در این باره گفت: بوفون آنقدر عاشق پیراهن تیم ملی هست که به طور قطعی درهای بازگشتش به این تیم را نبندد. او در آینده چه به عنوان دروازه بان برگردد یا در نقشی دیگر، هرگز به صورت کامل با تیم ملی قطع رابطه نمی نماید.

دوناروما: ایتالیا راه درستی را در پیش گرفته است

جان لوئیجی دوناروما، سنگربان تیم ملی ایتالیا پس از بازی خانگی این تیم مقابل لهستان، با وجود توقف آتزوری گفت که راضی است. دوناروما که در این بازی با یک واکنش فوق العاده دروازه اش را بسته نگه داشت و البته بعد از آن گل خورد، پس از بازی به شبکه رای اسپورت گفت: بعد از بازی به زیه لینسکی گفتم که او دیگر نمی تواند روند گل زدنش به من را ادامه دهد. ما باید پاسکاری مان را بهتر کنیم و اینقدر مرتکب اشتباه نشویم. توپ را خیلی راحت از دست می دادیم. در تمرینات روی این موضوع کار می کنیم و هدف مان این است که برای بازی بعدی مقابل پرتغال عملکردی فوق العاده ارائه کنیم. امشب هم بازگشت خوبی به بازی داشتیم اما این کار آسانی نبود. گاهی اوقات کمی تحت فشار بودیم اما باید متحد بمانیم و پاس های اشتباه ندهیم. کمی صبوری می خواهد اما ما در مسیر درستی هستیم.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 38

به "مانچینی: درد ایتالیا خودباوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانچینی: درد ایتالیا خودباوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید