وکلای خانوادگی: پسر 25 ساله مرسی سال گذشته با ماده کشنده به قتل رسید

به گزارش مجله شرقیا، بنا بر اطلاعات معتبر جدید، عبدالله مُرسی 25 ساله، فرزند محمد مُرسی رئیس جمهور سابق مصر، سال گذشته زمانی که به بیمارستان برده شد، بی جان بوده و به قتل رسیده است.

وکلای خانوادگی: پسر 25 ساله مرسی سال گذشته با ماده کشنده به قتل رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از میدل ایست آی، تیم بریتانیایی که به عنوان شورای حقوقی خانواده محمد مُرسی، رئیس جمهور سابق مصر فعالیت دارند، گفتند اطلاعات معتبری مبنی بر آن دریافت کرده اند که جوان ترین پسر مرسی، یک سال پیش از طریق ماده ای کشنده به قتل رسیده است.

4 سپتامبر 2019 (13 شهریور 98)، جنازه عبدالله مرسی در سن 25 سالگی، در بیمارستانی در جیزه، جنوب پایتخت مصر پیدا و ادعا شد که او بر اثر حمله قلبی در گذشته است.

در آن زمان وکیل او در قاهره به نام عبدالمنعم عبدالمقصود گفته بود عبدالله هنگام رانندگی در ماشین با یکی از دوستانش، دچار حمله قلبی شده است. ظاهراً این دوست قادر بوده ماشین را متوقف و تا بیمارستان الواحه رانندگی کند، اما به گفته او، تلاش دکترها برای احیای عبدالله مرسی بی نتیجه مانده است.

دولت مصر در آن زمان این گزارش را تأیید کرد.

اما، روز یکشنبه در اولین سالگرد مرگ او، تیم حقوقی مرسی در اتاق بین المللی دادگستری گرنیکا 37 اعلام کردند که اطلاعات جدیدی به دست آورده اند که نور تازه ای بر علت مرگ فرزند مرسی می افکند.

در بیانیه شرکت حقوقی مستقر در لندن آمده است: اطلاعاتی که حالا فاش شده ظاهراً تأییدکننده آن است که عبدالله بعد از کشیدن آخرین نفسش در نتیجه تزریق ماده کشنده به او، با ماشین خود در مسافتی بیش از 20 کیلومتر تا بیمارستان منتقل شده و عمداً تا زمانی که هنوز زنده بوده، به بیمارستان های نزدیک تر منتقل نمی شود.

این بیانیه می افزاید: کاملاً روشن است که عناصر مشخصی از دولت از این حقیقت که تازه حالا روشن شده، آگاه بوده اند.

به گفته توبی کادمن، سرپرست تیم حقوقی گرنیکا 37، عبدالله مرسی بعد از متهم کردن علنی برخی مقامات دولت به قتل پدرش، رئیس جمهور متوفی مصر که در ژوئن 2019 در دادگاه درگذشت، در ترس از دست دادن جانش به سر می برده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط پیرامون این قتل در پرده ای از ابهام باقی مانده است، گفت: تعدادی سؤال هست که بی جواب مانده، اما اطلاعاتی که ما داریم ما را به این نتیجه می رساند که عبدالله به قتل رسیده است.

مرسی در نخستین انتخابات ریاست جمهوری دموکراتیک مصر در سال 2012، بعد از قیام مردمی که حسنی مبارک، رهبر دیرینه مصر را سرنگون کرد، انتخاب شده بود.

وی یک سال بعد از حکومت، توسط ارتش مصر و از طریق کودتایی به دست عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع خودش که بعداً به ریاست جمهوری رسید، سرنگون شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1226

به "وکلای خانوادگی: پسر 25 ساله مرسی سال گذشته با ماده کشنده به قتل رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکلای خانوادگی: پسر 25 ساله مرسی سال گذشته با ماده کشنده به قتل رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید