مرسدس، مایباخ ئی کیو اس 680؛ نگین درخشان نمایشگاه بین المللی شانگهای

به گزارش مجله شرقیا، خودرو شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 مدل 2024 بازنگری مجلل از مدل استاندارد خودرو شاسی بلند ئی کیو اس محسوب می گردد.

مرسدس، مایباخ ئی کیو اس 680؛ نگین درخشان نمایشگاه بین المللی شانگهای

خبرنگاران - پس از معرفی شش محصول تمام الکتریکی از سری ئی کیو (EQ) طی تقریبا دو سال، شاید مقداری استراحت برای کارکنان مرسدس بنز سزاوارانه به نظر می رسید. اما به جای کاهش سرعت، این برند آلمانی با ارائه نسخه های مزین به برند آ ام گ (AMG) از سدان های ئی کیو اس (EQS) و ئی کیو ئی (EQE) نشان داد که تمایلی به کاهش سرعت معرفی محصولات الکتریکی ندارد.

اکنون، نوبت به برند مایباخ رسیده و مرسدس با معرفی مدل تازه شاسی بلند ئی کیو اس در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023، این زیر برند فوق لوکس خود را بار دیگر در کانون توجهات قرار داده است.

خودرو شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 مدل 2024 بازنگری مجلل از مدل استاندارد خودرو شاسی بلند ئی کیو اس محسوب می گردد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 201.7 اینچ (5.12 متر)، 80.1 اینچ (2 متر) و 67.9 اینچ (1.72 متر) است. طول محور خودرو نیز 126.4 اینچ (3.21 متر) است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

طراحی بیرونی شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680

همچون تمام مدل های اخیر مایباخ، بدنه دو رنگ در همان نگاه نخست جلب توجه می نماید. نشان سه پر مرسدس بنز نیز روی درپوش پیشرانه قرار گرفته است. جلوپنجره سیاه رنگ با نوارهای کرومی عمودی و نوشته مایباخ در بالای آن از دیگر ویژگی های قسمت جلو خودرو است. این جلوپنجره میزبان حسگرهای رادار از جمله برای سامانه یاری راننده پیشرفته (ADAS) است. بعلاوه، لوگو مایباخ در چراغ های ال ئی دی خودرو تعبیه شده است.

در نمای جانبی، طراحی شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 تقریبا شبیه به نسخه غیر مایباخ به نظر می رسد، اما بعضی جزئیات آن را متمایز می نماید. از آن جمله می توان به تزئینات کرومی اطراف دور پنجره ها و بین درها، لوگو مایباخ روی ستون دی و نوشته کرومی ئی کیو اس در قسمت پنجره جلو اشاره نمود.

رینگ 21 اینچی به صورت استاندارد و رینگ 22 اینچی به صورت آپشن برای شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 ارائه می گردد که طراحی آنها با الهام از طراحی مونوبلاک سنتی مرسدس صورت گرفته و باشکوه به نظر می رسد.

در قسمت عقب، چراغ های عقب با طرح و گرافیک مجذوب نماینده با یک نوار ال ئی دی به یکدیگر متصل شده اند. بعلاوه عناصر کرومی در قسمت عقب خودرو نیز جلب توجه می نمایند.

پنج ترکیب رنگ شامل نقره ای/سیاه ابسیدین، نقره ای/آبی دریایی، سیاه ابسیدین/خاکستری سلنیت، سیاه ابسیدین/طلایی کالاهاری، و قهوه ای مخملی/سیاه اُنیکس برای مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 قابل سفارش هستند.

طراحی داخلی خودرو شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680

در داخل کابین، شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 دارای طرح داشبورد مشابه با مدل استاندارد شاسی بلند ئی کیو اس است، اما شباهت ها در همینجا به خاتمه می رسد. سه نمایشگر مختلف دارای گرافیک های ویژه مایباخ هستند تا این خودرو از مدل استاندارد شاسی بلند ئی کیو اس متمایز گردد.

سامانه اطلاعات تفریح صندلی های عقب از دو نمایشگر 11.6 اینچی روی پشتی صندلی های جلو تشکیل شده است. با تنظیم استاندارد MBUX، می توان محتوا را روی نمایشگرهای مختلف به اشتراک گذاشت. شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 بعلاوه دارای تبلت عقب MBUX است که می تواند در خارج از خودرو نیز استفاده گردد.

افزون بر این، سامانه دستیار داخلی MBUX به صورت استاندارد در این خودرو ارائه شده است. این ویژگی با یاری دوربین ها می تواند درخواست های عملیاتی مسافران را از روی حرکات بدن و دست تشخیص داده و عملکردهای مربوطه را انجام دهد.

صندلی های خودرو به صورت استاندارد با چرم ناپا روکش شده اند. به گفته مرسدس-مایباخ، رنگ های لوازم داخلی و چوب طبیعی کار شده در کابین خودرو شاسی بلند ئی کیو اس 680 به صورت پایدار تهیه شده اند. تمام صندلی ها دارای ماساژور و تهویه هستند و پکیج شوفر به صورت آپشن ارائه می گردد که ویژگی ماساژ ساق پا را نیز ارائه می نماید.

خودرو شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 به صورت استاندارد دارای پکیج نور محیطی داخلی با 253 چراغ ال ئی دی و 64 رنگ قابل انتخاب است که بعضی از آنها مانند سفید رز گلد و درخشش آمیتیست ویژه مایباخ هستند.

این خودرو دارای سامانه صدای فراگیر برمستر 4دی (Burmester 4D) با 15 بلندگو است.

پیشرانه و سامانه تعلیق خودرو شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680

دو موتور الکتریکی مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 نیروی خروجی 649 اسب بخار و 700 پوندفوت گشتاور را ارائه می نمایند و این خودرو به صورت استاندارد به سامانه 4متیک (4MATIC) مجهز است. برد حرکتی این خودرو تا 600 کیلومتر، شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن برابر با 4.4 ثانیه و بیشینه سرعتش 210 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

در مقام مقایسه، شاسی بلند ئی کیو اس 580 مجهز به سامانه 4متیک نیروی خروجی 536 اسب بخار و برد حرکتی 456 کیلومتر را ارائه می نماید.

بسته باتری 107.8 کیلو وات ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع از دیگر ویژگی های شاسی بلند ئی کیو اس 680 هستند. با استفاده از ایستگاه شارژ سریع تا 200 کیلو وات، شارژ باتری طی 31 دقیقه ممکن است.

شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 به سامانه تعلیق بادی قابل تطبیق مجهز شده است که با یک برنامه رانندگی ویژه مایباخ می تواند تا 35 میلیمتر افزایش ارتفاع دهد.

بعلاوه، این خودرو به صورت استاندارد دارای سامانه راهنمایی چرخ عقب با زاویه راهنمایی 4.5 درجه است. از این رو، چرخ های عقب نیز قابلیت چرخش 10 درجه ای دارند و دایره چرحش 11 متری به جای 11.9 متر ممکن می گردد.

خودرو شاسی بلند مرسدس-مایباخ ئی کیو اس 680 دارای حالت های رانندگی مختلف شامل اکو، اسپرت، آفرود و حالت های شخصی است و حالت مایباخ جایگزین حالت کامفورت در تنظیمات مدل استاندارد شاسی بلند ئی کیو اس شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2243

به "مرسدس، مایباخ ئی کیو اس 680؛ نگین درخشان نمایشگاه بین المللی شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس، مایباخ ئی کیو اس 680؛ نگین درخشان نمایشگاه بین المللی شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید