پیامی نهفته در خبر هلاکت ابوبکر البغدادی، خاورمیانه در خطر است؟

به گزارش مجله شرقیا، پس از 8 سال؛ سرکرده داعش نیز کشته شد! پس از سال ها به خون نشستن خاورمیانه، خاتمه آن تنها همین یک جمله است؟ این خبر تسکین بخش مردم خاورمیانه است یا نوید بحرانی تازه می باشد؟

پیامی نهفته در خبر هلاکت ابوبکر البغدادی، خاورمیانه در خطر است؟

به گزارش، روز آدینه گزارش مولر باز تیتر یک رسانه های اخبار محلی و فرامحلی ایاالات متحده و حتی خارج از مرزهای ایالات نهاده شد. خبر کوتاه بود: دادگاه فدرال آمریکا علیه ترامپ رای داد این خبر عمق بسیار داشت زیرا که خبر از روند استیضاح ترامپ را می داد چرا که ترامپ مجبور شده است گزارش کامل را در اختیار کنگره قرار دهد.

برای پاسخ به این سوال برمیگردیم به سال های نه چندان دور یا زیاد دور! چرا که خاورمیانه این سالها بسیار رنج کشیده و آن سالها ، به ظاهر خیلی دور و کهنه شده اند!

سال 2011 بود زمانی که باراک اوباما داشت برای انتخابات دور دوم ریاست جمهوری آماده می شد. ان زمان او چندان دستاوردی در خاورمیانه نداشت. چراکه خاورمیانه هنوز به این صورت دهشتناک به خاک و خون کشیده نشده بود. آن موقع تازه شروع درگیری ها در سوریه بود.

اما باراک اوبامای جوان احتیاج به یک برگ برنده داشت بنابراین عملیات گرگ خاکستری کلید خورد آنهم این بود که بن لادن رهبر القاعده را به اعماق اقیانوس ها بسپارند. ابیت آباد آن موقع حکم بارشای سوریه فعلی را دارد.

ابیت اباد محلی بود که بن لادن در آن مخفی بود و در سال 2011 به یاری بعضی از نیروهای امنیتی پاکستان و یک پزشک اطفال به دام نیروهای امریکایی افتاد. گرچه سرنوشت این سرنموده نام دار که بخشی از تاریخ دنیا را به نام خود زده است هنوز در هاله ای از ابهام است و ثابت نشد که واقعا او کشته شد و خوراک جانوارن اقیانوس شد؟ مساله ای که هیچگاه ثابت نشد!

بنابراین اوباما دور دوم ریاست جمهوری را پیروز شد چراکه برگ برنده ای بس بزرگ را برای امریکایی ها رو کرد. آنها که هنوز داغدار 11 سپتامبر بودند، اوباما را ناجی و شفای زخم های خود دانستند.

پس از کشته شدن بن لادن و دور دوم ریاست جمهوری اوباما خارمیانه وارد فاز دیگری شد. بحران سوریه و عراق این منطقه را به خاک و خون کشید.

ادلب منطقه ای در شمال سوریه که از اغاز بحران سوریه به دست نمودهای سوری و داعش افتاد محلی که مورد مناقشه روسیه، ترکیه و امریکا نیز بوده است. این شهر در شمال باختری سوریه و در 60 کیلومتری شهر حلب واقع شده است. مکانی که در تمام توافقات و مذاکرات پشت پرده بر سر ان دعوا بوده است.

محل اختفای ابوبکر البغدادی در باریشای سوریه در این منطقه است و در شمال غرب سوریه قرار گرفته است و هم مرز با ترکیه می گردد. شاید همان محلی است که اردوغان زمانی که داشت نقشه سوریه را به پوتین نشان می داد و روی آن را پرونده قرمز گذاشت یکی از بحث های مورد مناقشه دو رئیس جمهور بوده باشد!

نکته دیگری که در این لحظه و امروز و دقیقا یک روز بعد از رای دادگاه فدرال ، کشته شدن البغدادی اعلام شد همزمانی خروج آمریکا از سوریه بود.

زمانی که بن لادن کشته شد معادله و توازن قدرت در خاورمیانه به کلی تغییر کرد. آنارشی حاکم در غرب اسیا منجر به تغییر معادلات گسترده شد.قوت دریافت نیروهای تروریستی از سوی آمریکا، سبب شد که محور مقاومت برای سرکوب و پاکسازی آن قوت بگیرد و توازن قوا به نفع محور مقاومت برگردد. پس از سال خونریزی قتل، جنایت، برده داری و تجاوز به زنان منطقه، امروز در 27 اکتبر 2019 میلادی مصادف با 5 آبان 1398، از سوی آمریکایی ها اعلام می گردد که ابوبکر را کشته ایم! البته داعشی ها نیز می گویند او شهید شده است کشته نشده است! انها برای اینکه امریکا قهرمان نباشد می گویند که البغدادی خود را با کمربند انتحاری شهید نموده است و برای همین این کمربند همواره همراه او بوده است.پس ادعای آمریکا غلط است!

هرگاه آمریکایی ها این گونه نوای قهرمانی سر می دهند باید ترسید که آنها چه خواب تازه ای دیده اند؟ با توجه به آشوب های اخیر در عراق، لبنان و مصر و حتی کشورهای شمال آفریقا، این خبر تنها یک نوید بد برای مردم منطقه دارد که آمریکا وارد فاز تازه ای در خاورمیانه می گردد همانطور که پس از کشته شدن بن لادن منطقه دچار بحرانی شد که همچنان بر سر امنیت ما سایه انداخته است.

آشوب های عراق را باید جدی گرفت؛ بیش از هرزمان دیگر...

منبع:خبرآنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 532

به "پیامی نهفته در خبر هلاکت ابوبکر البغدادی، خاورمیانه در خطر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامی نهفته در خبر هلاکت ابوبکر البغدادی، خاورمیانه در خطر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید