مربی تازه پرسپولیس؛ بازنده ای که همکار باتیستوتا بود

به گزارش مجله شرقیا، پس از جدایی داوود فنایی، مظاهر رحیم پور و حمید مطهری از کادرفنی پرسپولیس شاهد روی کار آمدن پپه لوسادا به عنوان مربی بدنساز سرخپوشان تهرانی بودیم. حالا از دومین مربی نو تیم هم رونمایی شد و قرار است ولسلی نِنِسا، به عنوان مربی دروازه بان ها در تیم مرکز نشین فعالیت داشته باشد.

مربی تازه پرسپولیس؛ بازنده ای که همکار باتیستوتا بود

ننسا را اشتباه نگیرید

درباره این مربی برزیلی و 55 ساله اطلاعات چندان زیادی وجود ندارد. برخی به اشتباه به سراغ یک دروازه بان 41 ساله برزیلیِ دیگر رفته اند، اما ولسلی 14 سال از او مسن تر است و مدتهاست به جرگه مربیان اضافه شده است.

نِنِسا از اوایل قرن بیست ویکم کار مربیگری را آغاز کرده و مدتهاست در فوتبال قطر مشغول است. او پس از حضور در تیم های سانتوس، گویاتوبا و کالداس به قطر آمد تا در تیم العربی مشغول به کار شود. او در این مدت با ستاره بزرگی، چون گابریل باتیستوتا کار کرد. وولفگانگ سیدکا، هنری میشل، زی ماریو، اولی اشتلیکه و ... مهمترین مربیانی بودند که این مربی تنومند برزیلی با آن ها کار کرده است.

شکست خورده مقابل تیم ملی و پرسپولیس

در سال 2013 ننسا راهی تیم الریان شد. او پس از 2 سال فعالیت در این تیم راهی تیم ملی قطر شد تا در کادرفنی خورخه فوساتی اروگوئه ای قرار بگیرد. آن ها در راه مقدماتی جام جهانی 2018 با ایران هم دیدار داشتند، اما شکست را پذیرا شدند. ناکامی در تیم ملی قطر و برکناری فوساتی با برگشت ولسلی به الریان توامان شد. او 6 سال بدون وقفه در این تیم کار کرد تا سابقه همکاری با میشل لادروپ، دیگو آگیره، لوران بلان، نیکولاس کوردووا و ... نصیبش شود.

یک مربی باتجربه با مدارک مختلف

ننسا تاثیر قابل توجهی را روی دروازه بان های قطری داشته و با تعداد زیادی از آن ها کار کرده است. او چند ماه قبل پیروز شد مدرک (A) مربیگری آسیا را دریافت کند. چندین سال قبل هم این مربی برزیلی توانسته بود دوره های دروازه بانی را به صورت پیشرفته در فیفا ببیند. ننسا در باشگاه های پورتو، بنفیکا و پاریسن ژرمن آموزش دیده و 2 سال تجربیات خود را در کمپ اسپایر برای دروازه بان های جوان قطری به منصه ظهور گذاشت. فعالیت در کشور های مختلف کمک کرده تا ننسا بتواند به زبان های انگلیسی، عربی، اسپانیایی و پرتغالی صحبت کند.

تحت تاثیر فوت پدر

شجاع خلیل زاده آخرین شاگرد ایرانی ننسا به شمار میرود که در الریان زیر نظر این مربی کار کرد. ولسلی 2 سال قبل پدرش را از دست داد و این مساله آسیب جدی روحی را به او وارد کرد. رونالدائو (پدر ننسا) نقش به سزایی در پیروزیت این دروازه بان پیشکسوت داشته و ننسا گاه و بی گاه از او به عنوان مربی و رفیق خود یاد می کند. ننسا در سال های دور برای تیم های گویاس، فلامینگو، گرمیو و ... بازی کرده و اوج دوران بازیگری اش در دهه 80 میلادی بود.

بازنده دوئل با فنایی

باید دید ننسا می تواند مربی خوبی برای علیرضا بیرانوند باشد یا خیر. علیرضا در دیدار برگشت انتخابی جام جهانی 2018 در دوحه مقابل قطر نمایش درخشانی داشت و ننسا در آن زمان به عنوان مربی عنابی پوشان به خوبی توانست این گلر ایرانی را مشاهده کند. الریان و العربی هم در لیگ قهرمانان آسیا بار ها مقابل نمایندگان ایرانی پیکار داشته اند. آخرین بار این تیم قطری در سال 2021 در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف سرخپوشان تهرانی رفت. تیم یحیی گل محمدی در هر 2 مسابقه مذکور فاتح بود و پیروز شد با نتایج 3 بر یک و 4 بر 2 به فزونی برسد. ننسا در آن برهه در رقابت با داوود فنایی نتوانست عملکرد بهتری داشته باشد، اما حالا جانشین او شده و باید دید آیا می تواند مربی خوبی برای علیرضا بیرانوند و احمد گوهری باشد یا خیر.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2106

به "مربی تازه پرسپولیس؛ بازنده ای که همکار باتیستوتا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی تازه پرسپولیس؛ بازنده ای که همکار باتیستوتا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید