هزینه بالای استقرار نیروهای آمریکایی در آلمان برای شهروندان آلمانی

به گزارش مجله شرقیا، بر اساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور استقرار نیروهای نظامی آمریکا در خاک آلمان هزینه بالایی را به دوش مالیات دهندگان آلمانی می اندازد.

هزینه بالای استقرار نیروهای آمریکایی در آلمان برای شهروندان آلمانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، بر اساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست حزب چپ آلمان حضور نیروهای آمریکایی در آلمان صدها میلیون برای دولت آلمان هزینه به بار می آورد.

دولت آلمان نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان را در هفت سال گذشته با 243میلیون یورو حمایت نموده است. این هزینه ها شامل خدمات بازنشستگی برای کارکنان سابق یا تأمین اقتصادی زمین و ساختمان برای این نیروها بوده است. علاوه بر این سهمی هم در زمینه مشارکت در موارد ساخت و ساز نیروهای امنیتی آمریکایی هزینه شده است.

بر اساس این گزارش حدود 480میلیون یورو که دولت فدرال آلمان از سال 2012 تا 2019 برای همه اقدامات ساخت و ساز نظامی شرکای خود در ناتو در برنامه خود قرار داده بود تقریباً به صورت انحصاری برای ایالات متحده هزینه شده است.

رسانه های آلمانی این گزارش را با استناد به یک پاسخ وزارت دارایی آلمان به یک درخواست حزب چپ آلمان منتشر نموده اند.

بر این اساس ایالات متحده آمریکا در حال حاضر حدود 35.700 نیرو در 4 ایالت آلمان مستقر نموده است که بیش از نیمی از آن ها (18.459) در ایالت راینلند - فالتز ، 11.689 نیرو در بایرن، 3036 نیرو در بادن-ورتمبرگ و 2471 نیرو هم در هسن مستقر هستند. بر اساس اطلاعات سفارت آمریکا حدود 17هزار نیروی غیر نظامی آمریکایی و 12هزار نیروی آلمانی هم توسط نیروهای نظامی آمریکایی مشغول به کار هستند.

حزب سبز آلمان انتقاد شدیدی به حمایت های اقتصادی برای نیروهای امنیتی آمریکایی از طرف آلمان وارد نموده و یکی از نمایندگان این حزب در این باره گفته است که آلمان قطب اصلی رهبری جنگ های آمریکا در جهان است. یارانه نیروهای آمریکایی به وسیله پرداخت نمایندگان اقتصادیاتی در آلمان باید بالاخره انتها یابد.

چندی پیش سفیر آمریکا در آلمان برلین را به خروج نیروهای آمریکایی از این کشور به دلیل عمل نکردن این کشور به تعهدات نظامی خو در قبال ناتو تهدید نموده بود.

ریچارد گرنل ، سفیر آمریکا در آلمان در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است : این واقعا توهین آمیز است که انتظار داشته باشیم پرداخت نمایندگان اقتصادیات در آمریکا برای حضور بیش از 50 هزار نیروی آمریکایی در آلمان اقتصادیات پرداخت نمایند، اما آلمانی ها از مازاد تجاری خود برای اهداف بومی و داخلی استقاده نمایند .

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم مسئله انتقال نیروهای خود از آلمان به لهستان را در ماه ژوئن و در دیداری با رئیس جمهور لهستان در واشنگتن مطرح نموده بود .

آلمان کشوری است که بیشترین نیروهای آمریکایی در اروپا در آن مستقر هستند. این کشور بعد از ژاپن دومین کشور است که بیشترین نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

مراکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا و آفریقا در اشتوتگارت قرار گرفته است و مهمترین پایگاه نیروی هوایی آمریکا هم در رامشتاین و یکی از بزرگترین مراکز آموزش نیروها در اروپا هم در ایالت بایرن قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 303

به "هزینه بالای استقرار نیروهای آمریکایی در آلمان برای شهروندان آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه بالای استقرار نیروهای آمریکایی در آلمان برای شهروندان آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید