نام هفت معبر، دو بوستان و یک پل در تهران تغییر کرد

به گزارش مجله شرقیا، اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام 10 معبر، پل و بوستان رأی مثبت دادند.

نام هفت معبر، دو بوستان و یک پل در تهران تغییر کرد

به گزارش ایسنا، صبح امروز آنالیز چهاردهمین صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران روی میز آنالیز اعضای شورای شهر تهران نهاده شد و نرگس معدنی پور در این باره گفت: هفت معبر، یک پل و دو بوستان نامگذاری تازه خواهند شد که بر این اساس کوچه یوسفی در منطقه 9 حدفاصل بزرگراه یادگار امام تا کوچه فارمیان به نام شهید آقام علی میرزایی نامگذاری خواهد شد.

او با بیان اینکه پیشنهاد می گردد کوچه عالمی در منطقه 10 محدوده خیابان قصرالدشت به نام شهید فرهاد دالایی نامگذاری گردد، اظهار کرد: بعلاوه پیشنهاد می گردد کوچه آزاد در منطقه 10 ابتدای خیابان خوش جنوبی به نام شهید عزیز کسب کار نامگذاری گردد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بوستان فاقد نام در منطقه 15 در محدوده خیابان خاوران به نام شهیدان زینال حسینی نامگذاری می گردد، گفت: بعلاوه یک بوستان فاقد نام دیگر در محدوده بزرگراه خاوران و امام علی (ع) در منطقه 15 به نام شهید مهدی ضیغمی کاشانی نامگذاری شده و کوچه نهاوندی در منطقه 15 در محدوده خیابان خاوران نیز به نام شهید حسین رضاخان نجاد نامگذاری می گردد.

او با بیان اینکه کوچه بیست یکم غربی در منطقه 21 در محدوده تهرانسر به نام شهید علی محمودی نامگذاری می گردد، اضافه کرد: بعلاوه معبر فاقد نام در منطقه 22 حوالی دریاچه شهدای خلیج فارس به نام شهید مجید سلیمی زاده نامگذاری خواهد شد.

معدنی پور اضافه کرد: پیشنهاد می گردد خیابان پرواز در منطقه 22 به نام شهید فرهاد مروتی نامگذاری گردد و بعلاوه پل فاقد نام در منطقه 22 در تقاطع بزرگراه شهید خرازی و آیت ا... مهدوی کنی به نام شهید محسن نقیبی نامگذاری گردد.

اعضای شورای شهر تهران با رأی خود تغییر نام این هفت معبر، یک پل و دو بوستان را به تصویب رساندند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2149

به "نام هفت معبر، دو بوستان و یک پل در تهران تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام هفت معبر، دو بوستان و یک پل در تهران تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید