پیش بینی افزایش غلظت آلاینده ها درشهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور، ورود موج بارشی تازه از دوشنبه

به گزارش مجله شرقیا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش بینی افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در روز یکشنبه و ورود سامانه بارشی نو به کشور از روز دوشنبه اطلاع داد.

پیش بینی افزایش غلظت آلاینده ها درشهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور، ورود موج بارشی تازه از دوشنبه

صادق ضیاییان در گفت وگو با خبرنگاران درباره پیش بینی های شرایط جوی کشور طی روزهای آینده گفت: بنابر پیش بینی های صورت گرفته براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری از امروز در شرق استان مازندران، شرق استان تهران و استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان و بعلاوه بعضی از نقاط استان های خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران، وزش باد شدید اما موقت پیش بینی شده است. بعلاوه در استان های بوشهر و هرمزگان نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه در این روز در نیمه شرق و نواحی مرکزی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد، گفت: بعلاوه در روز شنبه بارش پراکنده برف و باران در استان خراسان رضوی و رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد شدید موقتی در بعضی از نقاط هرمزگان پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در روز یکشنبه در غالب منطقه ها کشور جوی آرام و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده ها را خواهیم داشت.

وی از ورود سامانه بارش نو به کشور از روز دوشنبه اطلاع داد و گفت: این سامانه نواحی غربی، مرکزی و بعضی از نقاط استان های واقع در شمال غرب و جنوب غرب کشور و نیز استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز را به شکل برف و باران تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ضیاییان با بیان اینکه در روز سه شنبه جوی آرام در کشور پیش بینی می گردد، گفت: خلیج فارس نیز طی دو روز آینده مواج خواهد بود.

وی شهرکرد و اردبیل را دو مرکز استان دارای کمترین کمینه دمای پیش بینی شده با پنج درجه زیر صفر در روز شنبه اظهار داشت و گفت: گرم ترین مراکز استان ها نیز براساس پیش بینی های صورت گرفته بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه سانتی گراد خواهد بود و پس از آن بوشهر و اهواز نیز با بیشینه دمای 23 درجه در رتبه های بعدی قرار دارند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط هوای تهران در روز شنبه نیز گفت: در روز شنبه آسمان تهران قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب توأم با غبار محلی خواهد بود و در شب نیز آسمان تهران ابری و دارای غبار محلی خواهد بود. بیشینه دمای پیش بینی شده برای مرکز 12 درجه سانتی گراد و کمیته دما نیز 3 درجه بالای صفر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1962

به "پیش بینی افزایش غلظت آلاینده ها درشهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور، ورود موج بارشی تازه از دوشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افزایش غلظت آلاینده ها درشهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور، ورود موج بارشی تازه از دوشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید