پاسخ به سوالات عجیب درباره فضانوردان: آنها چطور دست شویی می فرایند و...

به گزارش مجله شرقیا، مردم، سوالات و ابهامات زیادی نسبت به فضا و فضانوردان دارند. البته با توجه به اینکه تنها 573 نفر به فضا سفر کرده اند، این ندانستن ها چیز عجیبی نیست. با این وجود این افراد نباید تنها کسانی باشند که در رابطه با سفر به فضا واقعیت را بدانند.

پاسخ به سوالات عجیب درباره فضانوردان: آنها چطور دست شویی می فرایند و...

به همین دلیل ناسا به برخی از سوالات همیشگی که مردم نسبت به فضا می پرسند پاسخ داده است.

این سوال و جواب ها را اینجا بخوانید:

فضولات انسانی به کجا می رود؟

زباله های جامد و همچنین فضولات انسانی سرویس های بهداشتی فضاپیماها در یک قوطی جمع آوری می شوند و بعد هنگانم بازگشت مجدد فضاپیما به زمین این قوطی ها دفع می شوند. ادرار به شکل دیگری جمع آوری شده و به سیستم بازیاف آب فضاپیما فرستاده می شود تا دوباره به آب قابل مصرف تبدیل بشود.

فضانوردان واقعا بستنی خشک یخ زده می خورند؟

خیر، فضانوردان بستنی خشک یخ زده نمی نخورند. اما در برخی مواقع از طریق یک فضاپیما باربر برای فضانوردان بستنی واقعی فرستاده می شود. البته این اتفاق تنها زمانی شدنی است که در فریزر فضاپیما جای خالی وجود داشته باشد. معمولا فریزرها با نمونه های علمی پر شده اند.

به طور کلی عادی است که هرچندگاخی برای فضانوردان میزان کمی غذای تازه مثل میوه و سبزیجات فرستاده شود. بستنی هم دفعات کمی فرستاده شده است.

اگر لباس مخصوص نپوشیده باشید می ترکید؟

خیر، اما باز هم می میرید. بدون محافظ یک فضانورد به دلیل نبود اکسیژن و فشار بیرونی کم جان خود را از دست می دهد. سرما و تشعشعات هم می توانند خطرناک باشند. لباس های مخصوص به شما هوا برای تنفس، آب برای نوشیدن و محیطی با فشار مناسب ارائه می دهد تا دربرابر سرما عجیب از جان شما مراقبت شود.

وقتی فضانوردی مریض شود، چه اتفاقی رخ می دهد؟

آنها معمولا به دلیل روزانه 2 ساعت ورزش کردن و زندگی در یک فضای بسته معمولا به شدت سالم هستند. اما آنها از طریق تماس تلفن یا ویدئویی معمولا با پزشکان در ارتباط هستند. همچنین معمولا ایستگاه های فضایی معمولا تجهیزات پزشکی و روش های درمانی مختلفی دارند تا اوضاع فضانوردانی که مریض شده اند را بهبود بدهند.

واقعا قد شما در فضا بلند می شود؟

بله. بدون نیروی جاذبه که ستون فقرات افراد را فشرده می کند؛ مایع بین دیسک ها آرام آرام منبسط شده و در نتیجه این موضوع شما دچار انبساط می شوید. وقتی شب ها می خوابیم هم این موضوع را تجربه می کنیم، اگرچه به شدت کمتری. گاهی در فضا قد افراد تا 5 سانتی متر هم افزایش پیدا می کند. اگرچه این تاثیر وقتی که شما در معرض جاذبه زمین قرار می گیرید ناپدید می شوید.

از کجا می دانید که جاذبه در فضا وجود دارد؟

در زمین ما کشش جاذبه را احساس می کنیم، اما فضانوردان در ایستگاه های فضایی به نوعی درگیر سقوط آزاد دائمی در اطراف زمین هستند، سقوط آزادی که آنها را مدار نگه می دارد. پس معمولا آنها شرایطی را تجربه می کنند که به آن میکروجاذبه می گویند. به همین دلیل افراد می توانند در فضا شناور شوند و یا حتی به نوعی پرواز کنند.

اینکه کسی نمی تواند فریاد شما را بشنود درست است؟

در نبود هوا شنیدن صدای کسی دیگر غیرممکن است، حتی اگر در نزدیکی کسی ایستاده باشید. در نبود هوا امواج صوتی نمی توانند منتشر شوند.

منبع: سی ان ان

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1831

به "پاسخ به سوالات عجیب درباره فضانوردان: آنها چطور دست شویی می فرایند و..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به سوالات عجیب درباره فضانوردان: آنها چطور دست شویی می فرایند و..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید